Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: litime accu op victron lader

litime accu op victron lader 10 apr 2024 07:12 #1552051

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5979
ik ga een nieuwe huishoudaccu kopen, en wil een li-time lifepo4 100ah accu nemen


Nu lees ik bij mijn victron blue smart lader 7A dat deze ook lifepo accus kan laden.



Dit staat er ! klopt het dat ik de li-time accu daarmee kan laden.

en mijn bb motor levert een kleine laadstroom die ook op de accu zit aangesloten , is ook een dingetje.







Compatibel met lithium-ion
Compatibel met Li-Ion (LiFePO) accu's; wanneer de geïntegreerde LI-ION-laadmodus is geselecteerd, worden de
instellingen van de laadcyclus aangepast.
Als de acculader is aangesloten op een accu waarvan UVP (UVP) is geactiveerd, zullen apparaten van het Blue Smartacculaderassortiment automatisch de UVP resetten en beginnen met opladen; veel andere acculaders herkennen een
accu in deze toestand niet.
Waarschuwing: Laad een Li-Ion-accu nooit op bij temperaturen onder de 0 °C
Ik ben de storm, en de windstilte.
Laatst bewerkt: 10 apr 2024 07:49 door peter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 10 apr 2024 07:36 #1552057

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14562
Het is wel heel onduidelijk geschreven maar ik denk dat er staat dat de victron lader geschikt is om accu's waar een UVP in zit te laden. Er staat niets over het geschikt zijn voor het laden van een accu waar geen UVP in zit. Ik denk dat je voor de zekerheid moet aannemen dat deze lader dan de accu zonder UVP niet kan laden.

Overigens wat een UVP(UVP) is heb ik geen idee. Misschien een vorm van een Battery management system.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Laatst bewerkt: 10 apr 2024 07:37 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 10 apr 2024 07:45 #1552059

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5979
Ja ik vind het ook onduidelijk nog, al heb ik mij er nog niet zo mee bezig gehouden.

Ik lees lifpo4 accuus, en ook lifepo accuus

Bij het laadmodel li-ion staat ook geschikt voor life-po accuus, maar of dat hetzelfde is als life-po4 geen idee.

Je kan de lader ook zelf instellen met allerlei mogelijkheden, en er zit ook in de accu een bms die het een en ander regelt.

Best gave accus met een hoop opslag en eigenlijk best betaalbaar nu, en licht.

Dus ik ga geen normale accu meer kopen, dit is veel beter nu.

De 7A Laadstroom is ook genoeg voor mij, waar ik ook mee zit is dat de buitenboordmotor een laadstroom levert aan de accu, ook dat is uitzoeken.










ben ik niet ingelzen op,3Noreen schreef :
Het is wel heel onduidelijk geschreven maar ik denk dat er staat dat de victron lader geschikt is om accu's waar een UVP in zit te laden. Er staat niets over het geschikt zijn voor het laden van een accu waar geen UVP in zit. Ik denk dat je voor de zekerheid moet aannemen dat deze lader dan de accu zonder UVP niet kan laden.

Overigens wat een UVP(UVP) is heb ik geen idee. Misschien een vorm van een Battery management system.
Ik ben de storm, en de windstilte.
Laatst bewerkt: 10 apr 2024 08:10 door peter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 10 apr 2024 07:53 #1552062

  • Booty24
  • Booty24's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1418
Welk blue smart lader betreft het: IPxx? Blauw zijn ze allemaal en smart is ongeveer “instellen met Bluetooth”.
Dan kan je daar het lfp laadprofiel kiezen op instellen.

7A is niet veel. Maar, … na dezelfde tijd als met je oude loodaccu ben je even ver. Met 100Ah duurt het alleen wat langer als je meer hebt verbruikt dan vroeger.

100Ah op een kleine boot lijkt heel veel, maar je krijgt vanzelf meer wensen.
Elektrische onderdeken a 3,5A Schakelt na 4 uur uur: 14Ah (2x is 28Ah). Maar het is heerlijk.
Dit jaar E-waterkoker. Geen Origo nodig (die ook niet kan schommelen) voor een kop koffie. Etc.

Maar ook, een nacht door kunnen varen.

PS: ik dacht 3 jaar geleden aan 150Ah voldoende te hebben. Klopt achteraf: 20 uur varen is 90Ah max (koelkast plus AP aan). Dus met beleid ook 36 uur haalbaar. Heb de 280Ah cellen uit de inkoop aangeschaft en overcapaciteit is heel fijn.
Je vaart ergens heen. laadt daar op. Legt hem thuis in de box zonder walstroom. No worries.

Voor opladen met de bbm: zie het draadje laadspanning bbm temmen: laadspanning-buitenboordmotor-temmen
Eenvoudiger dan bbm opladen en de krikkemik om dit op te lossen is om dat geld in een grotere LFP te stoppen . Tweede makkelijke oplossing is een zonnepaneeltje.
Daarnaast een schakelaar in de oplaadkabel die altijd “uit” staat. Alleen als je een keer onderweg zonder stroom zit dan zet je deze schakelaar op “aan” voordat je de bbm start. De keep it simple oplossing voor noodgevallen.
De sleutel van die schakelaar doe je aan de startsleutel, startkoord of aan een vaste ring in de kajuit met de opmerking: alleen schakelaar als de motor uit is.
Laatst bewerkt: 10 apr 2024 08:07 door Booty24.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 10 apr 2024 08:02 #1552063

De lader kan met behulp van de Victron Connect app op lithium worden ingesteld.
De lader gaat hiermee een voor lithium batterijen benodigde CC/CV curve laden.
De spanningen welke aangehouden moeten worden kun je in de lader aanpassen zodat deze bij jouw accu passen.
Standaard staan deze spanningen op de waarden passend bij Victron lithium accu's.

UVP = Under Voltage Protection.

Oftewel, als de accu afgeschakeld is vanwege een te laag voltage kunnen de meeste andere acculaders niets met een dergelijke accu aan, de verbinding met de batterij is immers door het BMS verbroken.
Door in het lithium programma te pulseren stimuleert de lader het BMS om weer in te schakelen zodat de accu geladen kan worden. (in simpele bewoording)

BPS
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 10 apr 2024 08:11 #1552068

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5979
Ja dat zie in in de app, dus de instelling li-ion is dus een basis instelling voor ion en lithium accus.
Alleen is het zo dat de Victron lader dan specifiek op de Victron life po4 is afgesteld en dat de spanningsgegevens van de Li accu in gesteld kunnen worden omdat ze vermoedelijk iets afwijken van de victron, maar dat zal geen probleem zijn, die gegevens staan erbij, en ook in de app zie je terug.

Dat controleer ik wel

Dat lukt dan wel.

Blijft er over de dynamo van de buitenboord motor die een paar ampere levert, en rechtstreeks op de accu staat ( met zekering er tussen) daar is zo te lezen een dc -dc lader voor om er tussen te zetten.
Je UPV verhaal is duidelijk, en idd simpel uitgelegd
Bluepowershop schreef :
De lader kan met behulp van de Victron Connect app op lithium worden ingesteld.
De lader gaat hiermee een voor lithium batterijen benodigde CC/CV curve laden.
De spanningen welke aangehouden moeten worden kun je in de lader aanpassen zodat deze bij jouw accu passen.
Standaard staan deze spanningen op de waarden passend bij Victron lithium accu's.

UVP = Under Voltage Protection.

Oftewel, als de accu afgeschakeld is vanwege een te laag voltage kunnen de meeste andere acculaders niets met een dergelijke accu aan, de verbinding met de batterij is immers door het BMS verbroken.
Door in het lithium programma te pulseren stimuleert de lader het BMS om weer in te schakelen zodat de accu geladen kan worden. (in simpele bewoording)

BPS
Ik ben de storm, en de windstilte.
Laatst bewerkt: 10 apr 2024 09:07 door peter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 10 apr 2024 10:08 #1552100

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6609
Iedere LiFePO4 accu is een Li-ion accu, maar niet iedere Li-ion accu is een LiFePO4 accu. Inmiddels is LiFePO4 of LFP als term zó ingeburgerd dat Victron er goed aan zou doen om het woord "Li-ion" in de interface te vervangen door "LiFePO4" of "LFP". Het laadt profiel is namelijk ook alleen geschikt voor LiFePO4 en niet voor ander Li-ion varianten.
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 10 apr 2024 10:13 #1552105

Bij mijn laddertjes heeft Victron het nergens over Li on .

Alleen LifePo4 .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 10 apr 2024 12:30 #1552155

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5979
De mijne wel .

wellicht heb jij een ander model.

ik heb de bleu smart charger, en daar staat li-ion in het rijtje van keuzes, en ook geavanceerde instellingen om nog specifieker de accu te laden,

eenmalig verhaal om in te stellen, en dan is het oke.

quote="Jeroen-Pion" post=1552105]Bij mijn laddertjes heeft Victron het nergens over Li on .

Alleen LifePo4 .[/quote]
Ik ben de storm, en de windstilte.
Laatst bewerkt: 10 apr 2024 12:36 door peter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 10 apr 2024 12:51 #1552161

  • jkb
  • jkb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 95
Bluepowershop schrift mbt de blue smart acculader met lion:
“Door in het lithium programma te pulseren stimuleert de lader het BMS om weer in te schakelen zodat de accu geladen kan worden.“
Bluepowershop geldt dit ook voor de Orion TR Smart dc-dc lader? Zodat mijn daarop aangesloten dynamo de te lege Lfp4 accu weer kan laden?
jkb
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 10 apr 2024 14:53 #1552195

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 28542
Bluepowershop schreef :

Oftewel, als de accu afgeschakeld is vanwege een te laag voltage kunnen de meeste andere acculaders niets met een dergelijke accu aan, de verbinding met de batterij is immers door het BMS verbroken.
Door in het lithium programma te pulseren stimuleert de lader het BMS om weer in te schakelen zodat de accu geladen kan worden. (in simpele bewoording)

BPS

Tja, dat is dus voor mij een compleet rode vlag voor het gebruik van BMSsen (management), absolute no go in noodsituaties. Als je dus ff geen Victron lader bij de hand hebt staat de accu gewoon op slot als die leeg is en laden met een alternatieve bron kan dan dus ook niet!

Het is een keuze......
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 10 apr 2024 15:58 #1552213

Het verhaal klopt ook niet ...............en veel te kort door de bocht ook in kleine bewoording .

Laat de BPS maar de nuance toevoegen die is er ook over begonnen .
Laatst bewerkt: 10 apr 2024 15:58 door Jeroen-Pion.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 11 apr 2024 10:27 #1552372

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6609
Calidris schreef :
Bluepowershop schreef :

Oftewel, als de accu afgeschakeld is vanwege een te laag voltage kunnen de meeste andere acculaders niets met een dergelijke accu aan, de verbinding met de batterij is immers door het BMS verbroken.
Door in het lithium programma te pulseren stimuleert de lader het BMS om weer in te schakelen zodat de accu geladen kan worden. (in simpele bewoording)

BPS

Tja, dat is dus voor mij een compleet rode vlag voor het gebruik van BMSsen (management), absolute no go in noodsituaties. Als je dus ff geen Victron lader bij de hand hebt staat de accu gewoon op slot als die leeg is en laden met een alternatieve bron kan dan dus ook niet!

Jawel hoor, even een paar keer spanning voeren. Of het BMS resetten. Zo ongeveer iedere Li-ion accu heeft dergelijke elektronica aan boord, van een batterijtje voor je zaklamp tot de accu van je schroefboormachine. Allemaal bedoeld om té ver ontladen te voorkomen. Overigens zal na het afschakelen door het BMS in principe de spanning weer stijgen, waardoor het BMS weer inschakelt. Dus wat je beschrijft is zeer onwaarschijnlijk.
Niettemin is het natuurlijk het makkelijkst om een BMS-bypass aan te leggen voor noodgevallen. Maar ook als je die niet hebt zijn er dus mogelijkheden.
Roald

Never follow a Southerly!
Laatst bewerkt: 11 apr 2024 11:05 door Eclips.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 11 apr 2024 10:59 #1552376

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14562
Eclips schreef :
Nietemin is het natuurlijk het makkelijkst om een BMS-bypass aan te leggen

Dat denk ik ook.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 06 mei 2024 08:11 #1557786

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5979
Alles is mij wel duidelijk behalve de laadspoel in de buitenboordmotor, deze levert 13,4 v gemeten als hij loopt, deze wil ik gebruiken om ook de lifepo4 te laden, toch ook weer wat vermogen extra.

Ik meen dat de honda 2 cilinder 8 pk een 6A kan leveren.

deze staat nu met een zekering er tussen, parallel op de loodaccu, dit kan vermoedelijk niet met de lifep04.

Dus of een dc -dc ertussen of een weerstand van 2 ohm om de stroom te beperken..

Wie is er meer bekend met deze materie...met een dynamo is het niet zo maar te doen, maar een laadspoel van een buitenboord motor is misschien wel wat anders...

Toch maar even dieper op ingaan voor ik wat ga doen, zit een zekering tussen van 10A , dus ergens ben ik wel wat beveiligd.
Ik ben de storm, en de windstilte.
Laatst bewerkt: 06 mei 2024 08:12 door peter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 06 mei 2024 08:29 #1557791

Calidris schreef :

Tja, dat is dus voor mij een compleet rode vlag voor het gebruik van BMSsen (management), absolute no go in noodsituaties. Als je dus ff geen Victron lader bij de hand hebt staat de accu gewoon op slot als die leeg is en laden met een alternatieve bron kan dan dus ook niet!

Het is een keuze......

Mijn 123Smart BMS waarschuwt alleen wanneer 1 cel de ingestelde onderspanning bereikt en zet de SOC op 0%. De LFP blijft wel gewoon leveren.
De Victron IP65 smart lader heeft er geen moeite mee en start met laden.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 06 mei 2024 09:23 #1557806

  • Booty24
  • Booty24's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1418
peter1 schreef :
Alles is mij wel duidelijk behalve de laadspoel in de buitenboordmotor, deze levert 13,4 v gemeten als hij loopt, deze wil ik gebruiken om ook de lifepo4 te laden, toch ook weer wat vermogen extra.

Ik meen dat de honda 2 cilinder 8 pk een 6A kan leveren.

deze staat nu met een zekering er tussen, parallel op de loodaccu, dit kan vermoedelijk niet met de lifep04.

Dus of een dc -dc ertussen of een weerstand van 2 ohm om de stroom te beperken..

Wie is er meer bekend met deze materie...met een dynamo is het niet zo maar te doen, maar een laadspoel van een buitenboord motor is misschien wel wat anders...

Toch maar even dieper op ingaan voor ik wat ga doen, zit een zekering tussen van 10A , dus ergens ben ik wel wat beveiligd.

Beetje zonde om die laadstroom ook nog te beperken.
Ik heb deze niet beperkt maar beëindig deze op temperatuur van de regulator/laadspoel.
Dat kun je meten en daarmee schakelen of je kunt het een keer meten op een lange proefvaart op je kruissnelheid met een T sensor. Bij mij duurt dat 2,5 uur. De temperatuur toename aan het einde is langzaam dus die 2,5uur is niet kritisch.
Kan ook zijn dat je regulator helemaal niet te heet wordt (of niet heter dan nu)

Dat is bij jou dan 15Ah. Dat probleem speelt dus alleen onder 85%SoC; erboven kan je gewoon blijven laden want met 13,4V blijf je altijd onder de HighV.
(Als je een weerstand gaat plaatsen en je halveert de laadstroom dan duurt 15Ah 5 uur. Hoe vaak vaar je langer dan 5 uur op de motor om daar dan voordeel uit te halen)

Eronder moet je dus sturen op T of t.

Aan de DC kant (je laadsnoer) mag je meestal alleen schakelen als de motor uit staat.
Maar je kan de schakelaar ook in een bypass langs jouw weerstand zetten. Die kies je dan wel groter dat er bijna geen stroom meer loopt. Schakelaar in de bypass uit; stroom beperkt door de weerstand. Schakelaar AAN: 6A.

Je kan dit handmatig doen met een T of timer-alarm, of automatisch met een T of timer-relais

Maar, ….. het kan ook zonder opladen onderweg. Koop een dag opladen extra, bijv 20Ah extra, dus bijvoorbeeld 120Ah ipv 100Ah en je hebt het probleem niet. Allemaal gedoe.

(Bij mij heeft het ook eens een jaar “los” gehangen en dan mis ik als “niet”-vertrekker niets. Ik motor max 1 uur per dag, kan met iedere wind varen, dus waarom eigenlijk al die moeite. Er zijn diverse bbm zeilers op ZF die lfp opladen via de bbm hierom afraden)

PS:
Als de laadspoel of regulator kapot gaat, is er nog geen ramp gebeurd. Dan mis je 6A, maar je zinkt er niet van.
Je hebt net ruim meer dan 15Ah binnen waarmee je nog even voort kan.
Je kan het dus ook gewoon proberen. Leg je een reserve regulator aan boord. Bij mij wordt die het eerste heet. Eerder dan de laadspoel. Is namelijk een klein geseald doosje.

Het enige waar je op moet letten voor je regulator: laden terwijl de lfp afkoppeld.
Dus als de lfp bijna leeg is en je laadt dan mag je niet meer dan die 6A gebruiken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 06 mei 2024 12:25 #1557840

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5979
Hoop info, ik begrijp het gelukkig wel

Booty24 schreef :
peter1 schreef :
Alles is mij wel duidelijk behalve de laadspoel in de buitenboordmotor, deze levert 13,4 v gemeten als hij loopt, deze wil ik gebruiken om ook de lifepo4 te laden, toch ook weer wat vermogen extra.

Ik meen dat de honda 2 cilinder 8 pk een 6A kan leveren.

deze staat nu met een zekering er tussen, parallel op de loodaccu, dit kan vermoedelijk niet met de lifep04.

Dus of een dc -dc ertussen of een weerstand van 2 ohm om de stroom te beperken..

Wie is er meer bekend met deze materie...met een dynamo is het niet zo maar te doen, maar een laadspoel van een buitenboord motor is misschien wel wat anders...

Toch maar even dieper op ingaan voor ik wat ga doen, zit een zekering tussen van 10A , dus ergens ben ik wel wat beveiligd.

Beetje zonde om die laadstroom ook nog te beperken.
Ik heb deze niet beperkt maar beëindig deze op temperatuur van de regulator/laadspoel.
Dat kun je meten en daarmee schakelen of je kunt het een keer meten op een lange proefvaart op je kruissnelheid met een T sensor. Bij mij duurt dat 2,5 uur. De temperatuur toename aan het einde is langzaam dus die 2,5uur is niet kritisch.
Kan ook zijn dat je regulator helemaal niet te heet wordt (of niet heter dan nu)

Dat is bij jou dan 15Ah. Dat probleem speelt dus alleen onder 85%SoC; erboven kan je gewoon blijven laden want met 13,4V blijf je altijd onder de HighV.
(Als je een weerstand gaat plaatsen en je halveert de laadstroom dan duurt 15Ah 5 uur. Hoe vaak vaar je langer dan 5 uur op de motor om daar dan voordeel uit te halen)

Eronder moet je dus sturen op T of t.

Aan de DC kant (je laadsnoer) mag je meestal alleen schakelen als de motor uit staat.
Maar je kan de schakelaar ook in een bypass langs jouw weerstand zetten. Die kies je dan wel groter dat er bijna geen stroom meer loopt. Schakelaar in de bypass uit; stroom beperkt door de weerstand. Schakelaar AAN: 6A.

Je kan dit handmatig doen met een T of timer-alarm, of automatisch met een T of timer-relais

Maar, ….. het kan ook zonder opladen onderweg. Koop een dag opladen extra, bijv 20Ah extra, dus bijvoorbeeld 120Ah ipv 100Ah en je hebt het probleem niet. Allemaal gedoe.

(Bij mij heeft het ook eens een jaar “los” gehangen en dan mis ik als “niet”-vertrekker niets. Ik motor max 1 uur per dag, kan met iedere wind varen, dus waarom eigenlijk al die moeite. Er zijn diverse bbm zeilers op ZF die lfp opladen via de bbm hierom afraden)

PS:
Als de laadspoel of regulator kapot gaat, is er nog geen ramp gebeurd. Dan mis je 6A, maar je zinkt er niet van.
Je hebt net ruim meer dan 15Ah binnen waarmee je nog even voort kan.
Je kan het dus ook gewoon proberen. Leg je een reserve regulator aan boord. Bij mij wordt die het eerste heet. Eerder dan de laadspoel. Is namelijk een klein geseald doosje.

Het enige waar je op moet letten voor je regulator: laden terwijl de lfp afkoppeld.
Dus als de lfp bijna leeg is en je laadt dan mag je niet meer dan die 6A gebruiken.
Ik ben de storm, en de windstilte.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

litime accu op victron lader 07 mei 2024 20:06 #1558159

Een BB motor die, na gelijkrichten een maximale spanning geeft die minder is dan de MPPT lader als invoer spanning heeft kun je dan gewoon op een vaste spanning laten draaien.

Ik heb momenteel een Windmolen als experiment op een 100/20 Victron MPPT staan. Die levert soms hoge spanning in vlagen.

Op de gelijkgerichtte spanning kan tot 150 Volt DC komen te staan. Afhankelijk van de windsterkte, dat is te veel Er zijn dus veiligheden die ervoor dienen te zorgen dat de spanning onder de ongeveer 80 Volt DC blijft.

Dat zijn een paar afnemers die zoveel stroom afnemen (Boiler) dat ongeveer 50 Volt op de regelaar blijft staan bij wat meer wind

Er gaat een regelaartje komen dat de molen stopt wanneer 80 Volt DC bereikt wordt.

Er heeft een paar keer 110 Volt (enkele seconden in een vlaag) op de MPPT gestaan, geen schade opgelopen.
Laatst bewerkt: 07 mei 2024 20:08 door Saeftinghe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.147 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl