Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 16 juni 2026 12:50 #1689380

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8527
JB-NL schreef :
Sinds wanneer de mrb en overige aitobelastingen voor de wegen? Forget it but..dan had je vangrails met een gouden Bies. Is er om de begroting vromd te krijgen.
Oa ovee financieren.
Er is een plannetje om wegenbelasting weer een doelbelasting te maken.
Laatst bewerkt: 16 juni 2026 15:15 door Philip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 16 juni 2026 13:01 #1689384

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5080
Philip schreef :
Er ligt wel een plan op tafel om wegenbelasting vanaf 2030 weer een doelbelasting te maken.

Doelbelasting (belasting naar gebruik) is volgens mij wat anders dan dat de opbrengst van de belasting ook aan de wegen wordt besteed.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 16 juni 2026 15:13 #1689412

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8527
@hans volgens mij niet maar mijn linkje is fout. Ik heb mijn post maar aangepast.
Laatst bewerkt: 16 juni 2026 15:15 door Philip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 16 juni 2026 17:15 #1689436

De manier waarop de samenleving is ingericht en de manier waarop overheidsorganisaties als
Rijkswaterstaat opereren zijn communicerende vaten. Risico mijden is nummer 1 2 en3 en vaak de gemakkelijkste weg. Vanuit het zou kunnen dat er nog meer stuk is wordt dan ook besloten geen poging te doen om de Buitenhuizerbrug gangbaar temaken. Neem een goede boordwerktuigkundige mee die gewend is om op zee te zorgen dat alles blijft werken grote kans dat dat hem of haar ook lukt met een simpele brug om de met wat improvisatie gangbaar te maken of een shortcut te vinden om dat op korte termijn te doen. Misschien wel even een deel van die toegevoegde sensors skippen en wel bij de brug zelf bedienen. Maar ik weet nu al hoe dat zou gaan. Er komen wel 10 deskundigen die allemaal schone handen houden en meekijken en vooral geen risico nemen. Kansloos.
Zo is er van uit de watersportverenigingen rond de Volkeraksluizen aangeboden om aan de problemen aan de steigers bij de jachtensluis te werken waarvoor binnen die verenigingen een aantal techneuten deskundig genoeg was om een plan te maken. Maar kansloos dus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 16 juni 2026 17:40 #1689443

Zwartsluis idem.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 16 juni 2026 17:54 #1689448

  • Evert
  • Evert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 572
Helemaal eens met Herman. Het fixen van een brug hoeft vaak helemaal niet ingewikkeld te zijn. Wat wij missen is een resultaat gerichte aanpak. Eén van de problemen is dat er meer geld op gaat aan procedures, vergaderingen en managers als dat de reparatie zelf kost.
Wat dat betreft is dit draadje ook tekenend voor hoe het in werkelijkheid gaat. Er wordt niet gesproken in oplossingen, maar uitsluitend in hypothetische mogelijkheden om in gesprek te komen.
Blijft staan. Een beweegbare brug is een obstakel dat tijdelijk over de vaarweg gelegd mag worden om het wegverkeer te laten passeren. Werkt de beweging niet dan hoort het obstakel uit de vaarweg verwijderd te worden. Als de verschillende organisaties zich daar niet sterk voor gaan maken wordt het niet beter. Niet alleen voor de pleziervaart. Ook de professionele scheepvaart heeft hier mee te maken. Daardoor zullen op termijn ook de laatste bedrijven in Noord en Zuid Holland die over het water beleverd worden niet anders kunnen als het wegvervoer omarmen of verhuizen. Dat laatste is dan weer een goede reden om nog minder aandacht aan het onderhoud te besteden.
Wat er ook gebeurt. Altijd blijven lachen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 16 juni 2026 18:04 #1689450

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4306
It Paradyske schreef :
Zwartsluis idem.

