nico1 schreef :
Niet willen opboksen zou ik willen adviseren.
Veel plezier gewenst!
Zeker, het blijft vakantie.
ilCigno schreef :
Maar ik zou zéker investeren in een stuurautomaat. Op tochten als deze is zo'n extra bemanningslid zijn gewicht in goud waard!!
Daar zeg je me wat.
De grootste beperkende factor is het sturen. Zeker in wat zwaarder weer kost dat zoveel kracht dat de een sneller moe wordt dan de ander uit kan rusten.
En we willen graag ver (we zijn begindertigers, de gelegenheid om er even 2,5 maand tussen uit te piepen en plekken te bezoeken die we niet in gewone vakantie kunnen aandoen zal zich niet snel weer voor doen) maar we kennen ook onze beperkingen.
Als we deze beperking weg zouden kunnen nemen zouden we heel wat verder kunnen. In het begin zouden meerdaagse tochten ook mét automaat geen optie zijn. Maar later, tijdens de tocht, als we 'in het ritme komen' misschien wel.
ANDO schreef :
Nico 1
Aan het begin van dit topic adviseerde ik om via de Engelse kust te gaan en dan bij Weymouth over te steken naar de Kanaaleilanden. Vandaaruit kun je nog naar Lezardieux/Treguire,St.Malo etc.
Of als dat te ver is,vanaf de Kanaaleilanden naar Cherbourg.
Deze trip is veel overzichtelijker ,beschutter en kortere trips .
Biedt veel mogelijkheden om rustig ervaring op te bouwen .
Klopt, we willen zeker op de heenreis, het stukje bij beetje aan pakken.
Maar als je over de Engelse kust gaat, dan moet je op een geveven moment wel weer terug naar Frankrijk, en moet je een oversteekje van ongeveer een 24 uur mee pakken. Ik denk dat dat problematisch gaat worden i.v.m. vermoeidheid..Optie 2, Via de Kanaleneilanden van Engeland naar Frankrijk is ongeveer even ver.
Of bedoelde je via de Kanaaleilanden dat we Engeland helemaal niet aan doen, en gewoon de Kanaaleilanden als tussenstop zien, bij het naar beneden 'hoppen' via de Franse kust?
3Noreen schreef :
Sommige zullen richting de 12 uur gaan worden. Gebruik makend van het volle daglicht blijft het nog steeds een dagtocht maar is toch 50% langer dan wat jij aangeeft. Natuurlijk kun je omdat je veel tijd ter beschikking hebt meer tussenstops maken. Maar soms zijn die er eenvoudig niet. De oversteek van Engeland naar de kanaaleilanden is toch minstens 60 mijl.
12 uur zou met licht weer wel te doen zijn. Alleen, je weet nooit als je uit vaart, of het zo licht blijft. Misschien ook een argument voor een stuurautomaat...