Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Ook al bezig met plannen 2016?

Ook al bezig met plannen 2016? 28 okt 2015 11:39 #676704

  • Daandan
  • Daandan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1
Bij veel van deze plannen zijn mijn voornemens bescheiden maar zoals iemand eerder zei de tocht begint ergens.

Na het halen van CWO 1 dit jaar wil ik volgend jaar zoveel mogelijk ervaring opdoen. Bootjes huren of misschien één kopen. In ieder geval lekker veel zeilen en hopelijk een keer meezeilen op wat groter water zoals het IJsselmeer of de Waddenzee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 09 nov 2015 11:05 #680445

  • Elan 384
  • Elan 384's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 84
Wij zijn de afgelopen twee jaar naar de Oostzee gegaan en dat is ons zo goed bevallen dat we volgende zomer weer die kant op gaan, maar dan andere richtingen opgaan.
Vorig jaar hebben we via het NOK rond de Deense eilanden gezworven. Drukke en rustige plaatsen gevonden en het restant van de zomerstorm over ons heen gekregen. Komende zomer hopen we de Zweedse oostkust te bereiken, maar of dat lukt?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 09 nov 2015 11:30 #680452

  • wilweg
  • wilweg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3604
Plannen zijn alweer veranderd :laugh:
www.zeilersforum.nl/index.php/...of-limfjord?start=50
Gaat vast nog wel een keer of 2,3 gebeuren...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 09 nov 2015 11:44 #680460

mijn plannen voor 2016: beslist in Nederland blijven.
24 uurs en 200 mijls aan evenementen.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 09 nov 2015 18:17 #680580

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Plannen maken voor een oversteek naar Engeland vanaf IJmuiden en weer terug.

Zeeland en Waddeneilanden bezoeken en weer van die fietstochten maken :unsure:

Dorpjes aan het Flevomeer plus Kampen een keer bezoeken en veel ankeren op zowel zoet water als zout en genieten van de rust.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 09 nov 2015 20:06 #680629

  • Cox
  • Cox's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 232
Fly-Tour schreef :
In Mei 2016 eens kijken voor een rondje Schellingwoude - Enkhuizen-Stavoren-Urk-Lelystad-Schellingwoude. Dat is voor mij heel ver. :whistle:

Dat staat bij mij ook gepland. Voor mij ver en leuk. :) En ik kijk uit naar de Pinkstertrip; wil graag bij iemand opstappen. B)

Gr. Hans
Contest 27 "Emma"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 09 nov 2015 20:52 #680654

  • Sisu
  • Sisu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 546
Hier voorzichtig plannen aan het maken voor een rondje Engelse oostkust (Roompot-nieuwpoort-Ramsgate-nader te bepalen rivieren-Roompot). Ik heb alvast een stapeltje literatuur bij elkaar gegoogled.

East coast rivers cruising companion
Vaargids Engelse oostkust
East coast pilot
Crossing the Thames estuary
Reeds
Shell Channel pilot
De overtocht naar Engeland

De laatste drie heb ik al in mijn bezit (gehad). Ik lees verder veel goede dingen over de Vaarwijzer van Anje Valk en the East coast rivers cruising companion, maar beide zijn al wat ouder. Verder heb ik de ervaring dat je naast de Vaarwijzers wel een Reeds nodig hebt voor o.a. de detailkaartjes. De Reeds en de Shell Channel pilot is dan weer een beetje dubbel op. Welke twee zouden jullie op de verlanglijstje zetten?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 09 nov 2015 20:56 #680657

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Plannen, nee niet echt. Ik zie het wel. Wellicht een vakantie (zonder eigen boot) naar de Azoren volgend jaar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 09 nov 2015 21:08 #680660

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
Sisu schreef :
De Reeds en de Shell Channel pilot is dan weer een beetje dubbel op. Welke twee zouden jullie op de verlanglijstje zetten?

We hebben de Shell en de Imray aan boord. Ook het boek van Anje Valk.
Als ik moest kiezen tussen de Shell en de Imray of Reeds zou ik de Imray of Reeds kiezen. Meer kaartjes en groter gebied.

IMHO hoef je ook niet de laatste versie te hebben, dus wellicht ergens gebruikt vandaan halen?

Verder wel naast de Shell en Imray/Reeds een behoorlijke zak zout neerzetten :P
Get your facts first, then you can distort them as you please
Laatst bewerkt: 09 nov 2015 21:08 door JohnBerg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 09 nov 2015 22:19 #680671

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
JohnBerg schreef :
...
Verder wel naast de Shell en Imray/Reeds een behoorlijke zak zout neerzetten :P

Zou ik bij deze versie niet doen Digitaal
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 09 nov 2015 22:25 #680673

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Wallaby schreef :
Plannen, nee niet echt. Ik zie het wel. Wellicht een vakantie (zonder eigen boot) naar de Azoren volgend jaar.
Men vaart al zo weinig met de eigen boot en dan MOET men ook nog per-se naar de Azoren op vakantie, tja dan is het ook wel logisch dat men niet meer aan varen toe komt met de eigen boot. :P

Op vakantie met de boot ?.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 nov 2015 09:52 #682756

  • Dirkie
  • Dirkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 70
Plannen voor 2016, ben voorlopig nog bezig met het zeilseizoen van 2015, kunnen nog een paar weekenden weg. Begin december overigens wel de kant op.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 nov 2015 10:22 #682762

  • Mike87
  • Mike87's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1966
Onze plannen zijn flink gewijzigd, we verwachten namelijk een tweeling.
Dat worden dagjes met de boot, maar geen hele vakantie.

Hopen in 2017 wel lekker met z'n vieren mijlen te gaan maken.
Gib Sea 76
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 nov 2015 13:34 #682817

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Gefeliciteerd met de tweeling.

Je boot komt binnenkort te koop begrijp ik?
Ik bied 2 pallets luiers :D
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 nov 2015 18:55 #682919

  • sylviatm
  • sylviatm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 42
Wij hebben in 2016 8 weken vrij! Plan was eerst rondje Engeland, maar na wat uitzoeken vinden we het toch wat krap (we gaan dit keer voor ontspanning). Dus eind mei gaan we richting Oostzee, en dat is waar het plan ophoudt. We zien wel waar we uitkomen (lees: spoedcursus loslaten!).

Groeten Sylvia
Dinky Toy
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 17 nov 2015 19:05 #682923

  • Mike87
  • Mike87's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1966
Sloe Gin schreef :
Gefeliciteerd met de tweeling.

Je boot komt binnenkort te koop begrijp ik?
Ik bied 2 pallets luiers :D

Verkeerde aanname, maar bedankt voor de felicitatie.
Gib Sea 76
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 01 dec 2015 07:08 #685984

  • Ratman
  • Ratman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 484
Ik hoop begin zomer de boot zover te hebben dat ie het water in kan en dan naar de nieuwe ligplaats in IJmuiden te varen vanaf Zutphen. Ligplaats in de Seaport Marina is reeds besproken, dan volgt nog een hoop klussen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 01 dec 2015 23:04 #686181

  • Jappe
  • Jappe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 615
In ieder geval ingeschreven voor de singlehanded aan het einde van het seizoen.

Small Ships Race staat ook op de planning, maar die boot moet nog geschikt gemaakt worden voor op zee (lampjes, navigatie, etc).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 02 dec 2015 09:48 #686230

  • wilweg
  • wilweg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3604
Gisteren ineens een ander wild plan gekregen...

In Lauwersmeer kun je Drascombes huren, blijkbaar. Omdat ik een stiekeme voorliefde voor schattige bootjes heb en omdat ze ook vrij makkelijk in je eentje te varen zijn (denk ik) heb ik het plan om in het voorjaar eentje te huren voor een solotochtje op het Lauwersmeer... Mooie natuur daar ook.

Het grootste wat ik ooit in mijn eentje gevaren heb is een Laser, dus spannend....

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 02 dec 2015 09:55 #686233

Niet alleen Drascombes trouwens maar ook de Cornish Crabber en Cape Cutter .
www.waddeninzicht.com/home/
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 02 dec 2015 10:03 #686237

  • wilweg
  • wilweg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3604
Yellow Boat schreef :
Niet alleen Drascombes trouwens maar ook de Cornish Crabber en Cape Cutter .
www.waddeninzicht.com/home/
Ad
Klopt. Maar daar waag ik me nog niet aan. Wel supermooi om te zien.. :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 02 dec 2015 20:43 #686386

  • janson
  • janson's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 64
Ik plan helemaal niks, leef van dag tot dag zie wel wat de dag van morgen mij brengt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 04 dec 2015 08:52 #686686

  • wilweg
  • wilweg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3604
Voor mij is het plannen juist deel van de lol :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 08 dec 2015 07:28 #687645

  • Ratman
  • Ratman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 484
Mijn plan is om tegen de zomer mijn boot te water te laten en naar de definitieve ligplaats in IJmuiden te varen via de IJssel, IJsselmeer en noordzeekanaal. Dit zal nog op de motor gebeuren.
Daarna het interieur verder afbouwen en de boot zeil klaar maken.

Verder duik ik in de boeken en wil ook vaarbewijs gaan halen en marifonie, misschien zelfs Marcom A of zendamateur vanwege mijn interesse in het kortegolf gebied (SSB)

Mijn zeil ervaring is beperkt tot een zeiljacht van zo'n 6 meter op wat meertjes zoals de mooie nel, nu lokt de zee veel meer en daarom valt er nog heel wat te leren zoals kust navigatie en algemeen navigatietechniek.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 08 dec 2015 10:42 #687700

Veel weekeinden weg op Markermeer/IJsselmeer (geen tenniscompetitie ws)
In het voorjaar de one-way van Corfu naar Lefkas met OCC
Zomervakantie naar Zeeland, buitenom... maar dat kan ook Waddenzee worden :silly:
Gescheiden van Moos, we varen nu de Skafos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.200 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl