Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Klantvriendelijkheid langs de waterkant.......

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 08:48 #820999

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
roozeboos schreef :
Ik zie een bitch fight aankomen :)
Waar kunnen we wedden op de uitslag? :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 08:51 #821002

JeePee schreef :
zal wel een verdwaalde havenmeester zijn geweest.

Hij was in ieder geval flink de weg kwijt ;-)

Hij en zijn maat (2 havenmeesters voor 50 ligplaatsen!) klonken niet fries, da's wel zeker.
Ze hadden ook geen herkenbare kleding met 'havenmeester' erop, wel iets commerciëels van de een of andere jachtservice. Bijbaantje zeker.

Jarenlang was er een ambtenaar van Lemmer de havenmeester, de heer Kelderhuis.
Die had ook zo zijn eigenaardigheden....
Zo zette hij zondagochtend om een uur of 8 keihard duitse klassieke muziek aan over de luidsprekers bij het havenhok (Wagner, Strauss, dat werk), omdat hij vond dat het wel tijd was om op te staan! Je went eraan, die Friezen..... ;-)
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 08:53 #821003

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Albert 45 schreef :
roozeboos schreef :
Ik zie een bitch fight aankomen :)
Waar kunnen we wedden op de uitslag? :woohoo:

Kunnen juliie niet lezen?

Ik heb er nu ècht wel over gezegd wat ik erover wil zeggen. Zeker gezien het feit dat het ook nog eens een keer een non-onderwerp is. Wie interesseert dit nu ècht?

Gewoon doorlopen. Er is niks te zien.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 08:57 #821005

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Baasklusje schreef :
Ik wou eigenlijk beginnen over het feit dat lodewijk zich de hele Delta toe-eigent.....
De Delta loopt van de Eems tot de Schelde, inclusief de Tjonger (Fries!), de IJssel en zijn zijrivieren, deAmstel (hier voor de deur), de Lek, Rijn, Maas, en dan nog een heel klein stukje in Zeeland (en Zuid-Holland).

Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt, zo was het toch? :woohoo: :woohoo:

Neee.. daar gaan we nu niet ook nog 's over beginnen, Baasje. Het is mij wel duidelijk uit welke hoek de wind bij jou waait. Je verveelt jezelf enorm en hoewel Roozeboos het allemaal héérlijk vindt doe ik er verder niet mee aan mee.

Ik heb trouwens iets véél belangrijkers te doen. Daar komen we vanavond nog wel op terug.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 08:57 #821006

je kan natuurlijk niet eerst beweren dat het aan BK zelf ligt, en dan niet meer reageren.

Overigens reageerde je nu wel weer.
Je kan het niet laten hè? ;)

edit: en nog een reactie! :laugh:

inderdaad, ik vind t heerlijk. :laugh:
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 27 mrt 2017 08:58 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 09:03 #821009

roozeboos schreef :
inderdaad, ik vind t heerlijk. :laugh:

En daar doen we het allemaal voor, he lodewijk?
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 09:04 #821012

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Baasklusje schreef :
Eclips schreef :
Verder wil ik alleen nog kwijt dat ik in 49 jaar op Friese bodem de term "ophoeren" nog NOOIT heb gehoord.

Ik had dat 'ophoeren' al 66 jaar nog nooit ergens gehoord, al helemaal niet in Friesland (is een te moeilijk woord ;-) ).
Maar vorig jaar in Lemmer was het dan zover, uit de mond van de havenmeester van de Oude Buitenhaven....

Ben plaatselijk niet heel bekend, maar welke haven bedoel je? De enige oude buitenhaven die ik ken is in Harlingen...
Heb overigens in Lemmer wel een heel goede ervaring met Jachthaven Friese Hoek. Toen we daar lagen ter gelegenheid van een DNK, met onze 2 Flitsen, zijn mijn zoons door een zeer onvriendelijke havenmeester ook overal weggestuurd. Denk dat ze vrijwel iedere lege box hebben gehad. En dat terwijl er vooraf telefonisch overlegd is dat we zouden komen, met 2 wedstrijdbootjes die ook een plaatsje moesten hebben.

Het woord ophoeren is niet gevallen. DAT had ik zeker uit moeten leggen :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 09:09 #821015

Koezt schreef :
Ben plaatselijk niet heel bekend, maar welke haven bedoel je?

Die net links naast de oude sluis, heet tegenwoordig Lemsterbaai. Is de oude haven uit de tijd dat Lemmer nog aan zee lag en Lemster aken nog zwart-geteerde vissersboten waren....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 09:46 #821026

  • HendrikF
  • HendrikF's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 171
Baasklusje schreef :
Koezt schreef :
Ben plaatselijk niet heel bekend, maar welke haven bedoel je?

Die net links naast de oude sluis, heet tegenwoordig Lemsterbaai. Is de oude haven uit de tijd dat Lemmer nog aan zee lag en Lemster aken nog zwart-geteerde vissersboten waren....

En de boten van hout en de mannen van staal waren én Urk nog een eiland was, dat waren tijden.
Is het al zover? Ja eindelijk is het zover.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 14:28 #821106

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Baasklusje schreef :
Koezt schreef :
Ben plaatselijk niet heel bekend, maar welke haven bedoel je?

Die net links naast de oude sluis, heet tegenwoordig Lemsterbaai. Is de oude haven uit de tijd dat Lemmer nog aan zee lag en Lemster aken nog zwart-geteerde vissersboten waren....

Was vroeger de Tramhaven
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 14:30 #821108

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Net als een heleboel havens van toen die er nu niet meer zijn en waar het ook niet altijd vriendelijk toe ging. Bestaande "oude" havens en sluizen worden ook niet herkend als zodanig vanwege de opknapbeurten die nodig waren of gewoon omdat ze niet meer gebuikt worden en vervallen zijn. De rijke Friese hystorie wat dit betreft valt niet meer op. Noord-holland is veel meer in de picture met diverse plaatsen langs de IJsselmeerkust, ook vanwege de bereikbaarheid. Wat de invloed van het toerisme en import op veel plaatsen is, laat zich niet moeilijk raden. Zeker langs de kust. Om maar wat te noemen, de opmerking van die havenmeester in Lemmer past bij wat we vroeger zeiden, Lemmer is net geen echt Friesland al ligt het er wel, is een grensgeval, zo ook Steenwijk net wel, net niet. Zo is het met meer plaatsen langs de kust. Harder in uitspraak door meer contact met "buitenlanders"

Grutte Pier wist het al ;) :laugh: :laugh: butter, brea en.... weg er mee! :silly:
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 15:04 #821114

douwe schreef :
Was vroeger de Tramhaven

Mooi om te weten, en om op te zoeken!
1901 geopend als Tramhaven (tram Joure-Lemmer) voor de boot naar Amsterdam.

Lag toen direct aan zee:



www.spanvis.nl/Lemmer%20Joure%...0tramlijn/index.html
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 15:19 #821119

  • Waterman
  • Waterman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1913
Proost schreef :

... Lemmer is net geen echt Friesland al ligt het er wel, is een grensgeval, zo ook Steenwijk net wel, net niet.......
Steenwijk ligt in Overijssel ;-)

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Zeilen: alle stress waait uit mijn hoofd 8-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 15:29 #821121

Toen ik jonger was in Friesland (ik ben Amsterdammer) een keer mijn piraatje niet goed vastgebonden langs de vaart, was weggedreven.

een km verderop of zo stroomafwaarts zat een klein haventje met een jachtbedrijfje eraan wist ik, ik daarheen op de fiets en vragen of ze mijn bootje voorbij hadden zien drijven toevallig.

Die eigenaar gelijk schreeuwen dat een Fries zijn laarzen aan zou trekken en door de modder in het veld zijn boot zou zoeken maar die arrogante westerlingen zijn daar weer te lui voor en hopen dat andere het wel zal oplossen, zeker bang dat mijn kleren vies worden.

Ik merkte fijntjes op dat ik niet te beroerd was met laarzen aan te gaan zoeken maar dat een Fries blijkbaar niet slim genoeg was om eerst even het zoekgebied te verkleinen door wat gerichte vraagstelling. En dat de bedoelling van mijn vraag alleen was of ik stroom op of stroom af met mijn laarzen door de modder moest gaan zoeken.
Tegen het zere been natuurlijk, toen was ik helemaal arrogant.

Verder niks dan goede ervaringen in FL hoor, dus zeker geen generalisatie (van mijn kant dan iig ;-) ).

PS bootje lag iets verderop in het riet, ben er heen gezwommen en heb er nog lang in gevaren.
Laatst bewerkt: 27 mrt 2017 15:32 door Bas van Dijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 15:42 #821126

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Bas van Dijk schreef :
Toen ik jonger was in Friesland (ik ben Amsterdammer) een keer mijn piraatje niet goed vastgebonden langs de vaart, was weggedreven.

een km verderop of zo stroomafwaarts zat een klein haventje met een jachtbedrijfje eraan wist ik, ik daarheen op de fiets en vragen of ze mijn bootje voorbij hadden zien drijven toevallig.

Die eigenaar gelijk schreeuwen dat een Fries zijn laarzen aan zou trekken en door de modder in het veld zijn boot zou zoeken maar die arrogante westerlingen zijn daar weer te lui voor en hopen dat andere het wel zal oplossen, zeker bang dat mijn kleren vies worden.

Ik merkte fijntjes op dat ik niet te beroerd was met laarzen aan te gaan zoeken maar dat een Fries blijkbaar niet slim genoeg was om eerst even het zoekgebied te verkleinen door wat gerichte vraagstelling. En dat de bedoelling van mijn vraag alleen was of ik stroom op of stroom af met mijn laarzen door de modder moest gaan zoeken.
Tegen het zere been natuurlijk, toen was ik helemaal arrogant.

Verder niks dan goede ervaringen in FL hoor, dus zeker geen generalisatie (van mijn kant dan iig ;-) ).

PS bootje lag iets verderop in het riet, ben er heen gezwommen en heb er nog lang in gevaren.

Ik ben in Utrecht ook wel eens van een boerenlandje afgescholden.
Die boer wist niet dat ik een fries was, anders was hij wel met een riek achter me aan gekomen.
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 27 mrt 2017 15:44 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 16:08 #821133

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2773
De meest aardige mensen in Lemmer vind ik altijd de Duitsers. Magda? :evil:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 16:25 #821136

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5487
Over het algemeen klopt dat in mijn beleving, en ik woon daar(nouja, mijn adres woont 'r)
Laatst bewerkt: 27 mrt 2017 16:26 door JRomkes.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 16:28 #821137

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32545
JeePee schreef :
Op de toren van het Noordhollandse Texel staat er ook een comleet met hakenkruis. Ziin de NH'ers daar zeker ook trots op?
Als westfries behoor je ook tot de Friezen, als we toch de geschiedenis in duiken, 1000 jaar terug, allemaal Fries!

Voor die kijker zijn een hoop mensen gesneuveld, helaas. de sporen hebben we gewoon weggemetseld met een nieuwe buitenkant.

Ik woon dan wel bijna 40 jaar in westfriesland, maar kom d'r niet weg ;) Mijn voorouders waren vuurtorenwachters, loodsen en reddingboot roeiers op Terschelling.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 16:33 #821139

WADnWIND schreef :
[ Mijn voorouders waren vuurtorenwachters, loodsen en reddingboot roeiers op Terschelling.

Dan ken jij Liesbeth List zeker ook wel goed?
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 27 mrt 2017 16:33 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 16:44 #821144

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Ik zal jullie vast waarschuwen, in de 2e en 4e week in Mei en in Augustus is er een levensgevaarlijke Hund die dienstdoet als Havenhond aan de andere oever.

Ga allen snel naar Friesland aub.
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 17:45 #821155

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Anjo, alsjblieft...
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 17:49 #821157

Baasklusje schreef :
WADnWIND schreef :
[ Mijn voorouders waren vuurtorenwachters, loodsen en reddingboot roeiers op Terschelling.

Dan ken jij Liesbeth List zeker ook wel goed?

Dat was Vlieland toch?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 17:51 #821158

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32545
It Paradyske schreef :
Baasklusje schreef :
WADnWIND schreef :
[ Mijn voorouders waren vuurtorenwachters, loodsen en reddingboot roeiers op Terschelling.

Dan ken jij Liesbeth List zeker ook wel goed?

Dat was Vlieland toch?

Klus is een beetje de weg kwijt.....
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 17:59 #821162

Ik bedoel dat jij en Liesbeth vanaf twee vuurtorens naar elkaar konden zwaaien
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klantvriendelijkheid langs de waterkant....... 27 mrt 2017 18:22 #821167

wel still zonder Steggie..
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.180 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl