Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Klantvriendelijkheid langs de waterkant.......

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 26 mrt 2017 21:09 #820922

Misschien een trim-kliniek met tien Friezen bij Baasklusje aan boord? Daarna zal de kwestie wel opgelost zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 26 mrt 2017 21:10 #820923

hij is wel klantvriendelijk
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 26 mrt 2017 21:25 #820925

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
IK heb het allemaal gelezen ;)
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 26 mrt 2017 21:32 #820927

  • mrtnm
  • mrtnm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2163
Ergste wat ik ooit mee heb gemaakt in Friesland, dat was in Lemmer. Boodschappen doen en dan door de kassiere in het duits aangesproken worden. Het was nog vroeg in het seizoen, (april) ik en de kassiere konden er wel om lachen. Ze was alvast aan het oefenen voor het hoogseizoen.
Verder nooit problemen, iedereen is altijd aardig.

Martijn :)
Leisure 22


www.leisure17-22.nl/

Zo snel mogelijk weer een Grote reis!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 26 mrt 2017 22:59 #820935

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32549
JeePee schreef :
Als ik het allemaal zo lees, alsjeblieft niet meer in Friesland komen! Dus ook niet naar Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog, dan houden we het daar lekker rustig.

Mag ik je er wel aan herinneren dat de duitsers in 1942 vlie en schelling pas Fries gemaakt hebben. Ik snap niet waar ze nog trots op zijn....

De Brandaris is gebouwd van onze hollandse centen. :laugh:
Ongevraagd advizeur
Laatst bewerkt: 26 mrt 2017 22:59 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 01:02 #820942

  • DavidS
  • DavidS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3418
Eigenwijs schreef :
Of te wel, zoals de Fransen zeggen:"If you're surrounded by idiots, You should doubt your own sanity."

Sinds wanneer spreken de Fransen Engels?
"Life is too short to own an ugly boat"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 05:25 #820947

'Ik hou niet van generaliseren. Surinamers doen dat altijd ook heel erg.'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 05:47 #820949

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
WADnWIND schreef :

Mag ik je er wel aan herinneren dat de duitsers in 1942 vlie en schelling pas Fries gemaakt hebben. Ik snap niet waar ze nog trots op zijn....

De Brandaris is gebouwd van onze hollandse centen. :laugh:
Op de Brandaris staat nog een heel mooie verrekijker uit die tijd.
Op de toren van het Noordhollandse Texel staat er ook een comleet met hakenkruis. Ziin de NH'ers daar zeker ook trots op?
Als westfries behoor je ook tot de Friezen, als we toch de geschiedenis in duiken, 1000 jaar terug, allemaal Fries!
Laatst bewerkt: 27 mrt 2017 05:48 door JeePee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 06:23 #820954

  • DavidS
  • DavidS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3418
Is julius Caesar eigelijk ooit tot Friesland geraakt?
"Life is too short to own an ugly boat"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 06:27 #820955

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
Friezen zijn heel goed in Karma geven.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 06:33 #820956

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Kijk eens aan, het is zelfs nog sterker.
Laatst bewerkt: 27 mrt 2017 06:47 door JeePee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 07:10 #820963

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
WADnWIND schreef :
JeePee schreef :
Als ik het allemaal zo lees, alsjeblieft niet meer in Friesland komen! Dus ook niet naar Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog, dan houden we het daar lekker rustig.

Mag ik je er wel aan herinneren dat de duitsers in 1942 vlie en schelling pas Fries gemaakt hebben. Ik snap niet waar ze nog trots op zijn....

De Brandaris is gebouwd van onze hollandse centen. :laugh:

Ja maar die diende ook voor Hollandse boten te gidsen, de Friezen wisten de weg ook zonder dat onding.

Ik heb liever met Friezen te maken als met hollanders.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 07:20 #820966

DavidS schreef :
Is julius Caesar eigelijk ooit tot Friesland geraakt?

De Romeinen deden met die noordelijke volken hetzelfde als ze met de Schotten deden: opsluiten achter een muur (van Hadrianus, in dit geval) :woohoo:

Romeinen waren ook niet zo van de klantvriendelijkheid, immers.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 07:21 #820967

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Heren, heren, wat een onderbuiktopic is dit, zeg. Ik ben geboren en getogen in Friesland, als zoon van Amsterdamse ouders. Ik denk daarom mee te kunnen praten over hoe je met Friezen moet omgaan. Aan één ding hebben ze een hekel en dat is arrogantie. Dat in combinatie met een overvloed aan toeristen in het merengebied zou wel eens voor een enkele onaangename ervaring kunnen zorgen. Harlingers zijn dan nog een geval apart, want dat is ruw volk, net als Urkers. Verder wil ik alleen nog kwijt dat ik in 49 jaar op Friese bodem de term "ophoeren" nog NOOIT heb gehoord. Dus beste BK, misschien roept u wel iets slechts in de mensen op...
Zelf verblijf ik met mijn boot het liefste in... Groningen. Over Groningers niets dan lof, maar die worden dan ook niet jaarlijks overspoeld met toeristen.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 08:25 #820981

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30065
Eclips schreef :
Dus beste BK, misschien roept u wel iets slechts in de mensen op...

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom Baasklus dit soort dingen potst.
Vooral om ZF op stang te jagen, misschien.

Ik sluit niet echt uit dat er in bepaalde hoeken van de Friese Horeca en de watersport een soort oververzadiging met toerisme bestaat, waardoor men gaat bijten in de hand die voedt, maar dit kan geen algemeen gegeven zijn, lijkt me.

En inderdaad: wat je zelf uitstraalt krijg je ook vaak terug..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 08:25 #820982

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 08:26 #820984

Eclips schreef :
Verder wil ik alleen nog kwijt dat ik in 49 jaar op Friese bodem de term "ophoeren" nog NOOIT heb gehoord.

Ik had dat 'ophoeren' al 66 jaar nog nooit ergens gehoord, al helemaal niet in Friesland (is een te moeilijk woord ;-) ).
Maar vorig jaar in Lemmer was het dan zover, uit de mond van de havenmeester van de Oude Buitenhaven....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 08:27 #820985

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30065
Evaluationcopy schreef :
'Ik hou niet van generaliseren. Surinamers doen dat altijd ook heel erg.'

Je potst wat minder tegenwoordig, maar als je het doet sla je wel de spijker op de kop!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 08:28 #820986

lodewijk stegman schreef :
En inderdaad: wat je zelf uitstraalt krijg je ook vaak terug..

Leg jij dat even aan CeesS uit: dat zijn eigen uitstraling die bagger in zijn GTL heeft veroorzaakt?
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 08:31 #820989

keeszeiler schreef :
Misschien een trim-kliniek met tien Friezen bij Baasklusje aan boord? Daarna zal de kwestie wel opgelost zijn.

AL vele Friezen mee gehad op trimclinic; ook heb ik (na 20 jaar zeilschool) veel heel goede vrienden in Friesland.
Bij veel wedstrijden met de Capolavoro is een deel van de bemanning Fries. Dus daar ligt het allemaal niet aan.

Het gaat om de omgang met het fenomeen 'klant'.
De Trotse Fries heeft daar nu eenmaal niet de juiste genen voor ;-)
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 27 mrt 2017 08:31 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 08:31 #820990

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30065
Baasklusje schreef :
Ik had dat 'ophoeren' al 66 jaar nog nooit ergens gehoord, al helemaal niet in Friesland (is een te moeilijk woord ;-) ).
Maar vorig jaar in Lemmer was het dan zover, uit de mond van de havenmeester van de Oude Buitenhaven....

En was dat geen import uit het westen, toevallig? Kun je vaak wel horen aan de tongval.

Een èchte Fries zou trouwens het Friese equivalent ten beste geven, denk ik. Want dat bestaat best wel, natuurlijk. Niks menselijks is de Friezen vreemd. Maar dat laatste geldt voor alle mensen, hè..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 08:37 #820991

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30065
Baasklusje schreef :
lodewijk stegman schreef :
En inderdaad: wat je zelf uitstraalt krijg je ook vaak terug..

Leg jij dat even aan CeesS uit: dat zijn eigen uitstraling die bagger in zijn GTL heeft veroorzaakt?

Dat is één geval.
Bovendien houdt de groothandel (ook Fries?) de Fries in kwestie de hand boven het hoofd, zoals uit verdere correspondentie bleek.

Maar ik ben er wel over klaar, hoor.
Je hebt gewoon teveel in Friesland gezeten dus het meeste ongemak, vervelende mensen en hondse behandelingen heb je ook daar meegemaakt. Een self-fulfilling prophecy. met terugwerkende kracht, als het ware..

Kom eens een paar jaar achter elkaar naar de Delta en kijk 's of dat beter bevalt. Wel een beetje aardig en ontspannen doen tegen de mensen, hè..
Laatst bewerkt: 27 mrt 2017 08:37 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 08:39 #820993

Oei Lodewijk, zit je nu te schrijven dat het eigenlijk Baasklusje zijn eigen schuld is?
ik qoute:
Wel een beetje aardig en ontspannen doen tegen de mensen, hè..

Ik zie een bitch fight aankomen :)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 08:42 #820994

Ik wou eigenlijk beginnen over het feit dat lodewijk zich de hele Delta toe-eigent.....
De Delta loopt van de Eems tot de Schelde, inclusief de Tjonger (Fries!), de IJssel en zijn zijrivieren, deAmstel (hier voor de deur), de Lek, Rijn, Maas, en dan nog een heel klein stukje in Zeeland (en Zuid-Holland).

Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt, zo was het toch? :woohoo: :woohoo:
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 27 mrt 2017 08:43 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 08:44 #820995

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Was een goed opgeleide havenmeester met een grote woordenschat. Ik kende de uitdrukking niet, moest het opzoeken, is geen Fries, zal wel een verdwaalde havenmeester zijn geweest.
Laatst bewerkt: 27 mrt 2017 08:45 door JeePee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.186 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl