Lopen de latten inderdaad wel echt tot het achterlijk, en is het een rekvrij regulierlijntje (dyneema) of een polyester elastiekje.....
Zoals BK aangeeft, zou eruit moeten kunnen met aantrekken van de regulierlijn.
Keerzijde is wellicht dat je een kromming in je achterlijk trekt (handje).
Indien het zeil nieuw is, wellicht even sparren met je zeilmaker.
Off topic:
- schoot in lijn met blauwe streepje is een leuke indicator voor basistrim, maar zeker niet een verplichting. Met je schootblok kun je twist en bolling reguleren door het blok naar achter of voor te schuiven.
- horizontale rimpels in voorlijk is met een stevige bries een aanduiding op een te slap voorlijk. Meestal wil jeje bolling wat meer naar voren hebben en een vlakker zeil maken met meer wind, val dus strakker doorhalen in dat geval. (Of je val rekt, dat kan ook, maar is niet wenselijk)
- de scepterpotten van een D36 zijn sterk, maar ik zou ze zelf niet gebruiken als keerblok voor de fokkenschoot in dwarsrichting..... daar komt best een boel kracht op. Het oogje wat vast zit aan het borgboutje van de scepter is ook wel wat iel voor een keerblok. (Volgens mij maar m6)
Gepost met de officiële Zeilersforum-app