Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Verplicht voeren dagmerk zeilen + motor

Re:Verplicht voeren dagmerk zeilen + motor 18 jan 2010 23:22 #110254

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3455
Wallaby schrijft:
Zijn we nog aan het ouwenelen hierover? Als je geen risico wil lopen hang dan die kegel er altijd in als je motor draait, klaar........

En anders volg je gewoon wat er staat...........hoe moeilijk kunnen we het maken met elkaar? Zorg gewoon ten alle tijden dat je duidelijk bent op het water, ten alle tijden zeilend, motorend, peddelend of wat dan ook................
De vraag was bij wie de bewijslast ligt. Jullie reacties daarop zijn niet het antwoord. Over ouwenelen gesproken!!!
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Laatst bewerkt: 18 jan 2010 23:24 door zeekraal.
Discussie gesloten.

Re:Verplicht voeren dagmerk zeilen + motor 18 jan 2010 23:41 #110255

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9743
Zucht :headbang:

Nederlands recht gaat er vanuit dat je onschuldig bent, tenzij de schuld bewezen is. Dus de bewijslast ligt bij de aanklager. Maar ja recht hebben en recht krijgen zijn nog steeds twee zaken. Dus zorg zelf dat het niet zover komt.

Zo klaar..................
Discussie gesloten.

Re:Verplicht voeren dagmerk zeilen + motor 19 jan 2010 03:44 #110259

Al het goede komt van binnen, Al het kwaade van buiten!!!
Discussie gesloten.

Re:Verplicht voeren dagmerk zeilen + motor 19 jan 2010 08:02 #110271

  • Marcel
  • Marcel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 248
Ik vind het toch interessant dat jij in staat bent definitieve uitspraken te doen, zonder dat je in staat bent om de tekst van het BPR erbij te pakken.
Als wat jij zegt idd in het BPR zou staan, dan zou je gelijk hebben, maar in het BPR staat:
Artikel 3.13
7. Een klein schip dat onder zeil vaart en tegelijkertijd zijn mechanische middelen tot voortbewegen gebruikt moet overdag voeren: .......
Dit is dus heel wat anders dan wat jij schrijft.
(en het is artikel 3.13, 3.30 behandelt noodtekens.)


zoute droom schrijft:
Het is zoals het gedrukt staat:
Hoofdstuk 3. Optische tekens van schepenArtikel 3.30. Dagteken van schepen die tegelijkertijd door middel van zeilen en een motor worden voortbewogenEen schip dat tegelijkertijd door middel van zijn zeilen en een motor wordt voortbewogen moet voeren:
een zwarte kegel met de punt naar beneden, zo hoog mogelijk, op een plaats waar hij het best kan worden gezien.

lexius.nl/scheepvaartreglement...ijke-maas/hoofdstuk3

En nu is het Klaar!
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen! zou meester Frank Visser hebben gezegd.

DUS:

"Een schip dat tegelijkertijd door middel van zijn zeilen en een motor wordt voortbewogen moet voeren:
een zwarte kegel met de punt naar beneden, zo hoog mogelijk, op een plaats waar hij het best kan worden gezien."

Wat valt hier niet aan te begrijpen of anders te interpreteren?
Ik weet niet welke bron jij gebruikt, maar ik vind toch dat er een aardig verschil zit, met de tekst die jij opgeeft en de tekst in het BPR
voor de volledigheid ook nog even
artikel 1.01
15.(....) Een schip dat onder zeil vaart en tegelijkertij zijn mechanische middelen tot voortbeweging gebruikt is een motorschip
"Only two sailors, in my experience, never ran aground. One never left port and the other was an atrocious liar."
-Don Bamford-
Discussie gesloten.

Re:Verplicht voeren dagmerk zeilen + motor 19 jan 2010 08:10 #110273

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Dan verklaar ik bij deze mijn keerkoppeling en schroef tot onderdeel van de mechanische middelen tot voortbeweging; draai ik stroom onder het zeilen, dan gebruik ik de schroef niet, dus geen mechanische middelen tot voortbeweging in gebruik, dus ben ik een zeilschip.
Discussie gesloten.

Re:Verplicht voeren dagmerk zeilen + motor 19 jan 2010 08:30 #110277

  • Marcel
  • Marcel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 248
Wallaby schrijft:
Intruder schrijft:
Eric,

Ik denk dat de winterverveling toeslaat.
In een heleboel topics wordt geouweneeld.

Neem een hobby ;) :P
Ik zit op mijn werk, maar het is rustig momenteel.
"Only two sailors, in my experience, never ran aground. One never left port and the other was an atrocious liar."
-Don Bamford-
Discussie gesloten.

Re:Verplicht voeren dagmerk zeilen + motor 19 jan 2010 11:56 #110319

  • Puck
  • Puck's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 157
Wallaby schrijft:
Zucht :headbang:

Nederlands recht gaat er vanuit dat je onschuldig bent, tenzij de schuld bewezen is. Dus de bewijslast ligt bij de aanklager. Maar ja recht hebben en recht krijgen zijn nog steeds twee zaken. Dus zorg zelf dat het niet zover komt.

Zo klaar..................

Hmmm, ter aanvulling:

Die veldwachterfiguren krijgen dat mooie blauwe pakkie niet zomaar. Daar moeten ze onder andere een eed of belofte voor over hebben, waarmee ze (jawel) Beëdigd Opsporingsambtenaar worden. Los van andere grappen en grollen betekent dit dat een (schriftelijke) verklaring van zo'n persoon geldt als bewijs. Dit itt een schriftelijke verklaring van ons stervelingen die gewoon een schriftelijke verklaring blijft.

Hiervoor hoeven ze geen getuigen te hebben, je strafbare feit niet op film te hebben staan of wat dan ook. Ze hoeven alleen maar zonder ruimte voor twijfel gezien te hebben dat je fout zat. Als jij het tegendeel wilt bewijzen zul je heel wat meer nodig hebben dan alleen een schriftelijke verklaring.
Navigeren is simpel:
Zolang je niet teveel Noord stuurt:
boem is ho en het heet Engeland
Laatst bewerkt: 19 jan 2010 11:58 door Puck.
Discussie gesloten.

Re:Verplicht voeren dagmerk zeilen + motor 19 jan 2010 12:09 #110325

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9743
Puck: populistisch geneuzel, meer zeg ik er niet meer over.........
Discussie gesloten.

Re:Verplicht voeren dagmerk zeilen + motor 19 jan 2010 12:25 #110330

  • Puck
  • Puck's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 157
@Wallaby, uit de losse pols geschreven, maar wel gewoon de feitelijke situatie waarom de (schriftelijke) verklaring van een beëdigd opsporingsambtenaar, of die van een beëdigd bijzonder opsporingsambtenaar zolang die binnen zijn werkgebied valt, binnen het Nederlands recht bewijskracht heeft.

edit. Even snel gegoogled om de wettelijke basis van dit populistische geneuzel te vinden: Wetboek van strafvordering art. 344 lid 2 Sv

2*.
processen-verbaal en andere geschriften, in den wettelijken vorm opgemaakt door colleges en personen, die daartoe bevoegd zijn, en behelzende hunne mededeeling van feiten of omstandigheden, door hen zelf waargenomen of ondervonden;


Voor zover ik weet en zo snel even zie is dit bij "lichte" zaken voor de rechter voldoende bewijs. En ter aanvulling, ook buiten diensttijd is een politieagent bevoegd. Laatst nog in het nieuws de agent die op weg naar werk de kentekens heeft genoteerd van de haastige personen die de vluchtstrook namen. Voldoende om deze personen een bekeuring op te sturen
Navigeren is simpel:
Zolang je niet teveel Noord stuurt:
boem is ho en het heet Engeland
Laatst bewerkt: 19 jan 2010 12:42 door Puck.
Discussie gesloten.

Re:Verplicht voeren dagmerk zeilen + motor 19 jan 2010 13:12 #110343

Volgens mij is een motor een mechanisch middel. Punt. word die gebruikt voor voortstuwwing met zeilen, dan blablabla
Al het goede komt van binnen, Al het kwaade van buiten!!!
Discussie gesloten.

Re:Verplicht voeren dagmerk zeilen + motor 19 jan 2010 15:06 #110378

  • Baines
  • Baines's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4777
Topic gaat hierbij op slot. We dwalen teveel af van het originele onderwerp. Bovendien wordt inhoudelijk niets meer toegevoegd wat een zinvolle aanvulling te kunnen betekenen in dit vraagstuk.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl