Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 600Ah lifepo4 naar panama

600Ah lifepo4 naar panama 31 juli 2019 17:06 #1067857

Oh, zag je PB eerder dan bovenstaande post.
Zodra je de switch om zet zodat de alternator de LFP gaat laden doet hij dit met zijn max vermogen. Dit vanwege de geringe weerstand van de LFP. Dat gaat dan niet lang duren en betekent einde alternator.

Dus moet je iets bedenken dat de alternator gaat temperen cq. beveiligen. Daar zijn hier al pagina’s over vol geschreven. Met meer en minder succes. Ik heb gekozen voor de DC-DC converter/lader van Mastervolt, de MacPlus. Victron heeft ook zo iets maar nog veel duurder (althans vorig jaar) Mijn motor, alternator en startaccu is 12V en de LFP service battery 24V 300Ah. Dus ik moest zowiezo converten van 12 naar 24V. En inderdaad, de prijs daarvoor is een lagere laadspanning maar behoud van de alternator.

Edit ik heb een macplus 12/24 30 (geen 15, in post aangepast)

Edit2 als het lijkt alsof ik er verstand van heb is dat een vergissing. Mijn keuzes zijn geboren uit het bestuderen van vele bronnen waaronder dit ZF en enkele persoonlijke raadgevers die ik heel hoog heb zitten.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Laatst bewerkt: 31 juli 2019 17:15 door Noballast.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 01 aug 2019 06:23 #1067942

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
small change of plans (goede naan voor een bootje trouwens 'change of plans' , alles veranderd een paar keer per week !)

Ik ga proberen de cellen (+1 reserve) de komende 10-12 dagen hier in Bonaire te krijgen ipv te wachten tot Panama

-:geen invoer / btw ivm 'ship in transit' itt Panama waar ze 'ship in transit' te veel werk vinden en wel duties berekenen

-:verzendkosten zijn ongeveer hetzelfde

dus.. als de chinezen 'snel' kunnen leveren ga ik cellen bestellen

BMS zal denk ik een 123 smart worden , die kan wat ik wil (gescheiden relais aansturing voor load en charge)

totale kosten die ik tot nu weet :

13x $120 per cel = USD $1560 (+ verzend $468)
BMS 280 euro + verzend
3x Blue Sea 7700 remote battery switch (ebay) $200
bus bars , fuses aansluit materiaal $250 (marinewarehouse)

plm $2800 USD (2500 euro)

ik houd jullie op de hoogte !


ook ben ik nog steeds bezig om een oplossing uit te vogelen voor het laden met alternators , maar ben er nog niet uit
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 01 aug 2019 08:56 #1067992

Mooi werk!

Je geposte lijstje met spanningen van je fb kornuit heeft niks met onbalans te maken. Dat is een lijstje van SOC. Onbalans komt enkel door een verschil in interne weerstand.

Laden vanaf alternator zou ik doen met een dc dc lader vanaf je startaccu.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 01 aug 2019 18:57 #1068220

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
boarderbas schreef :
Laden vanaf alternator zou ik doen met een dc dc lader vanaf je startaccu.

weer een 500 euro :(

ik ben ook nog even hier naar aan het kijken , gechikt voor LFP en regelbaar via de voltage sense op de alternator en 2 alternators mogelijk

mijn standaard valeo werkt hier wel op , nu even aan het kijken of mijn 2e alternator hier ook op gaat werken




nordkyndesign.com/product/nord...eference-controller/
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 06 aug 2019 06:38 #1069453

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
Noballast schreef :
Die battery switch is niet bruikbaar volgens mij. Ik zou die switch vervangen door een DC-DC converter. Ik heb zelf daarvoor de Mastervolt MacPlus 12-24 30A.

ik heb hier nog eens over nagedacht en ik ben het met je eens dat het teveel risico met zich meebrengt

maar IPV een mastervolt denk ik dat ik voor een Sterling B2B (battery to battery) charger ga die instelbaar is voor Lithium (30A of 60A)

Het voordeel is idd dat de stroom beperkt wordt , maar dat ik ook alles wat ik nu aan boord heb, niet niet precies kan inregelen voor LFP (windmolen, alternators, 2 sets PV met PWM regelaars en een wat oudere Dolhin 40A akku lader) toch kan mee kan laten doen in het hele laadproces

ziet dit er wat beter uit ?


www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 06 aug 2019 06:52 #1069459

Je moet er voor zorgen dat je laders geheel afschakelen als je batterij vol is en pas weer gaan laden als je een stuk leeg bent.

De technische oplossingen zijn er en zijn simpel en goedkoop, maar het is even wennen.

Je wilt voorkomen dat je accu's altijd vol zijn.

Een nadeel van 600AH is dat je met 60A bijna 20 uur aan het laden bent.

Als je b2b gaat laden, lekker alle opwekkers op de AGM zetten, maakt je leven simpel en je hebt geen meerdere laadapparaten met afwijkende laadstrategien aan de lifepo
Laatst bewerkt: 06 aug 2019 06:57 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 06 aug 2019 14:15 #1069614

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
@Bas

De technische oplossingen zijn er en zijn simpel en goedkoop, maar het is even wennen.

Mijn redenatie (goed of fout ?) is :

De Victron MPPT voor de grote panelen en de Sterling akku lader hebben beide een Lithium instelling en kan ik ook custom instellen zodat laden echt stopt bij 'vol' (13.8)

de Victron MPPT en de Sterling kunnen beide 50A laden , samen als het moet 100A

de andere 'zooi' (Wind generator , PWM controllers , de Dolphin akku lader en de Alternators) hebben geen goede lithium of custom instelling dus daar wilde ik de Sterling B@B voor gebruiken

marinehowto.com/understanding-...-to-battery-charger/

dit maakt , dacht ik, het hele systeem makkelijk en overzichtelijk met minimaal risico voor de LFP bank en met maximaal haalbare laadstroom

Ik heb niet overwogen om alles via de B2B te laten lopen , maar ik zal daar eens over nadenken , met een 60A model wordt het laden , wat meestal zon & wind zal zijn, weinig 'geknepen'
Het enige dat ik denk ik dan mis is de mogelijk om met hogere stroom te laden , zo'n 110 tot 130A als ik de generator aanzet , beide akkuladers (50A+40A)en de zon een beetje schijnt (25-45A) maar ik denk dat dat misschien niet zo heel nodig zal zijn ?

Tijd zal het leren en het lijkt me ook een kleine moeite om eea om te leggen en de plek vd B2B te veranderen
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 06 aug 2019 14:49 #1069624

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15001
ReneK schreef :
de Victron MPPT en de Sterling kunnen beide 50A laden , samen als het moet 100A

Uit nieuwsgierigheid vraag ik me af. Hoe vaak komt het voor dat je panelen kun piek vermogen afgeven en je ook nog de noodzaak ziet de diesel te starten om nog eens extra stroom op te wekken ?
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Laatst bewerkt: 06 aug 2019 14:49 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 06 aug 2019 15:20 #1069630

Meerdere dirigente op je orkest is geen goed plan. Als je ze allemaal instelt op de zelfde waarde, dan zal die waarde alsnog iets verschillen. Als je met 20 A laadt en je bereikt ingestelde spanning loopt de laatste ook sterk terug en zal je cel weer iets vallen in spanning. Welke lader reageert dan las eerste? En bereik je dan weer je drempelwaarde? Dikke kans dat ze enorm tegen elkaar in gaan regelen.

Even een kiekje van mijn installatie..


Laatst bewerkt: 06 aug 2019 15:26 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 07 aug 2019 13:48 #1069982

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
3Noreen schreef :
ReneK schreef :
de Victron MPPT en de Sterling kunnen beide 50A laden , samen als het moet 100A

Uit nieuwsgierigheid vraag ik me af. Hoe vaak komt het voor dat je panelen kun piek vermogen afgeven en je ook nog de noodzaak ziet de diesel te starten om nog eens extra stroom op te wekken ?

(ik hoop dat je dit bedoeld)

op dit moment, om de dag ?
maar we doen dan ook veel tegelijk , als de generator draait dan :

gaan de akku laders aan (1x 40A + 1x 50A en stroom zakt na 30min terug naar 60/62A bij laden vd AGM)
gaat de watermaker aan (220V)
gaat de wasmachine aan (220V)
gaat het verwarmings element aan voor warm water (220V)
schijnt de zon op de grote panelen (20 tot 45/50A , gemiddeld 2.9 kWh p/d)en tussen 12:00 en 14:00 zie ik echt constant 45A en soms 50A
staat de wind generator te draaien (1 tot 10A)

ik hoop straks veel meer (watermaker & wasmachine) via de 2Kw inverter en LFP te doen maar dat houdt ook in dat ik veel meer uit de akku's haal en dus meer moet laden (of efficienter)

Dus als ik alles via de 60A B2B laat lopen introduceer ik best wel een bottleneck , zelfs al zou ik bijv de diesel gen set's avonds laten draaien worden beide akku laders geknepen
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 07 aug 2019 14:19 #1069993

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15001
ReneK schreef :

(ik hoop dat je dit bedoeld)

Ik probeer me een beeld te vormen wat je zoekt. Hoeveel je tekort komt aan de opbrengst van de 2,9 kWh per dag van je panelen. Blijkbaar nog best veel.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 07 aug 2019 14:46 #1070004

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
3Noreen schreef :
ReneK schreef :

(ik hoop dat je dit bedoeld)

Ik probeer me een beeld te vormen wat je zoekt. Hoeveel je tekort komt aan de opbrengst van de 2,9 kWh per dag van je panelen. Blijkbaar nog best veel.

huidige situatie (ge-ankerd) kom ik 500Wh te kort , als ik alleen de 2.9 kWh van de grote zonnepanelen reken

als ik de windmolen meereken en de kleine zonnepanelen (flexibel op dek) speel ik quitte als ik de laad inefficientie van de AGM's voor het gemak even niet meereken

als we varen (meer dan een 24 uur tochtje) kom ik ongeveer 1kWh per dag te kort , maar dan kan ik met een 600Ah LFP bank 5 of 6 dagen voort zonder laden , maar als ik dan ga laden wil ik graag zo kort mogelijk stroom draaien om de akku's te laden
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 07 aug 2019 15:02 #1070009

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15001
ReneK schreef :

huidige situatie (ge-ankerd) kom ik 500Wh te kort , als ik alleen de 2.9 kWh van de grote zonnepanelen reken

als ik de windmolen meereken en de kleine zonnepanelen (flexibel op dek) speel ik quitte als ik de laad inefficientie van de AGM's voor het gemak even niet meereken

500Wh ga je met gemak uit het efficiëntere laden van de LFP halen. Voordat je geld uitgeeft aan een b2b lader zou ik dat afwachten.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 07 aug 2019 15:24 #1070017

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
ReneK schreef :
small change of plans (goede naan voor een bootje trouwens 'change of plans' , alles veranderd een paar keer per week !)

Ik ga proberen de cellen (+1 reserve) de komende 10-12 dagen hier in Bonaire te krijgen ipv te wachten tot Panama

ps Bonaire (en Curacao / Aruba) gaat helaas niet lukken om de cellen heen te laten sturen
ik ben nu bezig met Colombia maar misschien zal ik uiteindelijk moeten wachten tot Panama :( helaas
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 08 aug 2019 18:52 #1070391

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
je moet ook gewoon niet verder gaan kijken , zoeken , iets vinden en dan gaan lopen piekeren

kom ik dit tegen , met ingebouwde BMS (waar je met een klepje aan de buitenkant bij kan) en CANbus om aan te sluiten op de diverse Victron BMS'en en Venus apparaten

waarom niet 3x 200Ah parallel ipv zelf bouwen ?




kun je zelfs nog zelf de BMS beveiligingen naar 'buiten' brengen als je dat zou willen om de laad en huis kant te beveiligen met relais

link naar BMS gebruiksaanwijzing (PDF)

www.google.com/url?sa=i&source...ust=1565105874454924
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 17 aug 2019 19:25 #1073865

Rene
Ik heb dit jaar een transport naar Panama gezonden en ben erachter gekomen dat de regelgeving zeer onduidelijk is, en de agent van doorslaggevend belang is voor het verloop en vooral de kosten die uit de hoge hoed getoverd worden voordat wij onze spullen in ontvangst hebben kunnen nemen. Wij en onze transporteur gingen uit van 'ship on transit' wat wij ook zijn. Echter de douane in Panama ging hier helaas niet in mee en hebben we duizenden dollars 'onterechte' invoerrechten moeten betalen. Dit hebben we uiteraard tot het uiterste bevochten maar wanneer we niet betaalden hadden we nu (8 maanden later) nog de container niet gehad.
Ook al heb je een goede agent, dan nog wordt de invoer van spullen bemoeilijkt door de authoriteiten. Wij cruisers zijn namelijk een easy target voor hen. Wij hebben de afgelopen maanden meer horrorstories gehoord dan succesvolle probleemloze verhalen.
Onze ervaring tot op heden is dat je de spullen die verstuurd worden met Marinewarehouse.net ( nee ik heb geen aandelen), zonder noemenswaardige problemen en zonder extra kosten aankomen. Een ander voordeel is dat ze de spullen aan boord afleveren.
Probeer heel zeker te weten dat je de juiste agent hebt voor de spullen, in dit geval cellen, importeren.
De reden dat het via marinewarehouse vrijwel probleemloos gaat is omdat ze een eigen invoerlokatie hebben voor zover ik weet. Iedere week komen er shipments van hun Colon binnen.
Ik ken inmiddels een aantal agenten, en ben er ook achter dat de ene goed is voor dit soort vracht en een andere weer voor ander soort vrachten. Is allemaal niet zo gestructureerd als hier. En reken erop dat wanneer je het op eigen wijze binnenbrengt je rekening moet houden met ongeveer 3 weken handling vanaf binnenkomst in Colon. En je moet de spullen zelf ophalen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 17 aug 2019 19:52 #1073886

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
@ZeilerDre

ik heb de verhalen ook gehoord en heb na veel zoeken en navragen 2 agents gevonden die zonder noemenswaarde problemen de spullen Panama en Colombia in krijgen voor zeilers

1: Panama , Linton Bay Package Service , komt brengen tot in de haven van Linton
2: Colombia , MIke van www.CaribbeanShipper.com

Beide hebben een goede naam onder de zeilers mbt 'ship in transit' en hebben , wat ik gehoord heb, zonder veel problemen spullen afgeleverd in beide landen

verder heeft 4 star shipping/cargo ook een goede naam maar die komt niet in Panama en/of Colombia helaas
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 21 aug 2019 05:31 #1075227

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
nou ja .. na een hele hoop gezoek , gezeur en gemail met diverse BMS makers , batterij fabrikanten die een exclusieve deal hebben met de USA markt dus eigenlijk niet willen versturen naar de USA (maar dan toch wel omdat het spul niet voor de USA bestemd is ) en 'freight forwarders' om eea van miami naar colombia te krijgen ..

is dit het uiteindelijke lijstje geworden

BMS : EV parts australie (zijn de enige die 'echte' latching relays kunnen bedienen)
12x evparts.com.au/ev-power-bms/cm400-cell-module.html
1x evparts.com.au/ev-power-bms/ppak-4c.html
3x 200ah 3.2 x 4 200ah cell www.alibaba.com/product-detail...0ah_60695812433.html?
1x sterling 60A dc/dc converter + display www.12voltplanet.co.uk/sterlin...rger-12v12v-60a.html
3x Blue Sea RBS LM-7700 (en dat kan volgens de BMS maker) @ $60 pst Het opgegeven Ebay item id is ongeldig, controleer de id nummer.

om het maar in het engels te zeggen

I am just about to hit the ‘send’ button on a money transfer to a Chinese company on Alibaba I have never dealt with before to send them 2.5 boat bucks hoping they will fulfill their promise and send some LFP batteries, to a freight forwarder, in a country where we will never go to , who promises to send the batteries to a Marina we’ve never been to before, or even contacted, in a country we have yet to visit !!!

Welcome to the wondrous world of cruising and wish me luck !
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 21 aug 2019 11:02 #1075319

ReneK schreef :
nou ja .. na een hele hoop gezoek , gezeur en gemail met diverse BMS makers , batterij fabrikanten die een exclusieve deal hebben met de USA markt dus eigenlijk niet willen versturen naar de USA (maar dan toch wel omdat het spul niet voor de USA bestemd is ) en 'freight forwarders' om eea van miami naar colombia te krijgen ..

is dit het uiteindelijke lijstje geworden

BMS : EV parts australie (zijn de enige die 'echte' latching relays kunnen bedienen)
12x evparts.com.au/ev-power-bms/cm400-cell-module.html
1x evparts.com.au/ev-power-bms/ppak-4c.html
3x 200ah 3.2 x 4 200ah cell www.alibaba.com/product-detail...0ah_60695812433.html?
1x sterling 60A dc/dc converter + display www.12voltplanet.co.uk/sterlin...rger-12v12v-60a.html
3x Blue Sea RBS LM-7700 (en dat kan volgens de BMS maker) @ $60 pst Het opgegeven Ebay item id is ongeldig, controleer de id nummer.

om het maar in het engels te zeggen

I am just about to hit the ‘send’ button on a money transfer to a Chinese company on Alibaba I have never dealt with before to send them 2.5 boat bucks hoping they will fulfill their promise and send some LFP batteries, to a freight forwarder, in a country where we will never go to , who promises to send the batteries to a Marina we’ve never been to before, or even contacted, in a country we have yet to visit !!!

Welcome to the wondrous world of cruising and wish me luck !
Good luck, ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 12 sept 2019 16:30 #1082862

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
de Sterling batt to batt charger is in Miami
de EV Australia BMS + cell boards zijn in Miami
de GBS cellen uit China komen morgen aan in Miami

Dan het hele spul doosturen naar Santa Marta Colombia

tzal mij benieuwen hoe lang dat gaat duren

www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 10 okt 2019 20:22 #1091609

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
Het heeft even geduurt !
maar alles is uiteindelijk toch aangekomen

nu ff samenbouten

www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 11 okt 2019 01:28 #1091625

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
ps 8 cellen in de foto maar we hebben er 12 (en 1 extra als reserve) maar die kon ik buiten niet kwijt

ik zal wat foto's maken van het hele samenbout proces
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 11 okt 2019 05:46 #1091630

  • FKZ
  • FKZ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1194
mooi dat alles aangekomen is. succes met de inbouw
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 11 okt 2019 05:50 #1091631

Doe voorzichtig, isoleer je gereedschap/steeksleutel, en doe je eventuele (trouw)ring af.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

600Ah lifepo4 naar panama 11 okt 2019 06:34 #1091636

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4501
Leuk project. Mooi dat je de afwegingen, installatie en binnenkort hopelijk ook je bevindingen deelt.

Misschien heb ik iets gemist maar om welke reden is de Nordkyn Electronics VRC-200 Charge Reference Controller (die je zelf hierboven ook noemt) afgevallen in je ontwerp keuzes?

Succes met het installeren. Ben benieuwd naar je ervaringen in jullie liveaboard praktijk.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 11 okt 2019 08:16 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.199 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl