Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: hoe bevallen de watersport webshops?

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 24 juni 2013 12:34 #410001

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
Ik schreef al eerder dat het dozen schuiven nog wel lukt maar de ervaring met "after sails" is in mijn geval wel triest.

Wij kochten tweede helft vorig jaar voor veel geld nieuwe apparatuur bij
SIMNAV-ADMAREL Alblasserdam.
In Las Palmas kregen we een probleem met de AIS transponder.
Geen reparatie mogelijk daar, na overleg met de fabrikant konden we deze opsturen, ondermeer om tijdsdruk was het alternatief een vlucht naar Nederland omdat ook Admarel als reparateur door de fabrikant werd genoemd.

Medio maart bij bezoek aldaar constateerde deze slechts, hetgeen wij allang wisten, dat de AIS niet functionneerde en zij waren niet in staat om de reparatie uit te voeren.
Nieuwe gekocht van hetzelfde merk i.v.m. gaten, de tijdsdruk enz.
Echter de doos met aansluit-snoeren en CD-rom, boekje e.d. ontbrak omdat zij nog slechts het demoding hadden, dat zou worden nageleverd.
Wij hebben de defecte AIS zelf naar de fabrikant voor reparatie moeten sturen die dat keurig onder garantie heeft gerepareerd en teruggezonden naar het opgegeven adres. Inmiddels lag het schip met de nieuwe AIS in de Carieb.

Dan begint het gelazer..........eindeloze mails waar niet op wordt gereageerd, tot op gegeven moment een berichtje kwam dat ze de doos in erbarmelijke staat van Post.nl hadden terug ontvangen. Een nieuwe zou worden besteld en dat zou 7 tot 8 werkdagen duren.
Na ruim drie weken mooi niets dus, geen berichtje niets, dus wederom meerdere malen in de mail geklommen zonder enig antwoord.
Inmiddels zelf kabels aangeschaft en in de AIS een voedingskabeltje provisorisch gesoldeerd i.v.m. een afwijkende connector.
De software gedownload, maar die werkt niet.
Via de fabrikant de verantwoordelijke naam van SIMNAV-ADMAREL gekregen en die gemaild.....verademend, gelijk een antwoord, en ja volgende dag het antwoord... doos staat in de stelling, zou het opsturen en dat wordt eindelijk ontvangen op het contactadres voor Admaral in Nederland, deze geeft het ons door, wij blij totdat blijkt dat toch niet alle kabels bijgeleverd zijn.
Zelf maar kabels omgesoldeerd, gelukkig zat de orginele CD_rom erbij zodat we de AIS hebben kunnen programmeren.
Meer dan drie en een halve maand geleuter over de nalevering om eigenlijk niets voor de leverancier SIMNAV-ADMAREL, maar wel voor ons vanwege het beoogde gebruik op een ander schip.

Dit bedrijf dat ook via internet werkt loop ik dus een volgend keer voorbij!
Laatst bewerkt: 24 juni 2013 12:57 door nico1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 25 juni 2013 08:13 #410358

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
M'n bij Bootschappen bestelde benzinetank is binnen. Zaterdag besteld en nu al in huis.
Goede mooie stevige tank trouwens, voor maar 15 euro incl. verz.kosten. 20 euro. Bij andere is hij aanmerkelijk duurder..

Tot nu toe ben ik dus zeer tevreden met de Bootschappen watersport webwinkel.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 26 juni 2013 04:06 #410666

En ik was zo tevreden over Compass... bij de eerste de beste afwijking gaat het al mis.

Dat pakketje dat niet bij was aangekomen (wel bij de 2e keer zenden), daar heb ik nu natuurlijk een aanmaning voor liggen. Na wat speurwerk er achter gekomen dat het was afgegeven bij een winkel hier in de straat.

Fout van PostNL, maar toch, ben benieuwd. Ik betaal helemaal niks.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 26 juni 2013 05:26 #410682

  • rsv
  • rsv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1972
Ik koop ook meestal bij compass.
Het ging steeds goed tot er vorig jaar een retour moest verzonden worden(Woon in Belgie)Ik had de bestelling geanuleerd wegens niet in stock bleek na 3 weken wachten.(op site stond in vooraad)toen bij iemand anders gekocht en enkele dagen lag het in de bus van compass.Na wat over en weer gemail gaven ze hun fout volmondig toe en moest ik het terug zenden,en zij zouden de kosten terug storten.Dit bedrag heb ik nooit terug gehad.Ook niet na verschillende mails waar ze steeds zeiden dat het gestort ging worden en zich verontschuldigden voor het ongemak.

Nu een jaar verder,toch maar me laten vangen een cobra handmarifoon te kopen bij hun.Yep ,zit er geen kanaal31 in en heb ik ook slechte ontvangst op somige kanalen.Ik stuurde hen drie weken geleden een mail met de vraag hoe het komt dat er geen kanaal 31 in staat of kan geprogrameerd worden.
Ik wacht nog steeds op antwoord...
Voor mij geen Compass meer deze keer
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 26 juni 2013 06:00 #410690

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
Precies, daar gaat het dus fout bij webshops, het leveren lukt, dozen schuiven noem ik dat.
Als er iets niet goed is ben je in de aap gelogeerd, service,after sales, ik vraag me af of ze weten wat dat inhoudt?

Ik heb best wel het e.e.a. in een gewone watersportzaak in Willemstad gekocht en after sales en service is daar gewoon voor elkaar, zoals je het normaliter verwachten mag.
Koeling leverde problemen, werd geregeld, onlangs kachelproblemen, opgestuurd en ze bellen gewoon wanneer het klaar is.
Zo hoort dat.......!

Webshops? mijn ervaring is niet positief behalve het leveren van nieuw in doos, maar oh wee als er maar een scheet dwars zit......zoals bij SIMNAV ADMAREL!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 26 juni 2013 11:33 #410769

Ik betaal graag wat meer bij de watersportwinkel om de hoek met de goede service, natuurlijk. Maar ik blijf toch een Hollander en ik betaal niet graag het dubbele (of meer!) voor exact dezelfde waar...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 26 juni 2013 15:14 #410822

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29402
Evaluationcopy schreef :
Ik betaal graag wat meer bij de watersportwinkel om de hoek met de goede service, natuurlijk. Maar ik blijf toch een Hollander en ik betaal niet graag het dubbele (of meer!) voor exact dezelfde waar...

Om die reden dus.
Wij hadden tussen 1996 en 2005 een meer dan uitstekend lopende watersportwinkel van 250m2 erbij in Enkhuizen. Met 6 man hadden we daar een dikke boterham aan. Mede om de hier aangevoerde ontwikkelingen hebben wij tijdig besloten om de hele handel op te doeken. Nooit spijt van gehaad, in tegendeel.
Straks kan je alleen nog maar dozen kopen.

We hebben nog een balie, als je daar mensen uitlegt dat ze bepaalde artikelen niet direct mee kunnen nemen, mede uit service oogpunt en nazorg, lopen ze soms kwaad weg als een klein kind................


Maar ja, zelf koop ik ook via internet, het is de maatschappelijke ontwikkeling.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 26 juni 2013 15:15 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 27 juni 2013 03:54 #410951

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
WADnWIND schreef :
We hebben nog een balie, als je daar mensen uitlegt dat ze bepaalde artikelen niet direct mee kunnen nemen, mede uit service oogpunt en nazorg, lopen ze soms kwaad weg als een klein kind................

Service!??
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 27 juni 2013 10:07 #411027

  • Sparkz
  • Sparkz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 355
Alhoewel mijn persoonlijke voorkeur ook naar een goede watersportzaak uit gaat, bestel ik ook wel eens via internet. En een beetje meer betalen geef ik niet om maar het moet natuurlijk ook niet overdreven zijn en ze moeten niet proberen om eender wat in je nek te draaien...

Here we go...

Compass

Occasioneel wel eens besteld maar weinig zinnige interactie en de verwachte levertermijn wijkt nogal eens af. Ik kan mij goed voorstellen dat als er iets mis is met de bestelling dat het al snel een zooitje wordt.

Dekker

Ooit 2 bestellingen gedaan. Correcte service.

Bomarine

Onlangs 2 laser lights besteld. Ondanks het feit dat er een probleem was met de online betalingsmodule die mijn Belgisch rekeningnummer niet herkende toch zeer snelle communicatie en levering.
3 sterren voor Bojan :woohoo: .

Mailspeedmarine (UK)

Snelle service en soms kan je er echt koopjes doen. Enkele maanden geleden een volledig Musto HPX pak gekocht voor een kleine € 700 inclusief verzending. Sorry beste watersportwinkels, maar voor die prijs kon ik het nergens in NL of BE kopen :)

Cactusnav.com (UK)

perfect in orde.

Adecmarine.co.uk (UK)

Ook hier geen opmerkingen. Goede communicatie en de alles binnen 48 uur geleverd.

navastro.fr (FR)

Geweldige service. Goede support van de eigenaar met snelle communicatie. Bestelling ook supersnel geleverd.

Wat mij een beetje stoort aan het hele internetverhaal is dat men vanuit NL meestal vrij hoge verzendingskosten rekent naar België terwijl vanuit UK of FR men dat blijkbaar wel voor een normaal tarief kan en dikwijls zijn de goederen vanuit UK sneller hier dan vanuit NL. Waarschijnlijk zijn leveringen aan België een risicovolle activiteit en moeten we hier bibbergeld voor betalen... :(
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 27 juni 2013 10:40 #411031

  • De Liefde
  • De Liefde's Profielfoto
nico1 schreef :
maar oh wee als er maar een scheet dwars zit......zoals bij SIMNAV ADMAREL!

Mijn ervaringen met ADMAREL zijn heel positief. Snelle service, duidelijke uitleg en redelijke (reparatie)prijzen.

M.b.t. dozen schuiven: tweede hoorn voor marifoon besteld. Dag later geleverd.
M.b.t. service/reparatie: probleem marifoon, binnen week gerepareerd voor een paar tientjes. Werd eerst gebeld met de diagnose van het probleem, advies repareren of niet, nauwkeurige prijsopgave en keurig verpakt en gerepareerd weer retour ontvangen. Dit alles dus binnen een week. Hulde! :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 27 juni 2013 18:11 #411188

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29402
nico1 schreef :
WADnWIND schreef :
We hebben nog een balie, als je daar mensen uitlegt dat ze bepaalde artikelen niet direct mee kunnen nemen, mede uit service oogpunt en nazorg, lopen ze soms kwaad weg als een klein kind................

Service!??

Veel van de producten moet geprogrammeerd worden of aangevuld met speciale kabels met connectoren etc.
Firmware flashen kost bij sommige apparatuur veel tijd, etc. Daarna moet het getest worden en gecertificeerd, kost weer tijd.
We hebben het dan niet meer over atis :)


Of bedoelde je dat niet?
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 28 juni 2013 04:49 #411308

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
WADnWIND schreef :
nico1 schreef :
WADnWIND schreef :
We hebben nog een balie, als je daar mensen uitlegt dat ze bepaalde artikelen niet direct mee kunnen nemen, mede uit service oogpunt en nazorg, lopen ze soms kwaad weg als een klein kind................

Service!??

Veel van de producten moet geprogrammeerd worden of aangevuld met speciale kabels met connectoren etc.
Firmware flashen kost bij sommige apparatuur veel tijd, etc. Daarna moet het getest worden en gecertificeerd, kost weer tijd.
We hebben het dan niet meer over atis :)


Of bedoelde je dat niet?

Ik snapte de opmerking niet als je de klant uitlegt waarom het spul niet gelijk mee kan enz....
Ik begrijp de teleurstelling van de klant wel, zeker als men van ver komt, is er ergens in de communicatie misschien dan toch een "hik" ontstaan.

Goed communiceren schriftelijk per telefoon of aan de balie is een belangrijk goed en vergt consequente aandacht.
Het is daar waar het vaak fout gaat, druk,druk,druk......aandacht verzwakt, weg klant!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 28 juni 2013 05:41 #411324

en dam moet je het nog uitleggen ook nico... :laugh:
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 28 juni 2013 05:41 #411325

bestelling van Kniest komt maar niet.
Maar dat ligt niet aan Kniest geloof ik. :angry:
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 28 juni 2013 05:42 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 28 juni 2013 05:46 #411327

Heb bij diverse shops besteld en eigenlijk nooit problemen gehad. Altijd snel geleverd. Alleen heb ik nu bij diverse webshops, ook niet watersport gerelateerd, een bestelling geplaatst voor 3 grote blikken zomerweer. Tot op heden van niemand reactie of levering :( :(
groet Erik

kijk ook eens op www.notre-ami.blogspot.com

ALS JE GEEN ZIN MEER HEBT, KUN JE ER GEEN PUNT ACHTER ZETTEN

STEEL NIET!!!! DE OVERHEID DULD GEEN CONCURENTIE!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 28 juni 2013 05:56 #411329

Erik de Ruijter schreef :
Heb bij diverse shops besteld en eigenlijk nooit problemen gehad. Altijd snel geleverd. Alleen heb ik nu bij diverse webshops, ook niet watersport gerelateerd, een bestelling geplaatst voor 3 grote blikken zomerweer. Tot op heden van niemand reactie of levering :( :(
de post staakt, dus je zal niks ontvangen. Met een beetje geluk na zondag!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 28 juni 2013 06:37 #411342

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4507
Ik ben wel benieuwd naar concrete ervaringen met Advitek (www.advitek.nl).

Vorig jaar hadden hadden ze meer op hun site staan dan ze daadwerkelijk bleken te kunnen (of willen) leveren (binnen redelijke termijn) toen we wat wilden bestellen.

Iemand ervaring met deze leverancier?
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 28 juni 2013 06:44 #411345

  • Marc De
  • Marc De's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 74
Voor 2 maanden een accu besteld bij Advitec. De dag erna kreeg ik bericht dat deze niet leverbaar was en stelden zij voor een andere te leveren die de helft duurder was. Bij mijn weigering hierop stortten zij dezelfde dag het door mij betaalde bedrag netjes terug samen met hun exuses.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 28 juni 2013 06:58 #411350

  • lourens
  • lourens's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 277
lourens schreef :
Gisteravond landvasten besteld bij Bootland.
Kreeg vlot de mail dat de opdracht met betaling verwerkt was. Nu weekend dus zien hoe snel ik weer bericht krijg.

Woensdag werden ze keurig thuisbezorgd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 28 juni 2013 07:37 #411365

  • wimpy
  • wimpy's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 230
Met Advitek geen positieve ervaring. Komen niet terug op vraag naar levering van 2 x 130 Ah accu's, wel beloven maar niets doen. Sorry. De accu's uiteindelijk elders in Barendrecht opgehaald.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 28 juni 2013 08:10 #411384

  • xkipper
  • xkipper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 555
voor scheepselectronica heb ik goede ervaring met Correct in Rotterdam. Snel geleverd en ook een keer met een probleem snelle afhandeling (meteen doorgestuurd naar importeur en binnen een week nieuw, nieuwer en duurder model retour)

Vooral kaartmateriaal (Admiral leisure) bestel ik in Engeland bij verschillende webshops. (o.a. supermarinestore.co.uk)afhankelijk van de voorraad. En ook ons reddingsvlot was daar zoveel voordeliger dat we de proef op de som namen. kwam allemaal binnen enkele dagen aan.

Met "de watersportwinkel.nl" een webshop van Cornelis Jongkind scheepselectronica heb ik v.w.b. aftersales binnen de garantietermijn één heel, heel slechte ervaring. (geen reactie op e-mailtjes en telefoniste die je bij de centrale al tegenhoudt, beslisser die iedere keer "net de deur uit is") zo erg dat ik van Brabant naar Medemblik ben gereden om verder te komen dan de voordeur. Na maanden bleek het allemaal heel moeilijk. Uiteindelijk rechtstreeks contact met importeur die verwees toch echt terug naar de winkel. Intussen wel accoord gegaan met dure reparatie. Bleek niet gerepareerd. Uiteindelijk contact met Engelse fabrikant per e-mail met relaas en.... binnen een week gratis vervangende apparatuur binnen met het verzoek om het kapotte onderdeel terug te sturen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 04 juli 2013 16:49 #413253

  • Mike87
  • Mike87's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1966
Met bootschappen, kniest en jachtdump allen goede ervaringen.
SVB ook zeer goed, daar was de stuurautomaat ook opvallend goedkoop.

Maar haal het meeste toch gewoon bij Kniest in de winkel. Gewoon omdat ik het heerlijk vind om daar een uurtje rond te slenteren :)
Gib Sea 76
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 04 juli 2013 17:34 #413282

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Mike87 schreef :
Maar haal het meeste toch gewoon bij Kniest in de winkel. Gewoon omdat ik het heerlijk vind om daar een uurtje rond te slenteren :)
En dan zie je van alles liggen wat je wel zou willen hebben :)
(Bij mij gaat er vanwege de directe service en het kunnen bekijken van iets toch niets boven een echte winkel.)
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 04 juli 2013 17:36 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 04 juli 2013 18:28 #413329

Ik koop/slenter ook graag in een watersportwinkel. Alleen zitten de wat grotere, zeg maar maatje warenhuis, vrij ver weg vanuit Woerden.Neemt niet we dat ik daar dan niet even heen rijd als er de tijd voor is.Maar als er dingen, om welke reden dan ook, snel binnen moeten zijn bestel ik online. Tot op heden zonder problemen. Onder andere bij:

Wagenaar watersport
Correct
Dekker Watersport
watersportmagazijn.nl ( onderdelen voor de rubberboot).

Een heel fijne watersport winkel om een en ander aan te schaffen, waaronder direct op maat gemaakte verstaging ( met ogen)vind ik DE Vrijheid in Loosdrecht. Klein maar met een uitgebreid assortiment. Misschien niet altijd de goedkoopste, maar de goede service mag ook wat kosten.
groet Erik

kijk ook eens op www.notre-ami.blogspot.com

ALS JE GEEN ZIN MEER HEBT, KUN JE ER GEEN PUNT ACHTER ZETTEN

STEEL NIET!!!! DE OVERHEID DULD GEEN CONCURENTIE!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: hoe bevallen de watersport webshops? 24 juli 2013 12:01 #418217

  • BenK
  • BenK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 659
Pakketje besteld bij Yachtingropes.nl
Helaas is er gedoe met zijn transporteur, maar krijg netjes een tweede pakket opgestuurd en er wordt onderzoek gedaan waar het eerste pakketje zweeft. Goed contact met de eigenaar, ben zeer tevreden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.179 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl