Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: SWL LFR

SWL LFR 24 feb 2022 11:00 #1371575

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7641
Uit een ander draadje kwamen vragen naar over de SWL van LFRs.
Ik maakte daar vroeger eens dit plaatje voor:
ToepassingA:

Toepassing B:


Als ik in de antal catalogus kijk zie ik 2 soorten ringen: de gewone LFR bedoeld voor toepassing B:

Deze heeft een opgegeven SWL van 1600kg. De 10mm lijn waarvoor die is kan wel een breeksterkte van tot 10000kg (SK99) hebben. Zou SWL 25% zijn van BL?
Wat moeten we daarmee?? Ik heb eerlijk gezegd altijd aangenomen dat de LFR niet de zwakste schakel zou zijn bij correct gebruik?

En een andere ring die bedoeld is voor toepassing A:

Ding heeft maten die een beetje lijken op de echte LFR maar 3 keer zoveel materiaal (naar gewicht. Ding heeft dan SWL van 1000kg.
Laatst bewerkt: 24 feb 2022 11:04 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

SWL LFR 24 feb 2022 11:34 #1371580

  • Unster
  • Unster's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 371
SWL is de Safe Working Load.
Afhankelijk van de toepassing is de SWL een factor 4 tot 7 lager dan de Breakload (in de normen bij hijstoepassingen).
De 25% die jij tegenkomt, komt daar dus goed mee overeen.
Laatst bewerkt: 24 feb 2022 11:42 door Unster.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

SWL LFR 24 feb 2022 11:36 #1371581

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7641
In topic www.cruisersforum.com/forums/f...n-ring-170185-2.html wordt hierop (gebruik type A en B) ingegaan.
Dit schrijft Antal erover:
Laatst bewerkt: 24 feb 2022 11:37 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl