Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: hoe bevallen de watersport webshops?

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 12 juni 2013 06:04 #405978

Ik heb geen ervaring met bootwebshops. Iedere keer als ik naar de boot ga, kom ik langs George Kniest.

Toen ik afgelopen week in Engeland heb ik daar wat dingen gehaald, is meestal zo'n 20% goedkoper (ook als je het omrekend in Euro's). Waarom weet ik niet.

Gerard
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 12 juni 2013 07:30 #406027

nico1 schreef :
Ik ben benieuwd naar de "after sale" service van webshops.
Dozen schuiven lukt over 't algemeen nog wel.

HEt is handig om te weten welke winkel er achter zit..
Wanneer het een verkoopkanaal is van een goede zaak dan lukt dat via internet meestal ook wel.
Clams& Cleats.. Daar zit een specialistische zeilshop achter.. direct contact, terugsturen geen probleem etc.. Bij Comnpass weet ik dat zo niet... Dat is meer een hele grote wehkamp.. Maar ook daar had ik laatst een fout op de factuur (aanbieding van de Fenders) (mailtje gestuurd en werd binnen een dag recht getrokken)
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “Sapho” voor de funracing en nu de dehler 31 “Wende” voor het avontuur...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 12 juni 2013 07:36 #406029

Ik had de aftersales van Compass dus nodig. PostNL had het pakketje ergens anders bezorgd zonder mijn handtekening. Compass stuurde zonder zeuren een nieuw item op, heel fijn. Grote plus was ook dat ik zonder vervelend bandje een vriendelijke dame aan de lijn kreeg, heel fijn.
Laatst bewerkt: 12 juni 2013 07:37 door Sunshine 36.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 12 juni 2013 07:50 #406034

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7993
Boatshopfryslan.nl
Fitwerk besteld tbv de afsluiter voor mijn toilet. Zondagavond besteld en toen ik maandag om 10:00 belde wat hij voor levertijd verwachtte, kreeg ik als antwoord; is al verstuurd :woohoo:
Bij aankomst de volgende dag bleek er iets fout te zijn; 2 afsluiters fout besteld door hem, 1 slangtule verkeerd geleverd. 1 telefoontje en de volgende dag de juiste delen in huis.

Niets dan lof dus.
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 12 juni 2013 12:15 #406099

  • MoonRiver
  • MoonRiver's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1607
Ik heb eigenlijk tot nu toe alleen goede ervaringen (gelukkig) met internetbestellingen bij de grotere winkels als Kniest, Dekker,maar ook Compass24. Op mail reageerden ze zelfs met terugbellen toen ik een vraag had over een navulling voor een zwemvest. Dat vond ik netjes.
Verder ook goede ervaringen met Nauticshop.nl, die leveren o.a. het gehele Watski assortiment (duits merk). De site navigeert alleen niet heel fijn, maar bij je bestelling krijg je de papieren catalogi mee van hen zelf en die van Watski ;)
Piraat -> Laerling -> Wibo 740 -> Zeilsloep -> Wibo 835 -> Bakdekkruiser -> Taling 30 -> Taling 32 :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 12 juni 2013 13:24 #406111

Seamark Nunn (UK)
Vlotte levering volgens afspraak.

SVB (Duitsland
Vlotte levering volgens afspraak.

Seawink
Vlotte levering volgens afspraak.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 12 juni 2013 15:32 #406149

Prima ervaring met Nauticashop nauticashop.nl/
In eerste instantie gevonden met Google en geselecteerd op basis van prijs. Door interesse in mijn bouwproject heb ik ook de mensen achter de webshop leren kennen en herkend als liefhebber. Voor mij is het heel belangrijk goede en betrouwbare inkoopkanalen te hebben zonder alsmaar te moeten onderhandelen maar wel voor acceptabele prijzen leveren. Je zult mij niet snel in een watersportwinkel vinden, zelfs niet met een kortingskaart van Kniest.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 12 juni 2013 15:41 #406154

Noballast schreef :
Voor mij is het heel belangrijk goede en betrouwbare inkoopkanalen te hebben zonder alsmaar te moeten onderhandelen maar wel voor acceptabele prijzen leveren. Je zult mij niet snel in een watersportwinkel vinden, zelfs niet met een kortingskaart van Kniest.
Voor mij geldt hetzelfde, een dergelijke relatie heb ik met de eigenaar van een lokale watersportwinkel die er ook een webshop op na houd. Al bel ik hem altijd gewoon op met een mondelinge bestelling, een dag later staat het meestal al wel aan dek omdat hij het even af komt geven. Super!
Een dergelijke relatie had ik in Nederland ook met de sailshop in Medemblik, is goud waard (al hebben zij dan geen webshop, maar bellen kan altijd :) )!
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 12 juni 2013 15:42 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 12 juni 2013 15:55 #406166

  • mick
  • mick's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2505
Compass24 bevalt niet zo goed want ik kan geen account aanmaken, niet met chrome en niet met explorer..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 20 juni 2013 17:35 #408896

naar aanleiding van deze thread de bestelling bij marinesuperstore.com eens kritisch bekeken. 16/6 's avonds besteld en vandaag in huis. altijd goed, nette mails en snel.

compass gaat bij mij meestal ook wel goed, maar die moeten nog de omslag van catalogusverkoop naar echte webshop maken volgens mij.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 20 juni 2013 17:41 #408899

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12401
Van de week begaf nieuwe TP 10 het.
Telefoontje naar SVB.de, stuur maar op, wij zetten t vast in t systeem dat ie eraan komt.....

Verzendkosten 19,95 €......slik :unsure:
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 20 juni 2013 18:06 #408908

over webshops. laatst vroeg ik in een winkel naar wat een spiboom kost.
toen ik wat bedenkelijk keek bij de prijs ging ie even naar achteren, keek op internet wat het bij Dekker kost en zei dat ik het voor die prijs kon krijgen.

Ze zijn niet gek, ze weten ook wel dat mensen komen kijken en voelen en dan op internet de goedkoopste opzoeken (en dat was in dit geval niet eens mijn bedoeling)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 21 juni 2013 01:33 #408956

  • jessejohn
  • jessejohn's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1873
ooit een bestelling gedaan bij compass nooit weer.
Ik had er een marifoon setje besteld echter binnen enkele uren kwam ik erachter dat je een marifoon certificaat moest hebben en deze had ik niet dus bestelling geannuleerd.

Geen reactie maar ook geen levering. Nou prima dan zou je verwachten. Enkele maanden later een force rekening gekregen voor de niet geleverde spullen. Veel getouwtrek en vervolgens hoor je nooit meer wat van ze.
De reclame blijven ze dan wel weer sturen per post...

Celtemp Service: Slecht bereikbaar. Geen goede update over hoe de levering ervoor staat ook niet naar meerdere mails. Beloftes dat alles op voorraad is kloppen niet. Maar je besteld wel omdat ze zeggen dat het op voorraad is. Vervolgens krijg je een halve levering maar slecht reacties om je op de hoogte te houden van de na te leveren producten ook.

Conrad.nl: Snelle en goede levering. Producten doen niet altijd voor aan verwachtingen bijv. assortiment kabelschoentjes best prijzig zeer slechte kwaliteit.

Korendijk Zwolle: Snelle levering. Nadeel soms bestel ik wat met een opmerking om eventueel ook bijv. slangklemmen mee te leveren zodat het bestelde materiaal zo aangesloten kan worden. Echter de producten leveren ze wel maar dan weer niet bijv. de slang klemmen. Lijkt dat ze de opmerkingen niet altijd lezen of even goed lezen.
J.J. Hoogeveen Boot Service
www.hbs-marine.nl
HBS Marine Diesel Scheepsmotoren
www.hbs-diesel.com
Telefoon: 06 - 575 39 833
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 21 juni 2013 06:01 #408994

mick schreef :
Compass24 bevalt niet zo goed want ik kan geen account aanmaken, niet met chrome en niet met explorer..

Vreemd om onkunde op een webshop af te schuiven :P
Laatst bewerkt: 21 juni 2013 06:01 door Sunshine 36.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 21 juni 2013 06:06 #408996

Evaluationcopy schreef :
mick schreef :
Compass24 bevalt niet zo goed want ik kan geen account aanmaken, niet met chrome en niet met explorer..

Vreemd om onkunde op een webshop af te schuiven :P

Inderdaad , werkt bij mij al jaren met beide prima.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 21 juni 2013 06:10 #408997

jessejohn schreef :
ooit een bestelling gedaan bij compass nooit weer.
Ik had er een marifoon setje besteld echter binnen enkele uren kwam ik erachter dat je een marifoon certificaat moest hebben en deze had ik niet dus bestelling geannuleerd.

Leg dat eens beter uit?
Sinds wanneer moet je om een marifoon te bestellen opgeven of je wel een marifooncertificaat hebt? :huh:
Tenzij zij natuurlijk de ATIS moeten programmeren voor je ( wat overigens nergens voor nodig is want dat kun je zelf heel eennvoudig) .
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 21 juni 2013 06:16 #409001

  • Poemy
  • Poemy's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 510
Positief over Kniest, goede communicatie, maar ook goede prijzen en bereikbaar voor advies. Over het algemeen snel geleverd. Indien er een deel van de order niet is dan bieden ze vaak aan om deelverzending te doen. Ook al eens iets geretourneerd en dat ging ook goed.

Bootland. na de orderbevestiging geen verdere communicatie. Ook geen antwoord op een specifieke vraag welke ik in het opmerkingen venster heb geplaatst. Wacht nog op de goederen.

Poemy
Weet je wat het is?.... Meer water dan vis.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 21 juni 2013 08:04 #409063

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17703
Ik heb inmiddels bij diverse watersport-webwinkels spullen besteld, ook in Engeland en Duitsland en ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen.

Bij Compass24 heb ik eens bootschoenen besteld, maar had toch een maat groter nodig. Omruilen zonder verzendkosten en probleemloos. De levertijd bij Compass24 varieert nogal (sterk), dus als je haast hebt is dit misschien niet de beste keuze.
Ook goede ervaring bij Vanrijwatersport.nl, ik had snel iets nodig maar het moest besteld worden. Kreeg netjes een telefoontje zodra het binnen was en kon het bij de eigenaar thuis ophalen (was ik toch in de buurt). Gezellig onder een kop koffie nog even over bootjesdingen gepraat.
Op de site van SVB.de kloppen de afbeeldingen niet altijd helemaal met het werkelijke product, verder een fijne winkel.

De enige winkel waar ik liever niet online bestel is correct.nl watersport&marine, rampzalige website om door te ploegen en veel info klopt niet of ontbreekt. Kijken op de site en kopen in de winkel is mijn advies in dit geval.

Overigens koop ik toch ook nog veel in 'gewone' watersportwinkels, soms is even ruiken en voelen toch ook wel fijn, je hebt je spullen meteen in handen en uiteraard geen verzendkosten.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 21 juni 2013 08:31 #409070

Compass: prima service gehad. Bestelde een "complete set railingdraad" Bleek uiteindelijk maar 1 draad te zijn met bevestiging onderdelen. Gebeld en gezegd dat ik onder een set toch ook 2 versta. Ze gingen het bespreken en ik werd even later teruggebeld. Ik had gelijk en het stond wat dat betreft fout in de catalogus en op het web. 2e set kreeg ik gratis en tegoedbon van 10 euro. Jaar erop was het netjes aangepastin de catalogus.

AWN.de levering binnen 3 dagen.
SVB.De erg tevreden
Marinediscount.nl: nette levering en binnen paar dagen.
vaarwinkel.nl: superservice en levering. Pas achteraf betalen.
Bootschappen.nl: prima levering.
Aquatrend.nl binnen 2 dagen geleverd.
Decathlon.be goede service en levering ( aan belgisch adres)
kniest.nl prima service, vlotte levering
Jachtdump: snelle levering.

Tot nu toe geen negatieve ervaringen met webshops, maar ik zit er ook nooit op een dag nauwkeurig op te wachten.
Steef (Team Zeilersforum.nl)
Bavaria 370 caribic "Sea Force One".
A gentleman never sails upwind!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 21 juni 2013 20:34 #409254

  • mcc_807
  • mcc_807's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 138
mcc_807 schreef :
Ik heb zondag nacht(jaja 'snachts) voor mijn bootje wat besteld op

www.bootschappen.nl

Wat huiddoorvoeren van messing, schuifafsluiters en nieuwe oliedrukmeter.
Kreeg gelijk maandag ochtend mailtje terug dat betaling was ontvangen, en dat 2 artikelen niet op voorraad waren. Deze zouden donderdag binnen komen en ze zouden dan gelijk op de post doen.

Tot zover 100 punten.
Vond de site zelf ook duidelijk en kompleet, heb meerdere sites bezocht maar hadden niet alles wat ik zocht, en ik heb er een hekel aan om overal maar beetjes te bestellen.

Zal posten of alles er vrijdag is. Zoals ze belooft hadden.

Groet
Michel

Helaas.
Bestelling was niet kompleet, van de 12 dingen die ik besteld heb zijn er 11 dingen geleverd, + 1 verkeerd artikel.
Ook de beloofde track en trace code is nooit geleverd. Niet dat ik dat erg vond, maar zeg dan niet dat je dat doet.

Nu ga ik maar eens bij hun ervaren hoe hun retour beleid is....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 22 juni 2013 02:29 #409261

  • jessejohn
  • jessejohn's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1873
Yellow Boat schreef :
jessejohn schreef :
ooit een bestelling gedaan bij compass nooit weer.
Ik had er een marifoon setje besteld echter binnen enkele uren kwam ik erachter dat je een marifoon certificaat moest hebben en deze had ik niet dus bestelling geannuleerd.

Leg dat eens beter uit?
Sinds wanneer moet je om een marifoon te bestellen opgeven of je wel een marifooncertificaat hebt? :huh:
Tenzij zij natuurlijk de ATIS moeten programmeren voor je ( wat overigens nergens voor nodig is want dat kun je zelf heel eennvoudig) .
Ad

Hoi,
De bestelling is niet door hun geannuleerd destijds maar door mij. Omdat ik niet in het bezit was van certificaten om een marifoon te gebruiken en destijds vond ik het ook niet echt nodig om deze te gaan halen. Dus zonder certificaten mag je geen marifoon bedienen toch? Dat was de reden voor mij om dan maar de marifoon te annuleren want natuurlijk staat het wel mooi in de boot maar als je niet mag zenden heb je er weinig aan.

Groetjes Jesse
J.J. Hoogeveen Boot Service
www.hbs-marine.nl
HBS Marine Diesel Scheepsmotoren
www.hbs-diesel.com
Telefoon: 06 - 575 39 833
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 22 juni 2013 05:18 #409274

  • lourens
  • lourens's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 277
Gisteravond landvasten besteld bij Bootland.
Kreeg vlot de mail dat de opdracht met betaling verwerkt was. Nu weekend dus zien hoe snel ik weer bericht krijg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 22 juni 2013 07:02 #409290

Kapiteinmomo schreef :
roozeboos schreef :
ik weet dus niet of de mods het okee vinden als we namen noemen

Zolang je maar niet negatief over Dekker schrijft B)

Is ook niet nodig. Prima ervaring met ze.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 22 juni 2013 09:56 #409338

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7422
roozeboos schreef :
en jachtdump, waar ik echt ook goede ervaringen mee heb

Levering van Jachtdump was volledig correct, maar leveren op een ander adres als het facturatieadres liep fout.
Wel jammer, want er is een verschil in prijs tussen levering in Nederland of Belgie, en aangezien ik zowat op de grens woon, is het wel zo handig als ze de spullen in Nederland leveren.
Hoop dat ze het de volgende keer wel goed doen.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 22 juni 2013 10:09 #409343

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Ik ga vandaag een 12 liter benzinetank bestellen bij Bootschappen. Eens zien hoe het afloopt..
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.366 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl