Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Windex hoek.

Windex hoek. 24 jan 2018 13:30 #911181

  • RoGre
  • RoGre's Profielfoto
Verleden jaar is mijn windex een beetje in de mangel geraakt en bij het terug plaatsen heb ik hem een beetje op het oog recht gebogen.

Wat is nu de gebruikelijk hoek, Ik denk zo rond de 90 graden of toch een wat kleinere hoek?

Ronald..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 24 jan 2018 13:41 #911188

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
Dat kan verschillen, niet elk schip heeft een gelijke kruishoek.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 24 jan 2018 13:45 #911191

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
De hoek is niet zo belangrijk. De SB - BB symmetrie is dat wel.
Het menselijk oog en de verwerking in de hersenenen van de visuele informatie is goed in het vergelijken van het verschil wat je daarmee kunt zien.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 24 jan 2018 13:55 #911196

Je windex geeft de schijnbare wind aan. 90 graden lijkt me dus geen goed idee.

Een beetje varende klomp heeft al snel 60 graden en een heel scherp varend jacht komt meer in de <50 graden.

Als je een polairdiagram van je boot hebt kun je het natuurlijk gewoon aflezen..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 24 jan 2018 14:44 #911207

Bav 40? 60 graden tussen de pootjes. (en ook 30 aan elke kant ;-) )
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 24 jan 2018 14:44 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 24 jan 2018 15:22 #911214

  • RoGre
  • RoGre's Profielfoto
Bav 40 Vision idd

60 schijnbaar komt wel redelijk in de buurt.
Die 30 aan elke kant hè dat is de uitdaging :P

Polar is van eenzelfde type.
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 24 jan 2018 15:23 door RoGre.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 24 jan 2018 16:07 #911220

Dat is allemaal TWA. De Windex wijst AWA.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 24 jan 2018 16:43 #911231

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
En 'hoog aan de wind' bijna altijd 30 graden, ongeacht of je TWA nu echt hoog is of wat minder echt heel hoog. dus 60 graden tussen de blokjes is mooi, maar zegt eigenlijk niets ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 24 jan 2018 16:48 #911233

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Ik zou ze lekker op 82gr zetten, dan kun je beter dan de windex sturen.. B)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 24 jan 2018 16:50 #911234

Baasklusje schreef :
Dat is allemaal TWA. De Windex wijst AWA.

...lijkt me toch dat een afgeronde basisschool je voldoende beslagen ten ijs brengt om dat even om te rekenen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 02 feb 2018 17:57 #914034

Bij mij zijn de armpjes er afgebroken. Zaten vaak vogels op. Maar gek genoeg mis ik ze niet, ik zeil altijd op mijn teltales. Werkt prima
groeten J
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 02 feb 2018 21:58 #914135

  • jmarinis
  • jmarinis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1215
Bij mij is er 1 pootje afgebroken. De resterende wijst nu recht naar achteren. Werkt ook goed....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 03 feb 2018 12:58 #914216

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2717
En bij mij was de hele Windex eraf gewaaid. Werkt wel wat minder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 03 feb 2018 13:07 #914217

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Ik ben al aan mijn 5e toe. 1e eraf gevaren onder de Vlakebrug, 2e eraf in de bomen,3e ook, 4e eraf gewaaid in Bf 10.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 03 feb 2018 22:32 #914354

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3327
Bij ons is met de Oktober (?) storm het draaiende vaantje eraf gewaaid, meteen gemerkt dat ik dus eens per minuut of vaker naar boven kijk. Direct een nieuwe aangeschaft...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 03 feb 2018 22:56 #914360

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Mijn stond de bevestiging begin verleden jaar los. Heb ik terug laten vastzetten, maar begrijp nog steeds niet hoe die losgeraakt is. Is een zelflock moer. En had het jaar ervoor gewoon vast gezeten.
Nog steeds een groot raadsel.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 14 mrt 2018 10:56 #925809

  • kaka
  • kaka's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14
Bij ons is er al 2 keer een windex afgewaaid. wordt zo wel een dure hobby. Iemand nog een leuke tip om 'm te borgen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 14 mrt 2018 21:23 #925962

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8192
Heus die Windex waait er zo maar niet af.

Wat wel regelmatig voorkomt is, dat de verticale stang niet diep genoeg in het kunststof voetje wordt gestoken.

Er is in de verticale as een uitsparing gemaakt. Juist in die uitsparing moet het borgmoertje vastgrijpen. Die houdt de Windex stevig vast.

Zit dat borgmoertje niet in de inkeping, dan is de kans groot dat het asje losraakt en hoeps daar vliegt je windex weg.

Bij het mast opzetten laat ik de Windex weg. Als alles op zijn plek staat, dan gaat de Windex er pas op.

Een klein tik van het hijsgerei en de poten staan krom of het hele ding is afgebroken.

Als je zo rond kijkt dan heeft Windex een marktaandeel van zo'n 95%.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 23 sept 2018 09:04 #981215

  • skip
  • skip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32
dat is wel zo slim. alles moet een uitdaging blijven. eergisteren is de mijne overigens overbooord gewaaid.
skip
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Windex hoek. 23 sept 2018 09:20 #981227

  • skip
  • skip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32
en dan heb je nog de schijnbare wind, waardoor de hoek kleiner lijkt , dan hij werkelijk is
skip
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.168 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl