Als passantenplekken goedkoop waren in langdurig gebruik, waren ze in notime vol met de inhoud van de wachtlijsten, en konden de echte passanten nergens meer terecht.
Je kan ook de regel hanteren om maximaal twee weken op een passantenplek te mogen liggen. Tegen normaal tarief. 't Is maar hoe je het bekijkt...
En als ik over een paar seizoenen toch wat groters wil, zou ik alsnog moeten verkassen naar commercieel.
Huur alvast een plek in een haven anders kom je in hetzelfde schuitje te zitten
Voordat je een boot koopt informeer je natuurlijk maar boekt in principe niets. Het is wel handig om te inventariseren of je de boot kwijt kan en wat de kosten zijn (op welke manier dan ook).
Dus kennelijk is oosterschelde redelijk vol dus is de enigste optie op de lijst gaan staan en tijdelijk ergens anders gaan liggen of dik betalen.
We wisten uiteraard op voorhand dat er voor een 34 voeter weinig plaats is. En we betalen "vrolijk" de gevraagde bedragen in afwachting van... Staan ook bij verschillende havens op de wachtlijst waarvoor bedragen gevraagd worden tussen 45 euro (Kats, Wemeldinge) en 72 euro (Colijnsplaat).
ik huur een havenplek, maar dan moet ik daarna op zoek naar een boot.
Gevolg is dat je eerst jaren moet wachten op een plek (weet jij met welke maat het exact wordt als je gaat zoeken) heb je die plek past je boot niet
Ook mijn gedachte! Beetje gekke redenering dat je maar vooraf een plek moest gereserveerd hebben en nota bene je boot daarop had moeten afstemmen
Een boot is een onmisbaar hulpmiddel bij het zoeken naar een ligplaats.
Voor jou en mij wel. Anderen denken er somps anders over