It Paradyske schreef :
lodewijk stegman schreef :
hscharft schreef :
Had misschien 'Mowensteert Rund regatta' neer moeten zetten

Et zijn allemaal wedstrijden.
Overigens als je op een recente kaart kijkt is er bijna geen 'Mowensteert' meer zijn nog twee kleine bultjes. Met hoog water kan ik er met mijn 1.35m zat overheen.

Dat is mij inderdaad ook opgevallen. Vroeger werd (o.a. op de Wadvaarderssite) nogal voor gewaarschuwd. Er zijn in de loop der jaren nogal wat boten op- en overheen gestuiterd naar het schijnt.
Maar inmiddels lijkt de bank grotendeels te zijn weggesleten, hoewel er nog genoeg plekken zijn die bij LW minder dan een meter diep zijn.
Er staan bij nw stevige wind, nog steeds flinke rotte golven en brekers.
Inderdaad. Dit was afgelopen zomer na een paar dagen NW-wind. Ik heb hem toch maar ruim vrijgevaren - in mijn kuip past wel een paar kuub en die komen er ook niet meer uit. Ik zag een cat wel dwarsover gaan, maar die stond nu en dan toch ook aardig op zijn kop.
On topic: komende zomer waarschijnlijk weer Duitse Wad, en buiten de vakantie hopen dat zoonlief niet teveel wedstrijden wil varen, dan kan de boot van pa en ma ook nog eens uitgelaten worden.