holtere schreef :
Op zich een mooie lijn maar dan is het ook maar slechts ten dele dyneema.
Zie deze lijn, met de breeksterkte van 4700 kg bij 8 mm is 100% dyneema:
www.fockschot-shop.de/de/an-de...4700-dan-beige-weiss
Is toch 20% sterker (minder rek) bij gelijke prijs.
De mantel is met extra slijtvaste vezels.
Dat klopt niet volgens mij. De albatros lijn is wel 100% dyneema voor zover ik weet. De breeksterkte van de nog duurdere/sterkere versies is hoger omdat er een voorgerekte (en dus compactere) kern in gaat met meer dyneema. De "gewone" liros racer (niet xtr) haalt ook "maar" 3800 daN, en heeft ook een 100% dyneema kern.
Voor TS: ik weet niet wat voor boot je vaart, maar zou me persoonlijk niet druk maken om de breeksterkte of de rek. Elke lijn met dyneema (of het nou een volle dyneema kern is of een gemengde) gaat je een flinke verbetering opleveren. Let wel op de kwaliteit van de mantel: easylock stoppers kunnen vrij goed mantels opvreten bij de verkeerde soort lijn.
Ik ken die dynalite helaas niet, maar voor die prijs zou je het zeker kunnen proberen. Je kunt CS rigging natuurlijk even bellen over de kwaliteit. Ik kan getuigen dat Lancelin albatros (duur) goed werkt met easylock stoppers. Liros racer (niet de XTR versie) is betaalbaar maar zou ik afraden met jouw stopper, slijt te snel.