Bij Zwartsluis heeft RWS voor 50 miljoen een nieuwe sluis parallel aan de oude sluis aangelegd. De oude sluis is van beide kanten nog gewoon te bereiken. Het enige is dat je die bak van 70x10m niet in/door kan varen. Het lijkt me dat er grotere problemen met de waterstaat.
Laatst bewerkt: 16 juni 2026 18:05 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 16 juni 2026 18:18 #1689453

Menno schreef :
It Paradyske schreef :
Zwartsluis idem.

Bij Zwartsluis heeft RWS voor 50 miljoen een nieuwe sluis parallel aan de oude sluis aangelegd. De oude sluis is van beide kanten nog gewoon te bereiken. Het enige is dat je die bak van 70x10m niet in/door kan varen. Het lijkt me dat er grotere problemen met de waterstaat.

Voor het dorp is het wel erg belangrijk:
www.zwartsluisopen.nl/
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 16 juni 2026 18:24 #1689455

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5080
Philip schreef :
@hans volgens mij niet maar mijn linkje is fout. Ik heb mijn post maar aangepast.

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb me op het verkeerde been laten zetten door je oorspronkelijke linkje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 16 juni 2026 18:48 #1689465

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4306
It Paradyske schreef :
Voor het dorp is het wel erg belangrijk:
www.zwartsluisopen.nl/

De meeste van die argumenten lijken me nogal vergezocht
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 16 juni 2026 18:57 #1689472

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2718
Ik lig op dit moment in Haren Duitsland. Ik moet tot 10 juli wachten voor ik verder kan op het Dortmund Ems kanaal. In Duitsland zijn de problemen er dus ook.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 16 juni 2026 21:12 #1689491

  • Watermaat
  • Watermaat's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2528
Ik denk dat we de oplossing eerder moeten zoeken in het strijkbaar maken van masten dan in het beinvloeden van beleidsmakers via het ZF ? .....maar dat is misschien te praktisch ?
van Zalm- en Zeeschouw
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 17 juni 2026 08:02 #1689518

  • Knar
  • Knar's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2048
Watermaat schreef :
Ik denk dat we de oplossing eerder moeten zoeken in het strijkbaar maken van masten dan in het beinvloeden van beleidsmakers via het ZF ? .....maar dat is misschien te praktisch ?

Grappig, dat commentaar krijg ik ook wel eens van bevriende landrotten die het onbegrijpelijk vinden dat het verkeer stilgezet wordt omdat iemand er met een boot door moet waarvan het in hun denken in de 21e eeuw toch slechts een kleine moeite zou moeten zijn om die paal even naar beneden te draaien.
Laatst bewerkt: 17 juni 2026 12:18 door Knar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 17 juni 2026 08:53 #1689532

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5080
Herman Hartman schreef :
De manier waarop de samenleving is ingericht en de manier waarop overheidsorganisaties als
Rijkswaterstaat opereren zijn communicerende vaten. Risico mijden is nummer 1 2 en3 en vaak de gemakkelijkste weg. Vanuit het zou kunnen dat er nog meer stuk is wordt dan ook besloten geen poging te doen om de Buitenhuizerbrug gangbaar temaken. Neem een goede boordwerktuigkundige mee die gewend is om op zee te zorgen dat alles blijft werken grote kans dat dat hem of haar ook lukt met een simpele brug om de met wat improvisatie gangbaar te maken of een shortcut te vinden om dat op korte termijn te doen. Misschien wel even een deel van die toegevoegde sensors skippen en wel bij de brug zelf bedienen. Maar ik weet nu al hoe dat zou gaan. Er komen wel 10 deskundigen die allemaal schone handen houden en meekijken en vooral geen risico nemen. Kansloos.
Zo is er van uit de watersportverenigingen rond de Volkeraksluizen aangeboden om aan de problemen aan de steigers bij de jachtensluis te werken waarvoor binnen die verenigingen een aantal techneuten deskundig genoeg was om een plan te maken. Maar kansloos dus.

