Nee, nee
Niets moet, het is alleen goed om te weten dat de zaak los tot handvast stond. Is je achterstag verstelbaar, kan je die aantrekken zodat je mast buigt? Je voorlijk lijkt kaarsrecht, vandaar dat ik denk dat je achterstag (nagenoeg) losstaat. Wrinkels in het lijkentouw aan het voorlijk en onderlijk laten vermoeden dat het daar niet snaar strak staat dus een handvaste val en onderlijkstrekker.
Ja beiden kunnen strakker, veel strakker, op basis van de foto's. Wellicht is het tuig er niet op gemaakt en zit je al aan de max qua lengte in je mast en giek, geen idee. Verder zie ik je reefogen, heb je ook zo'n oog zeg 10-20 cm boven de giek bij de mast?
Dus het is niet verkeerd, je 'moet' niets strakker doen. Dat is aan jou. Meer spanning echter op je val zorgt ervoor dat de diepte naar voren komt of bij meer wind in ieder geval niet naar achteren gaat. Een gebogen mast vlakt het zeil af, net als een strak onderlijk.
Andere meningen komen vast nog, maar stel je voor dat je onder gelijke omstandigheden exact dezelfde foto's maakt maar nu met maximale spanning op val, achterstag en onderlijk. Stel dat dan de diepte hetzelfde is op dezelfde plek ...... tja, dan is dat een teken van uitgezeild zeg maar.
Maakt dat je zeil vlakker met de diepte meer naar voren (wat je wilt = trimbaar) wordt het de vraag of dat zo blijft indien het harder waait. Wordt het allemaal iets vlakker en de diepte wat naar voren bij dezelfde wind maar gaat het als een racepaard weer net zo hard naar meer diepte en nog verder naar achteren ook bij 2 knoopjes meer wind, dan weet je het wel.