Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Ook al bezig met plannen 2016?

Ook al bezig met plannen 2016? 18 okt 2015 10:25 #673638

  • vanpupi
  • vanpupi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1754
Mijn vrouw overtuigen mee te blijven gaan, want zoals het er nu voorstaat .... Pfff. We zien wel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 18 okt 2015 10:31 #673641

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
vanpupi schreef :
Mijn vrouw overtuigen mee te blijven gaan, want zoals het er nu voorstaat .... Pfff. We zien wel.

Misschien helpt het als je haar een zeilcursus aanbiedt?
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 18 okt 2015 10:33 #673643

@ Frank

Het is gegund hoor. Wauw.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 18 okt 2015 10:33 #673644

frankrijk schreef :
Mijn concrete reis voor 2016 staat ook al vast. En ik heb er zo ongelooflijk veel zin in, dat ik me niet kan bedwingen om het hier wereldkundig te maken:

<knip>

Frank ( die zich volledig realiseert dat hij een enorme geluksvogel is ).

Dat is wel het understatement van de dag... :laugh: .
Prachtig gebied. Benieuwd hoe zuidelijk je komt! Ik volg je met meer dan gewone belangstelling... ;) .

Onze plannen? De data staat vast. Bestemming? Waar de wind ons brengt...
Na een periode van stilte ben ik er weer...!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 18 okt 2015 10:35 #673646

  • vanpupi
  • vanpupi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1754
Oh daar zit het probleem niet hoor.
Probleem is dat ze denkt dat er zo weinig vrienden willen meevaren door haar.
Eerder een psychologisch dan praktisch probleem.
Ik heb van mensen rond me het woord burn-out horen vallen...
We zien wel hoe het loopt zeker?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 18 okt 2015 12:33 #673676

  • wilweg
  • wilweg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3604
Leuk, een voorpret draadje!

Voor nu is het plan Helgoland en het Lauwersmeer. Was vorig jaar ook ons plan, maar toen kwam de Small Ships Race ertussendoor. :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 18 okt 2015 14:42 #673714

  • jwvanwijngaarden
  • jwvanwijngaarden's Profielfoto
Eind december klaar met het werkende leven. Dus dan rustig voorbereidingen treffen om komende zomer naar Denemarken te gaan. Heerlijk zonder tijdsdruk. Kan nu al bijna niet wachten tot het zover is.....
Laatst bewerkt: 18 okt 2015 14:43 door jwvanwijngaarden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 18 okt 2015 21:41 #673888

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
vanpupi schreef :
Oh daar zit het probleem niet hoor.
Probleem is dat ze denkt dat er zo weinig vrienden willen meevaren door haar.
Eerder een psychologisch dan praktisch probleem.
Ik heb van mensen rond me het woord burn-out horen vallen...
We zien wel hoe het loopt zeker?

Vooral geen vrienden meenemen als je met je vrouw kan zeilen.
Lekker met z'n tweeën genieten en je tijd nemen.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 22 okt 2015 17:45 #675139

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
  • Nooit meer overwerken (want in de praktijk ga je daarover 56% belasting betalen en niet 52%) - √
  • Minder gaan werken .... elk weekend lang weekend. - nog te regelen
  • Toch maar weer een boot kopen. - √ ... vandaag na 2 teleurstellingen rond gekregen :)
  • Ligplaats regelen. - nog te regelen
  • Faran vragen om een andere forum naam, want deze slaat nu nergens meer op. - nog te regelen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 22 okt 2015 22:24 #675272

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
ovni schreef :
  • Nooit meer overwerken (want in de praktijk ga je daarover 56% belasting betalen en niet 52%) - √
Overwerken is niet slim, maar in de praktijk betaal je gewoon het belastingtarief waarin je valt. Het verschil tussen 56% en je werkelijke tarief krijg je gewoon bij de volgende aangifte terug.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 22 okt 2015 22:55 #675277

Als alles goed gaat ga ik in 2016 toch al snel een maand of 6-7 varen. Veel in Alaska, mijn nieuwe thuis water :)
Hoe wat en waar is op dit moment nog niet heel erg duidelijk. In Juli een rondje Kodiak en Katmai, in maart /april wat ski/zeil tochtjes in het gebied rond Glacier bay. En verder lekker veel oceaan zeilen.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 22 okt 2015 23:22 #675280

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
Delphi32 schreef :
ovni schreef :
  • Nooit meer overwerken (want in de praktijk ga je daarover 56% belasting betalen en niet 52%) - √
Overwerken is niet slim, maar in de praktijk betaal je gewoon het belastingtarief waarin je valt. Het verschil tussen 56% en je werkelijke tarief krijg je gewoon bij de volgende aangifte terug.
Ja dat dacht ik ook ....
maar de arbeidskorting neemt af waardoor je effectief maar 44% in de knip krijgt, tenzij je over een flinke drempel heen gaat of genoeg aftrekposten hebt. Helaas gaan beide niet voor mij op. :(

Pb'tje gekregen van moderator. Nieuwe forum naam komt eraan. :)
Laatst bewerkt: 22 okt 2015 23:25 door Limosa.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 23 okt 2015 07:03 #675299

  • wilweg
  • wilweg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3604
ovni schreef :
  • Nooit meer overwerken (want in de praktijk ga je daarover 56% belasting betalen en niet 52%) - √
  • Minder gaan werken .... elk weekend lang weekend. - nog te regelen
  • [/li]
Prima toch? Beetje meer van het leven genieten/ En het (over)werk wat jij laat liggen, daar is iemand die nu aan de kant staat heel blij mee! :)

Overwerken is alleen zinnig als je echt superbevlogen bent van wat je doet (en het niet meer als werk voelt).
Laatst bewerkt: 23 okt 2015 07:04 door wilweg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 24 okt 2015 11:13 #675633

  • reuv
  • reuv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 370
johanwillemb schreef :
De bedoeling is om in de eerste helft van april naar N.spanje te varen waarna we in juli verder gaan naar de Med. Als het weer meezit dan via Roscoff
Mag ik vragen waarom je specifiek via Roscoff wil varen?

Ik heb ook Engelsen en Fransen horen spreken over, zeg maar, "even langs Roscoff", maar zo'n omweg maak je toch niet voor die marina?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 24 okt 2015 12:42 #675643

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8527
ovni schreef :
  • Nooit meer overwerken (want in de praktijk ga je daarover 56% belasting betalen en niet 52%) -
Juist wel (vooral in de winter) overwerken :)
Omzetten naar vakantie uren (vooral avonden en weekenden tellen lekker door) en dan in de zomer in die tijd gaan zeilen B)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 24 okt 2015 13:05 #675646

  • Poohboot
  • Poohboot's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1196
De plannen voor 2016/2017 liggen er.

We gaan weer voor Een rondje Atlantisch Oceaan
In het vierkant 05N - 10E tot 64N - 80W
But is subject to change :)

Maar eerst nog deze winter verder met de Refit van Pooh in Lemmer
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 26 okt 2015 20:17 #676340

  • padawan
  • padawan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1086
na onze deense plannen van vorig jaar die wegens omstandigheden verandert zijn in 3 weken Griekenland zeilen en daarna 3 weken oostkust UK twijfelen we tussen Denemarken ( heb alle kaarten en pilots) of Ierland ( twee jaar geleden scillys en dat beviel zo goed dat we niet verder gegaan zijn)

Ik heb ook al overwogen om de boot voor en na het seizoen een eindje verder/terug te zeilen maar lijkt me steeds een dure aangelegenheid. vooral het laten liggen in een aanvaardbare marina duwt de kostprijs van de reis omhoog of zie ik dat verkeerd?
Albin Vega - First 35 - first 405 -
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 26 okt 2015 21:43 #676371

reuv schreef :
johanwillemb schreef :
De bedoeling is om in de eerste helft van april naar N.spanje te varen waarna we in juli verder gaan naar de Med. Als het weer meezit dan via Roscoff
Mag ik vragen waarom je specifiek via Roscoff wil varen?

Ik heb ook Engelsen en Fransen horen spreken over, zeg maar, "even langs Roscoff", maar zo'n omweg maak je toch niet voor die marina?

Afhankelijk van het weer, vaar ik via Roscoff (1e stop na IJmuiden) of via Dover en Falmouth.
De eerste optie is ook de kortste.