Helaas is dat zoals het in de praktijk vaak gaat. Dat risicomijdende gedrag uit zich zowel op politiek als bestuurlijk als uitvoerend niveau, en heeft geleid tot een wildgroei aan consultants, commissies en rapporten van externe bureaus (die hier goed geld aan verdienen) waar verantwoordelijke politici en ambtenaren zich comfortabel achter kunnen verschuilen. Omgekeerd geldt dat ook. Voor de besluiten (of het gebrek daar aan) acht niemand zich uiteindelijk verantwoordelijk.

John Heidema zet het probleem scherp neer.
Laatst bewerkt: 17 juni 2026 08:57 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 17 juni 2026 09:48 #1689541

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Herman Hartman schreef :
De manier waarop de samenleving is ingericht en de manier waarop overheidsorganisaties als
Rijkswaterstaat opereren zijn communicerende vaten. Risico mijden is nummer 1 2 en3 en vaak de gemakkelijkste weg. Vanuit het zou kunnen dat er nog meer stuk is wordt dan ook besloten geen poging te doen om de Buitenhuizerbrug gangbaar temaken.

Ik lees hier: meerradio.nl/buitenhuizerbrug-...oen-uit-de-roulatie/

Spoedherstel is tevergeefs onderzocht; ‘dat brengt risico’s op verdere schade aan de bewegingswerken met zich mee en is daarom niet verantwoord.’

En verder stelt minister Karremans: ‘Het is bijzonder teleurstellend, maar Rijkswaterstaat moet opereren binnen de financiële realiteit’

Samengevat komt dat naar mijn idee neer op: we doen het liever in één keer goed, dan dat we een noodoplossing bieden met het risico dat het uiteindelijk nog veel meer gaat kosten.

Dan kun je wel willen beweren dat hier sprake is risicomijdend gedrag, maar het is gewoon een prioriteiten- en centenkwestie.
Een echt goede oplossing kost dusdanig veel dat men liever eerst zaken aanpakt die van groter en maatschappelijk belang zijn. Het grootste deel van de beroepsvaart kan zonder problemen onder de gesloten brug door (7 meter hoog) en de watersport is doodgewoon in dit gebied niet van genoeg economisch belang om de Buitenhuizerbrug per direct te repareren in de gegeven financiële situatie waarin RWS verkeerd.

Het is kennelijk heel moeilijk om dat als feit te accepteren. Jarenlang is de watersporter als een prins behandeld. Vanuit de algemene middelen zijn er miljoenen uitgegeven om het hem naar de zin te maken, en nu dit!

Grin and bear it, zeilers!
Laatst bewerkt: 17 juni 2026 09:49 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 17 juni 2026 13:58 #1689584

  • Watermaat
  • Watermaat's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2528
Knar schreef :
Watermaat schreef :
Ik denk dat we de oplossing eerder moeten zoeken in het strijkbaar maken van masten dan in het beinvloeden van beleidsmakers via het ZF ? .....maar dat is misschien te praktisch ?

Grappig, dat commentaar krijg ik ook wel eens van bevriende landrotten die het onbegrijpelijk vinden dat het verkeer stilgezet wordt omdat iemand er met een boot door moet waarvan het in hun denken in de 21e eeuw toch slechts een kleine moeite zou moeten zijn om die paal even naar beneden te draaien.

Eigenlijk is het toch ook idioot om druk verkeer stil te leggen (en beweegbare bruggen te handhaven) voor een paar pleziervaarders als dat voor beroepsvaart niet of zelden nodig is?
van Zalm- en Zeeschouw
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 17 juni 2026 16:42 #1689603

  • Cascade
  • Cascade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 969
Ik krijg sterk de indruk dat dit een politiek besluit is.
Als de Buitenhuizerbrug niet open gaat hoeft de A9 ook niet open.
Er staat bijkans elke dag een halve dag file op dit stukje A9.

Dus een stokken boot pech gehad. Denken ze daar in Den Haag.

Want twee hydropompjes zijn ook niet de hoofdprijs.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 17 juni 2026 17:52 #1689607

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5487
het zijn natuurlijk niet alleen de zeilbootjes die er last van hebben, Treffers sloopt ook wel eens boten die aardig boven water uitsteken, en ook de Naaldwijk kan nu niet naar de werf voor onderhoud en hercertificering...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 18 juni 2026 07:32 #1689639

Wadloper schreef :
Hans V schreef :
Ik heb min of meer regelmatig achter de schermen contact met ambtenaren. En ja, velen hebben de beste bedoelingen. Daar gaat als je goed leest mijn opmerking ook niet over.

Mja. Ik ben zelf een aanzienlijk deel van mijn leven ambtenaar geweest en dat in meerdere rollen, dus schermen met regelmatig contact met ambtenaren heeft in dit geval niet zoveel zin. Waren die ambtenaren waarmee jij contact hebt, mensen van RWS?
Het is evident dat we in Nederland een cultuur hebben laten ontstaan (niet alleen bij de overheid overigens) waar eigen initiatief en verantwoordelijkheid nemen (brengt risico's met zich mee) in grotere, hiërarchische organisaties doorgaans niet wordt beloond. Zelfs als iets wel tot je takenpakket behoort is de neiging groot om risicomijdend gedrag te vertonen, er valt immers meer te verliezen dan te winnen.

Met alle respect: ik denk niet dat dit verschijnsel in het geval van RWS een serieuze rol speelt.

Elke organisatie die dingen beheert die onderhoud nodig hebben, heeft een meerjaren-onderhoudsplanning en inspecteert de dingen die men beheert op regelmatige basis. Eventueel wordt die onderhoudsplanning aangepast op basis van de bevindingen bij die inspecties. Als die planning en de bijbehorende deskundigheid er is, dan draait dat gewoon en vallen er aanvullend weinig ingrijpende beslissingen te nemen. De verantwoordelijkheid reikt niet verder dan het uitvoeren van de onderhoudsplanning.

De problemen bij RWS hebben naar mijn idee twee oorzaken: Enerzijds het steeds verder afknijpen van de beschikbare budgetten en anderzijds het wegvloeien van kennis en ervaring, door het gegeven dat men teveel uitbesteed aan externe partijen (marktpartijen kunnen tenslotte alles beter en goedkoper, toch?), waardoor de deskundigheid binnen de eigen gelederen afneemt.
De deskundigheid van RWS is voor een deel gewoon met pensioen gegaan en niet vervangen. Daardoor is men bij RWS ook nauwelijks meer goed in staat de kwaliteit van wat door marktpartijen wordt aangeboden en geleverd te beoordelen.

Eenzelfde verschijnsel hebben we gezien bij het IT-beleid van de overheid.
De hele techniek rond bijvoorbeeld Digi-D is uitbesteedt aan een particulier bedrijf, en pas als dat bedrijf dreigt te worden overgenomen door een Amerikaans bedrijf, wordt men wakker. Terwijl eigenlijk altijd al de stelregel had moeten gelden dat de privacy van 18 miljoen Nederlanders niet thuis hoort bij een particulier bedrijf. De meeste Nederlandse universiteiten (overheidsinstellingen) hebben hun IT nog volledig in eigen hand. In de rekencentra van die universiteiten zit ook de deskundigheid voor dat soort dingen. Die kan ook voor andere overheidsdoelen worden ingezet. Waarom moet één en ander dan worden uitbesteed aan de markt? Waarom hebben we wel RWS, dat de analoge infrastructuur beheert, en geen overheidsorganisatie die datzelfde doet voor de digitale infrastructuur van de overheid? Lijkt me zo zachtjes aan minsten zo belangrijk als het beheer en onderhoud van (water)wegen.

Eén van de problemen van de Nederlandse overheid is dat men te weinig eigen deskundigheid meer heeft, of die niet benut. Want de markt zou het allemaal regelen en de overheid staat, volgens sommige partijen, maar één ding te doen: kleiner worden. En om dat te bevorderen krijgt de overheid ook steeds minder geld. Geld, dat in plaats van bij de overheid, in particuliere zakken terecht komt.
De schuldvraag is mijns inziens niet zo interessant. Wel de vraag hoe we dit tij gaan keren. Dan hoeven de RWS medewerkers zich op verjaardagen ook niet meer zo ongemakkelijk te voelen.

Ik vind die schuldvraag wèl interessant. Niet zozeer om zwarte pieten uit te delen, maar om er iets van te leren.
Het zou mij niks verbazen als veel van de problemen die er nu zijn, zoals het tekort aan betaalbare woningen en de slechte conditie van onze infrastructuur, uiteindelijk tot parlementaire enquetes leiden.
Beide problemen zijn namelijk het gevolg van bewust gevoerd beleid, dat gestuurd werd door een bepaalde ideologie.
Misschien moeten we op zeker moment concluderen dat we het toch een beetje anders moeten gaan doen.

feit blijft dat het ambtenaren apparaat maar blijft groeien en de kwaliteit van het geleverde werk door de overheid sterk afneemt. Het lijkt wel een piramide die elkaar in stand houdt daar. De marktpartijen kijken niet verder dan de opdracht die zij krijgen vanuit de overeid. Klusje af, volgende opdracht. Dat is heel iets anders dan eigenaarschap en verantwoording nemen. Ambtenaren (waar dan ook) willen niet en kunnen niets anders dan beleidsnotities schrijven. Handen uit de mouwen en zelf kennis vergaren is er niet meer bij.
Geen zeiler maar een meevarende die interesse heeft in de elektrische en electronica kant van de scheepvaart. Altijd open voor verbeterIng en vernieuwing
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 18 juni 2026 08:36 #1689645

  • Reed
  • Reed's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2341
En in de tussentijd leven we in vrijheid in een van de best georganiseerde landen ter wereld.
Tja er zitten ook enkele haken en ogen aan vast
Reed van Batavia (oud Nederlands) voor de Rede van Jakarta.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 18 juni 2026 08:56 #1689650

In mijn ogen overgeorganiseerd. Je kunt als burger niets meer, industrie en boeren liggen onder een vergrootglas. Het huidige beleid maakt meer kapot dan ons lief is. Maar goed back on topic nu.

Het is vervelend dat bruggen idd door achterstallig onderhoud / vervanging buiten werking gaan. Ik kan mij voorstelen dat het landverkeer voorrang krijgt boven het scheepvaart verkeer. Het is nu eenmaal een grotere groep mensen. Wat wel vervelend is is dat bij brug/sluisstremmingen de alternatieven voor scheepvaartverkeer (en in het bijzonder zeilboten met mast) een heel stuk minder zijn. Zou mooi zijn als er een roadmap gemaakt wordt, dit omdat vele bruggen en sluizen nu eenmaal aan het einde van hun technische levensduur zijn. Dan kan je er als zeilbooteigenaar in ieder geval rekening mee houden ipv zoals het nu gaat, run to failure en dan gevangen zitten aan de verkeerde zijde van brug of sluis. B)
Geen zeiler maar een meevarende die interesse heeft in de elektrische en electronica kant van de scheepvaart. Altijd open voor verbeterIng en vernieuwing
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 18 juni 2026 08:59 #1689652

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Benthouse schreef :
feit blijft dat het ambtenaren apparaat maar blijft groeien en de kwaliteit van het geleverde werk door de overheid sterk afneemt.

Wat betreft het eerste: dat het aantal ambtenaren maar blijft groeien, verdient de nodige nuance:

www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2025/2...enst-bij-de-overheid

Als je kijkt naar de grafiek, dan zie je dat die groei heeft plaatsgevonden in de jaren 2018 - 2023. In de jaren 2011 - 2017 was er sprake van een afname van het aantal ambtenaren.

Bovendien: als je kijkt naar waar die groei na 2018 in aanzienlijke mate vandaan kwam, dan zie je dat het gesubsidieerde onderwijs daar een groot aandeel in had. Zou iets te maken kunnen hebben met een streven naar meer leraren en kleinere klassen.
Ook lijkt de stijgende trend alweer een daling te zijn geworden. in 2024 was de groei kleiner dan in 2023.
De groei bij de rijksoverheid, waar RWS onder valt was ook veel kleiner dan bij onderwijs en gemeentes
Tenslotte: sinds 2011 heeft Nederland er bijna 1,5 miljoen inwoners bij gekregen. Dan lijkt het niet vreemd dat ook het aantal ambtenaren meegroeit.

Al met al lijkt de stelling: het aantal ambtenaren blijft maar groeien met een korreltje zout te moeten worden genomen; het aantal heeft de afgelopen twintig jaar vooral nogal geschommeld.

Dat de kwaliteit van het door de ambtenarij geleverde werk afneemt is vooral een mening, denk ik.
Lijkt me moeilijk met cijfers aan te tonen. Waar de prioriteiten van ambtenaren liggen wordt in hoge mate beïnvloed door de politiek. Het zou kunnen zijn dat de efficiëntie van het ambtenarenapparaat wordt beïnvloed door allerlei zaken waar de politiek de ambtenarij mee opzadelt. Dat hoor je ook wel een roepen.
De marktpartijen kijken niet verder dan de opdracht die zij krijgen vanuit de overheid. Klusje af, volgende opdracht. Dat is heel iets anders dan eigenaarschap en verantwoording nemen.

Inderdaad. Daarom moet er naar mijn idee ook minder worden uitbesteed aan marktpartijen en moet de overheid meer zelf doen.
Ambtenaren (waar dan ook) willen niet en kunnen niets anders dan beleidsnotities schrijven. Handen uit de mouwen en zelf kennis vergaren is er niet meer bij.

Dit is weer zo'n makkelijke mening, waarvan de juistheid niet is aan te tonen.
Willen en kunnen zijn twee verschillende dingen. De brain-drain bij RWS was hier al aan de orde en in het algemeen lijkt het me duidelijk dat uitbesteden aan de markt het verlies aan kennis en vaardigheid bij de overheid alleen maar bevorderd.

Maar goed. Eerlijk gezegd ben ik bang dat de ontwikkelingen zoals we ze nu zien zich niet ten goede zullen keren zolang onze maatschappij zich blijft ontwikkelen in de richting 'ieder voor zich en God voor ons allen'.
Iedereen die niet in God gelooft weet wat dit op de lange termijn betekend. De persoonlijke welvaart gaat boven het collectieve welbevinden. Tel daarbij nog de onwil om verder in de toekomst te kijken dan de eerstvolgende salarisverhoging of belastingverlaging en je weet hoe laat het is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 18 juni 2026 09:03 #1689654

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Benthouse schreef :
In mijn ogen overgeorganiseerd. Je kunt als burger niets meer, industrie en boeren liggen onder een vergrootglas. Het huidige beleid maakt meer kapot dan ons lief is. Maar goed back on topic nu.

Deze zienswijze maakt alweer veel duidelijk. Wybren van Haga houdt er ongeveer dezelfde mening op na.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 18 juni 2026 09:10 #1689658

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18839
Tegenwoordig zit er naast een ambtenaar met burgercontact ook nog een beveiliger (die ook ambtenaar is)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Buitenhuizerbrug blijft heel 2026 gestremd 18 juni 2026 09:53 #1689669

Wadloper schreef :
Benthouse schreef :
In mijn ogen overgeorganiseerd. Je kunt als burger niets meer, industrie en boeren liggen onder een vergrootglas. Het huidige beleid maakt meer kapot dan ons lief is. Maar goed back on topic nu.

Deze zienswijze maakt alweer veel duidelijk. Wybren van Haga houdt er ongeveer dezelfde mening op na.

Meningen / zienswijzen verschillen per persoon gelukkig. Hierdoor onstaat er debat. Wat belangrijk is is dat er uiteindelijk door het bespreken van problemen consensus komt ipv dat men elkaar in de haren vliegt en bij hun standpunten blijft.
Geen zeiler maar een meevarende die interesse heeft in de elektrische en electronica kant van de scheepvaart. Altijd open voor verbeterIng en vernieuwing
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.190 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl