Bas van Dijk schreef :
Onder het mom 'wat je zelf doet doe je beter' zal ik No2 maar zelf proberen..
Bij t eerste bedrijf na school had een van de monteurs een adagium: "Niks boven eiges." Ik vond dat nogal wat. Vertrouwen in je collega's en zo? Hij zei:"prima, zijn ook goede vaklui, maar ik moet er mee werken, en ik wil niet dat ik kwaad op iemand anders moet zijn als er iets niet klopt." Tja, top dat maar eens.
Bas van Dijk schreef :
@Joop: maar als de val om het stagprofiel slaat dan loopt de roller vast, dit zou toch niks met de stag doen op zich? (De roller loopt niet vast aan de stag dus geen torsiekrachten).
Mijn roller zat ook op de oude stag en heeft nooit eerder vastgezeten iig..
Als die halyard deflector vast zit, zal t best werken. Maar als die los komt... Een ander voordeel van een doorlopende aangewalste terminal, is dat je alle delen van je rol installatie nog een keer door je handen gaan.
Ja, het is meer gedoe. (voor een amateur minder een argument dan voor een prof, vanwege de uren)
Hoe dat mechanisme precies werkt, heb ik nog niet begrepen, maar de ervaring is wel dat je met een val om de stag makkelijk een stag stuk trekt.