Keek ik afgelopen vrijdag naar mijn spiegel...
nog eens kijken de boot ligt scheef...
nog eens kijken ... ja inderdaad scheef over stuurboord..
mmmm
Alles controleren droog droger droogst..... (wat wil je ook na zo'n geweldige reparatie)
effe denken...
aan stuurboord hebben we de brandstof tank en de reserve diessel in de jerrcan.
En de spoelbak van het chemisch toillet. Verder nog een water voorraad a flessen 1,5 liter.
Maar dat was eerder toch ook zo..
aan bakboord hebben we onze watervoorraad welke we dit jaar nog niet gevuld hebben...
normaal ligt hij toch ook niet scheef onder deze omstandigheden..
Zondag weer gevaren en de boot lag er nog net zo bij.
De spoelbak is misschien wel erg vol en de watervoorraad is net aangevuld... maar....
Goed waar praten we over:
De boot ligt +/- 4 a 5 cm met de waterlijn uit het water over bakboord en derhalve 4 a 5 cm lager aan stuurboord.
Nu dacht ik....
Ik heb twee weken geleden mijn stagen gespannen. Allemaal even veel aangedraaid. Maar stel dat ze al qua kracht uit evenwicht stonden staan ze dat nu met deze extra kracht nog meer. De mast staat niet op het eerste gezicht scheef..
Is het mogelijk dat, ook al is het niet zichtbaar, de mast toch wat scheef staat en derhalve de boot ook wat laat hellen over stuurboord?