IVM de zomervakantie periode van mn vrouw, wil ik de boot samen met een paar vrienden alvast in april overvaren naar A Coruna.( gunstig maandtarief gekregen daar) Hierdoor kunnen we in juli ruim de tijd nemen om de Spaanse en Portugese kust te verkennen.
Ook in de Med willen we nog wat plekken bezoeken die we nog op het wensen lijstje hebben staan.
2017 gaan we richting de Caribean omdat dan mn betere helft een sabbatical kan nemen.
gr Johan
RYA Yachtmaster
The superior sailor uses his superior knowledge to avoid situations requiring his superior skill
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Ook al bezig met plannen 2016? 26 okt 2015 22:35 #676386

  • Ameesing
  • Ameesing's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1561
Erikdejong schreef :
Als alles goed gaat ga ik in 2016 toch al snel een maand of 6-7 varen. Veel in Alaska, mijn nieuwe thuis water :)
Hoe wat en waar is op dit moment nog niet heel erg duidelijk. In Juli een rondje Kodiak en Katmai, in maart /april wat ski/zeil tochtjes in het gebied rond Glacier bay. En verder lekker veel oceaan zeilen.

Hoe vet is dat!! Zeilen in Alaska... Zou zo graag daar willen wonen (en zeilen), maar man vindt het wel best hier.... Ooit. Ik ben stik jaloers!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 27 okt 2015 06:30 #676411

  • damir s
  • damir s's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 43
We zijn van plan hetzelfde met onze LUCKY, IJmuiden - Kroatië volgend jaar ergens beginnen tussen mei en juli beneden als we blijven goed neer, tenzij je terug te keren naar Ijmuiden
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 27 okt 2015 07:15 #676419

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3089
Tussen juli 2016 en augustus 2017 vaar ik het bekende "rondje Atlantic". Dus naar Spanje, Canarische eilanden, Caraïben, Azoren en terug. Ik wil Gambia en de Kaapverdische eilanden ook graag in dat lijstje opnemen.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 27 okt 2015 08:22 #676434

  • njtromp
  • njtromp's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 62
Ons plan is om de via de westelijke tak van de staande mast route (kunnen we n.l. lopend van huis naar de boot :) ) naar Zeeland af te zakken. Om daar een week of twee te gaan zwerven en dan weer terug. Kijkend naar de kaart van Zeeland lijkt ons Zeeland een mooie combi op te leveren tussen zeilen op ruimer water en veel mogelijkheden om stadjes te bezoeken. Vergeleken met het IJsselmeer en Markermeer liggen er net wat meer stadjes op de afstanden die rest van de bemanning leuk vindt. Wat Friesland voor open bootjes is lijkt Zeeland ons mooi te passen bij ons kajuitzeilbootje. Na afloop gaat de boot wel weer terug naar het Markermeer want anders zitten we in het weekend meer in de auto dan op de boot :P

Voor dat we aan het avontuur beginnen moet de motor nog wel goed onder handen genomen worden omdat ik het sterke vermoeden heb dat er olie vanuit de keerkoppeling de motor in lekt :( . Het is een MD5B uit '81 dus die gaat al een tijdje mee en kan wel wat extra aandacht krijgen voordat we dwars door Noord-, Zuid Holland gaan tuffen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 27 okt 2015 21:36 #676573

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
In Mei 2016 eens kijken voor een rondje Schellingwoude - Enkhuizen-Stavoren-Urk-Lelystad-Schellingwoude. Dat is voor mij heel ver. :whistle:
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 28 okt 2015 03:22 #676605

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Fly-Tour schreef :
In Mei 2016 eens kijken voor een rondje Schellingwoude - Enkhuizen-Stavoren-Urk-Lelystad-Schellingwoude. Dat is voor mij heel ver. :whistle:

En het is dan ook heel leuk natuurlijk.
Medemblik en de andere Friese dorpjes zijn ook ontzettend leuk hoor.
Vooral Hindelopen vind ik een erg leuk dorpje.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ook al bezig met plannen 2016? 28 okt 2015 08:33 #676648

Ik mis de 200 myls nu al weer. Was toch wel erg leuk. Ook schitterend weer, dat hielp ook wel.
Toch maar weer inschrijven volgend jaar.

Ondertussen sparen voor nieuwe voorzeilen..
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.208 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl