Nu ik de zonnepanelen open heb gemaakt en een compleet beeld van de levering tot aan product en service heb ik een mening over Prevent gmbh in duitsland.
Levering zonder probleem, liep soepel en goed en snel. Ik vroeg informatie in het nederlands en hij meldde actief dat hij wel goed nederlands kon lezen maar hij zou antwoordden in het duits.
Ja, het product kunnen jullie zelf waarnemen en daar je eigen oordeel over vellen.( zie topic: zonnepanelen)
En natuurlijk heb ik eerst contact opgenomen toen de inwatering/oxidatie begon.
Het eerste wat sneuvelde is dat hij het nederlands niet zo goed begreep. Of ik foto s wou sturen. Niets van; o, wat vervelend, dat gaan we oplossen.
Foto s gestuurd . Dat gaf de reactie ; dat hij meer foto s wou met serienummer enz. enz. Een verhaal erbij dat ze ontzettend veel leveren en eigenlijk nooit problemen hadden enz. Wederom, niets van dat het wel eens vervelend voor mij kon zijn.
Toen een overduidelijke brief gestuurd. Maar ook aangegeven dat het economisch risicovol was en onrendabel om zo door te handelen. Voorstel gedaan op basis van de foto s en vertrouwen. We praatte tenslotte over 200 euro. Het heen en weer zenden , uitzoeken , tot een gezamelijke conclusie komen leek mij de ergernis , geld niet waard.
Dus procedureel kun je zijn standpunt blijven verdedigen. Ik heb ondertussen voldoende ervaring met mensen en leveranciers dat ik hier alleen nog ergernis kon krijgen.
Als kopers net zoveel wantrouwen zouden hebben als deze webshop naar klanten toe zou er weinig handel zijn. Als je koopt; moet je maar vertrouwen hebben en als je dan klaagt mag je wantrouwt worden, en moet je gaan bewijzen…
Dit is mijn bevinding met Prevent GMBH . Ik zal er vrienden niet adviseren te bestellen….