Sealover schreef :
Wensen te over, zie ik wel.
Maar wat een onzin om zo'n peperdure verbinding tussen de Grevelingen en Stellendam te willen.
De "binnenvaarders" kunnen immers via het volkerak.de Zeevaarders naar zee!
Dat is beetje kort door de bocht. De Grevelingen is nu een hele grote doodlopende straat, waar toch heel veel flinke jachten hun vaste ligplaats hebben. Jachten die missichien ook graag de mogelijkheid willen om op zee te zeilen. Daarvoor moeten ze nu ver omvaren.
Voor mensen die zich juist willen beperken tot toeren op het binnenwater is het Haringvliet ook een doodlopend eind. Vanaf de Haringvlietsluizen moet die categorie dezelfde weg weer terug. Of die verbinding peperduur is in verhouding tot verbetering van de vaar-infrastructuur is de vraag. Een deel van het kanaal ligt er eigenlijk al.
Een sluis in de Brouwersdam zou ik me nog voor kunnen stellen, maar er zijn toch mogelijkheden zat om naar zee te gaan?
Vreemd dat je jezelf dat wèl kunt voorstellen want een doorsteek tussen de Grevelingen en het Haringvliet lost eigenlijk beide wensen in: de mogelijkheid om vanaf de Grevelingen via een relatief korte route naar zee te gaan èn de mogelijkheid om een rondje Overflakkee te maken over het binnenwater.
Ik denk dan ook dat die zeesluis in de Brouwersdam nog wel even op zich zal laten wachten. De doorsteek Grevelingen - Haringvliet is misschien dichterbij dan we denken.
Wees blij met de mogelijkheden die er zijn, niemand zit te wachten op ongebreidelde verhoging van de uitgaven, temeer daar de voorzieningen eigenlijk al TOP zijn!
Zet in op bediening van brug en sluis en op het voorkomen van stremmingen bij bestaande kunstwerken.
Dat laatste is een punt, maar in Nederland is er nu eenmaal een weg- en waterbouwconglomeraat dat aan het werk moet worden gehouden. Het is ook werkgelegenheid. En voor zoiets wil ik best vaarbelasting betalen..
--
stegman