Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 24 uurs race (update)

Re:24 uurs race (update) 29 aug 2010 16:16 #145570

  • Derreck
  • Derreck's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 204
Zo we zijn weer veilig in Medemblik aangekomen!
Heerlijke 24 uur gezeild! Perfecte wind behalve dan het volgende:
- Onweer met windstoten tot 30 kpn
- Windstilte voor deze onweersbuien
- Regen / hagel
- Golfslag tot 1,5 m

Verder prachttocht! Reglementair uitgezeild en nu op naar volgend jaar! Ohja detail! Heb mijn boot maar meteen te koop gezet! Sparen voor maatje meer! :lol:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 29 aug 2010 17:21 #145586

Zo, ik ben ook weer terug in Zeeland. Dit jaar, zoals altijd, weer mee gevaren met de Siddharta, een Waarschip Halftton (W870). Er is het een en ander gewijzigd in de meetbrieven, waardoor we dit jaar voor het eerst mee moesten doen in de ORC4 ipv de ORC5. We waren dus erg benieuwd hoe we het in deze klasse zouden doen. In de ORC5 werden we eigenlijk altijd 2e, achter Bart van Breeschoten.

Na rijp beraad met andere bemanningslid en schipper (we varen met 3 man) koers gezet van Zeeland naar Medemblik. Hier de auto geparkeerd en met de andere opstapper naar Den-Helder gereden. Hier hebben we besloten te starten vanwege het gunstige getij. De startplaats wordt bij ons altijd op donderdagavond of zelfs pas op vrijdagmorgen bepaald. De start was spectaculair met midscheepse aanvaringen tussen een Salona 34 (schijnt van Harry Amsterdam te zijn?) en een ander schip, en een protest tegen de Greyhound. Gelukkig hadden wij een behoudende start achterin het veld.

Goed bezeild en met goede stroom mee naar Kornwerderzand. Omdat wij dachten dat de Boontjes niet bezeild zou zijn, zijn we de sluis door gegaan en op het IJsselmeer even op-en-neer naar de Sport-B gevaren om de kentering op het Wad af te wachten. Weer terug het Wad op en weer met de eb terug naar Den-Helder. Hier even doorgevaren naar Noorderhaaks en weer met de vloed mee naar Den-Oever. Hier de 's-morgens vroeg de 3e sluispassage (goed voor de compensatie).

Op het IJsselmeer richting Hindeloopen. Terwijl de schipper ging slapen, zijn wij in de eerste bui twee keer enorm uit het roer gelopen met de spi erop. Net toen de spi vervolgens gestreken was en de HA erop stond was de bui over en werd het dobberen. Met nog 3 mijl te gaan naar de boei en met 1 knoop snelheid, toch weer de spi gezet. Van Hindeloopen weer naar Kornwerderzand. Ook op spi en hier kregen we de tweede bui over ons heen. Prachtige lucht boven het Wad terwijl wij nog in de zon zaten. Ditmaal precies op tijd de spi beneden en rif en HA gezet. 30 knopen wind over ons heen en midden in het onweer. Ook deze bui snel voorbij en daarna heerlijk naar richting de KR-A. Vervolgens weer terug naar de Sport-B.

Nu dubio: Kiezen we ervoor om nu meteen naar de laatste (verplichte) ton voor de finish te varen en vanaf daar nog een klein rakje heen en weer te maken? Nadeel daarvan is de enorme drukte en vuile wind van alle deelnemers daar. Voordeel is dat als de wind weg mocht vallen je wel direct kunt finishen. Alternatief is eerst heen-en-weer naar de Sport-A en dan naar de finish. Nadeel is dat dit eigenlijk precies (niet) in de tijd past en als de wind nog weg zou vallen je de sigaar bent. Voordeel is dat het iets meer mijlen zijn en je zeker bent van goede wind. De keuze viel op het laatste. Dus van Sport-B nog even naar sport-A en terug. Daarna naar de finish.

Uiteindelijk 7 minuten te laat gefinished. Omdat we 137 mijl gevaren hadden kwamen we op 8 mijl sluiscompensatie en 1 mijl straf. Totaal dus 144 mijl in de uitslag.

Dit was uiteindelijk goed voor een 3e plek in de ORC4! Met mogelijk nog een 2e plaats omdat er nog een protest loopt tegen Catootje die nu 2e staat. Wij vinden het protest zelf onzin en denken ook niet dat het toegewezen gaat worden. Maar met een 3e plek in deze voor ons nieuwe en veel grotere klasse zijn we zeer tevreden.

Terugkijkend een prachtige 24-uurs waarbij het zeilpak en laarzen vrijwel niet uit geweest zijn; er weinig gelegenheid was om even te slapen; er alle weertypen waren; we geweldige snelheden (9-10 knopen over de grond) gevaren hebben; de sluizen mee zaten; spinakeren met 30 knopen wind niet blijkt te lukken; maar bovenal met een prachtig resultaat!

Durk-Jan
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 29 aug 2010 17:34 #145588

  • Capolavoro
  • Capolavoro's Profielfoto
dat klinkt goed! en een knappe plek ook, die 3e. Fred Licht toch, de Siddartha?

Even over de anderen...
- waar was Bart - de Mary Bryant - deze keer? Hij deed zomaar helemaal niet mee?
- de Elan was inderdaad de boot waar normaal Harry Amsterdam mee vaart; midscheeps geramd door een grote Swan, hoorde ik?
- de Greyhound had een SB/BB hoorde ik (hij SB). Vorig jaar DSQ na overslaan van boeien op het Wad en onbegrijpelijk eerherstel via de Zeilraad, en nu weer een SB/BB gevalletje...
- wat voor protest is er tegen de Catootje?

Mooi dat je een goeie 24uurs hebt gehad....
ik miste het toch wel, dit jaar niet meedoen....

groet
t
Laatst bewerkt: 29 aug 2010 18:07 door Capolavoro.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 29 aug 2010 18:44 #145609

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3216
zo, ook weer thuis.
109.7 mijl gevaren. Brengt ons op een honderdste plaats in de tour. Het woei eigenlijk te hard om met een clever lekker uit de voeten te kunnen. Boven 4 Bft loopt ie niet echt lekker aan de wind door de golven. Alhoewel: de grote winnaar is een J22. hulde!

Veel wind bij de start enk-n. Richting urk en een poos zuid in de noordkom blijven varen tot de wind naar het westen draaide en wij noord konden. Reuzebuien met absolute windstilte tot een vlaag van 38kn.

Vandaag terug richting Giethoorn en dus de wind half en achter. Nieuw surfrecord: 11.1 kn

Mooie tocht, volgend jaar weer. In de garage drupt het door uitlekkende zeilen, kleding, schoten, etc

Gr Rob
Laatst bewerkt: 29 aug 2010 18:45 door roblisto.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 29 aug 2010 18:47 #145611

dat klinkt goed! en een knappe plek ook, die 3e. Fred Licht toch, de Siddartha?

Nee, bijna goed. Ronald Licht is schipper van de Siddharta. Fred is z'n broer!
Even over de anderen...
- waar was Bart - de Mary Bryant - deze keer? Hij deed zomaar helemaal niet mee?
Geen idee waarom Bart niet mee deed. Schijnt dat de Mary Bryant dit jaar vrijwel niet heeft gevaren. Ook de Schuttevear niet. Overigens heeft ook Bart vorig jaar een protest (o.a. van ons) aan zijn broek gehad, beetje vergelijkbaar met de Greyhound.
- de Elan was inderdaad de boot waar normaal Harry Amsterdam mee vaart; midscheeps geramd door een grote Swan, hoorde ik?
Door een Swan idd. Zag er niet best uit voor de Elan. Behoorlijk midscheeps, beiden over SB varend. Wat er precies gebeurde weet ik niet. Waren blij dat wij het niet waren...
- de Greyhound had een SB/BB hoorde ik (hij SB). Vorig jaar DSQ na overslaan van boeien op het Wad en onbegrijpelijk eerherstel via de Zeilraad, en nu weer een SB/BB gevalletje...
Idd. onbegrijpelijk. Maar dit kan bijna niet net zo gaan aflopen. Heel het veld startte over SB, op 1 na, die over BB dwars door het veld kwam. Iedereen keurig wijken, behalve de Greyhound. Getuigen genoeg zou ik zeggen!
- wat voor protest is er tegen de Catootje?
Bauke Yntema (Catootje) is buitenom Texel en Vlieland gevaren. Bij het weer naar binnen komen heeft hij de onverlichte geul genomen, en de protesteerder is van mening dat je alleen de verlichte vaarwaters mag varen. Catootje heeft verder wel alle verplichtte tonnen gerond en ook keurig de vaarwater markering gerespecteerd. Volgens mij staat er nergens iets dat je verplicht een bepaalde geul moet varen.
Mooi dat je een goeie 24uurs hebt gehad....
ik miste het toch wel, dit jaar niet meedoen....

Waarom dit jaar niet? Geen tijd? In ieder geval was het totaal anders dan voorgaande jaren vwb wind en regen (en temperatuur)..

Nu maar eens m'n bedje opzoeken zodat ik morgen weer wat fris op het werk kan verschijnen!

Durk-Jan
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 29 aug 2010 19:15 #145619

  • Capolavoro
  • Capolavoro's Profielfoto
Ronald natuurlijk, dom van mij. Vorig jaar bij de prijsuitreiking nog met jullie staan praten, o.m over het protest Greyhound.

Heeft Catootje de ZS en niet de SM betonning naar binnen gevolgd? Dat zou moeten mogen, de enige twee eisen zijn dat je de boeien van de baan moet ronden en dat je de vaarwaters op het Wad en Noordzee aan de zijde van het vaarwater (dus tusse rood en groen) moet varen. Er staat niet een voorkeur voor ZS of SM.

Dit jaar niet meegedaan omdat ik mijn buik beetje vol had van de valsspelers. Er waren er vorig jaar een paar die absoluut onmogelijke PF varen en daarmee prijzen winnen, en die aantoonbaar de kluit belazerden. En dan ook nog de Greyhound..... en de Zeilraad. Shocking.
Dat het gebeurt is al erg genoeg, dat de organisatie (en de Zeilraad) er niet meer tegen optreden vond en vind ik eigenlijk stuitend.

Maar ik heb het wel gemist....
groet
t
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 29 aug 2010 21:15 #145657

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
Lagendijk schrijft:
dat klinkt goed! en een knappe plek ook, die 3e. Fred Licht toch, de Siddartha?

Zeker goed, slimme route, was ook een van mijn bedenksels, maar dit jaar geen tijd om eerst naar Den-Helder te varen.

Even over de anderen...
- waar was Bart - de Mary Bryant - deze keer? Hij deed zomaar helemaal niet mee?

Geen idee waarom Bart niet mee deed. Schijnt dat de Mary Bryant dit jaar vrijwel niet heeft gevaren. Ook de Schuttevear niet. Overigens heeft ook Bart vorig jaar een protest (o.a. van ons) aan zijn broek gehad, beetje vergelijkbaar met de Greyhound.

Bart was organisator van het WK J-22 en daar druk mee, vandaar geen Schuttevaer. En verder waarschijnlijk ook prive druk en dan ga je prioriteiten stellen en die liggen dan kennelijk niet bij de 24-uurs, J-22 vindt ie qua zeilen leuker en dat kan ik wel begrijpen. Nu vindt Bart rekenen ook wel heel leuk, maar zeilen prevaleert duidelijk.
- de Greyhound had een SB/BB hoorde ik (hij SB). Vorig jaar DSQ na overslaan van boeien op het Wad en onbegrijpelijk eerherstel via de Zeilraad, en nu weer een SB/BB gevalletje...

Idd. onbegrijpelijk. Maar dit kan bijna niet net zo gaan aflopen. Heel het veld startte over SB, op 1 na, die over BB dwars door het veld kwam. Iedereen keurig wijken, behalve de Greyhound. Getuigen genoeg zou ik zeggen!

Was de Reverie - winnaar ORC 3 - die het onbegrijpelijk vond dat het hele veld over stuurboord startte als het ook over bakboord kon.. Greyhound lag volgens zijn zeggen overduidelijk op rammen en wijkte niet, nog gaf duidelijk aan hem gezien te hebben en indien nodig voorrang te geven, dus zij hebben conform goed zeemanschap geweken. Zelf wel eens zo'n gevalletje gehad met Harry Amsterdam, die zette ook gewoon door, dat kan best maar dan moet je wel even duidelijk een hand op steken of roepen dat je 'm gezien hebt. Toen geen protest van gemaakt want Harry was een andere klasse (hoe zit dat hier, want Greyhound vaart IRC met bijna geen deelnemers, mag Reverie rechtstreeks protesteren?) en hebben inmiddels wel het nodige respect afgedwongen bij Harry ;-)
- wat voor protest is er tegen de Catootje?
Bauke Yntema (Catootje) is buitenom Texel en Vlieland gevaren. Bij het weer naar binnen komen heeft hij de onverlichte geul genomen, en de protesteerder is van mening dat je alleen de verlichte vaarwaters mag varen. Catootje heeft verder wel alle verplichtte tonnen gerond en ook keurig de vaarwater markering gerespecteerd. Volgens mij staat er nergens iets dat je verplicht een bepaalde geul moet varen.[/quote]

Het reglement is hier inderdaad niet echt duidelijk in. Vorig jaar uit voorzorg met kruisen langs de Pollendam ook maar de grote boeien allemaal aan de vaarwaterzijde gepasseerd en niet die van het Hanenrak. Wat ook heel ellendig is zijn die onverlichte tonnetjes tussen de verlichte tonnen in, als je in het donker een geul op het Wad moet kruisen kan je onmogelijk zien of je die dingen nu wel of niet aan de vaarwaterzijde passeert en als je pech hebt toucheer je er nog eentje ook. Nu kruis je niet zoveel in de 24-uurs, maar bij andere wedstrijden is het erg lastig, want overstag gaan zodra je in de lijn zit is geen optie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 29 aug 2010 21:39 #145663

  • Rinus
  • Rinus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2665
Was mooi, mijn eerste 24uurs gezeild op Emanon, een Beneteau First 24. Met zijn vieren, een fok, genua en bollejan. Uiteindelijk iets meer dan 96mijl gevaren, 38 knopen over dek gezien tijdens het terugbrengen vandaag.

Nu lekker slapen :D
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 29 aug 2010 22:24 #145673

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Ik dank u voor de mooie verslagen, en ik weet 1 ding zeker: volgend jaar ben ik er weer bij! Met eigen boot of niet, dat boeit me niet, maar wel met de ZF-concurrent van RAK :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 30 aug 2010 07:10 #145683

Dennis,

kun je in jouw ZF versie van RAK dan ook meenemen:
- golfslag en effect op de bootsnelheid
- overtrekkende onweersbuien en effect op de routering
wij zijn in de onweersbui onderweg naar Sport B helemaal uit koers gedrift en moesten uiteindelijk dan maar naar de H2-W1 omdat SportB niet meer bezeild was. Bij Hindeloopen stond er natuurlijk geen wind......

Ik heb bij Roblisto een rolfok op het verlanglijstje staan, want met die wisselende windsnelheden en dus zeilwissels was het slopend.....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 30 aug 2010 11:45 #145729

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5684
Een rolfok maakt zeilwissels eerder lastiger dan makkelijker...

En gereefd varen met een 'cruising' rolreefgenua is ook niet alles... dus of een rolfok voor de wedstrijden nou de oplossing is?

Ja, misschien als je er twee hebt, eentje aan de voorstag en eentje aan een kotterstag, beide "bezet". Dan is een zeilwissel zo gedaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 30 aug 2010 12:25 #145734

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3216
helemaal mee eens, een rolfok is natuurlijk niet echt een wedstrijd-optie. En een kotterstag op een clever 23 is ook een beetje veul van het goede.
Maar we waren het wel zat, de zeilwissels. Ik ben echt helemaal de tel kwijt hoe vaak we wel niet gewisseld hebben.

Gr Rob
Laatst bewerkt: 30 aug 2010 12:26 door roblisto.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 30 aug 2010 12:26 #145735

  • Capolavoro
  • Capolavoro's Profielfoto
web schrijft:
Een rolfok maakt zeilwissels eerder lastiger dan makkelijker...

inderdaad want dan vaar je tijdens de wissel zonder voorzeil, en dat kost meters! (en prijzen...)

Oplossing:
- de bovenwartel naar beneden halen, tot vlak boven de trommel.
- daarvoor moet je bij sommige profielen de invoer-geleiding er tijdelijk uit halen.
- als die wartel beneden is en je hebt een profiel met twee gleuven kun je nu makkelijk wisselen
- wel twee vallen nodig natuurlijk....
- hijsen van het nieuwe zeil loef of lij van het staande zeil, net welke gleuf vrij is.
- en dan het oude zeil strijken.
- wel oppassen dat de vallen niet gedraaid komen.

piece of cake...

groet
t
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 30 aug 2010 13:31 #145746

ach, mijn spierpijn is al weer weg, dus ik ga volgend jaar gewoon vrolijk weer 63 keer naar het voordek ;)
alles voor de goede zaak!

fokrollen doe ik wel op mijn eigen boot
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 30 aug 2010 13:45 #145753

  • Eric Z
  • Eric Z's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 174
Gaat dat wisselen echt zo makkelijk als Thomas schrijft? Ik heb het nog nooit iemand zien doen. Hoorde er voor het eerst van tijdens de trimclinig van Thomas (Capolavoro).
Eigenlijk hadden we het even moeten oefenen...

Dan wissel ik vaker van Genua naar HA fok en omgekeerd.

Groet,

Eric
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 30 aug 2010 13:49 #145755

  • Capolavoro
  • Capolavoro's Profielfoto
Hijsen en strijken aan loef van het oude zeil gaat makkelijker. Het nieuwe zeil kan niet wegwaaien en hijst soepel tegen het andere aan.

Onderdoor hijsen aan lij is lastiger, zeker als het oude zeil laag over dek staat.

Maar je kan altijd eerst ff overstag, heb je weer loef!

groet
t
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 30 aug 2010 13:54 #145756

  • Eric Z
  • Eric Z's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 174
Klinkt logisch.
Maar " de wartel naar beneden". Dat betekent dat je het eerste zeil hebt gehesen zonder de wartel en dus niet kunt oprollen (als je dat zou willen)?

PS Zou jij niet op vakantie, of internet jij onder het varen/trimmen? :laugh:

Groet,

Eric
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 30 aug 2010 17:12 #145777

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
Met de wartel naar beneden kan je niet rollen, dat doe je voor wedstrijden. Met toeren doe je de wartel dan weer omhoog en is 't wisselen ietsje lastiger.

Wij hebben afgelopen 24-uurs ook wel een keer of 10 gewisseld denk ik, zowel de genua 1 als de genua 3 waren permanent aan dek. Overigens hijs ik het nieuwe zeil liever aan lij, want dan kan je het oude zeil strijken aan loef. Strijken aan lij gaat erg lastig als je zeil strak boven het dek zit zoals bij ons, terwijl een zeil met hijsen zich er wel vanzelf onderdoor werkt als je 'm een beetje zorgvuldig neergelegd hebt.

Met de vallen moet je inderdaad een beetje opletten, wij gebruiken de stuurboord-spival als secundaire val naast de gewone genuaval. De spi kan dan zowel aan bakboord als aan stuurboord buitenom omhoog aan de bakboord spival, dat levert geen problemen op. Op het moment dat je echter ook spi'tjes wilt gaan 'peelen' moet je wel echt even gaan opletten wat je doet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 30 aug 2010 21:46 #145843

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Hanseat 69 schrijft:
Dennis,

kun je in jouw ZF versie van RAK dan ook meenemen:
- golfslag en effect op de bootsnelheid
- overtrekkende onweersbuien en effect op de routering
Golfslag kan ik als correctiefactor wel mee gaan verwerken, goeie, niet aan gedacht. Die onweersbuien kan je er wel in kwijt, maar volgens mij kan dat bij RAK ook wel. Ware het niet dat je de positie, omvang en kracht van de bui nooit helemaal goed krijgt voorspeld natuurlijk; gelukkig zijn die buien meestal maar kort.

ZF Racecalculator heeft uiteraard de optie om op elk gewenst moment een nieuwe route door te rekenen op basis van wat je gehad hebt en nog kunt varen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 31 aug 2010 07:45 #145880

Eindelijk weer een beetje bij gekomen van de 24-uurs. Stond al jaren op mijn verlanglijstje, mr deze keer is het er eindelijk van gekomen. Via geosport een tracker gehuurd zodat ook de thuisblijvers mee konden genieten, en dat was een groot succes!!! (Alhoewel ze dan ook de schoonheidsfoutjes kunnen zien :( )

Gestart in Den Helder, blijft apart om te zien dat sommige boten zoveel risico nemen bij de start (greyhound&arcona bv) terwijl iedereen naast elkaar in de volgende sluis ligt

Als 9de gefinished in de orc2 en dat is voor de eerste keer met een 20 jaar oude boot volgens mij wel een prestatie om trots op te zijn.

Volgens jaar ben ik zeker weer van de partij
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 31 aug 2010 08:03 #145884

  • Capolavoro
  • Capolavoro's Profielfoto
knap gedaan, die 9e plek.
leuke route ook, de wadzee op en neer en veel ijsselmeer!

en dat risico, tsja, dat gaat altijd zo.... je hebt 24 uur de tijd en we starten alsof alles van de eerste 2 seconden afhangt ;-)

groet
t
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 31 aug 2010 08:38 #145895

De startplaats Den Helder was volgens mij idd de beste plek voor deze 24-uurs, hadden achteraf toch door moeten gaan naar Harlingen en dan om vlieland en texel en terug, mr omdat we dan langs de pollendam nog de stroom tegen hadden, hier niet voor gekozen, terwijl we dat daarna goed hadden gemaakt door de vele uren met stroom mee. Goede leer voor de volgende keer!

Blijf het toch onbegrijpelijk vinden dat sommige teams de hele 24uurs voor zichzelf verkloten in de eerste minuut (arcona en mogelijk ook greyhound)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 07 sept 2010 19:45 #147333

  • Capolavoro
  • Capolavoro's Profielfoto
annede_vries schrijft:
Blijf het toch onbegrijpelijk vinden dat sommige teams de hele 24uurs voor zichzelf verkloten in de eerste minuut (arcona en mogelijk ook greyhound)

de Arcona ligt in Medemblik, met keurig dichtgeplakt gat in de romp. Zeillat ipv voetrailing, en dan maar stickers plakken!

694219319665945976-a-capolavor...www2/home/arcona.JPG

wel een groot gat!

groet
t
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 07 sept 2010 21:12 #147359

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
De naam van de reparateur staat er geloof al net onder..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:24 uurs race (update) 08 sept 2010 18:49 #147611

  • Capolavoro
  • Capolavoro's Profielfoto
beewee schrijft:
De naam van de reparateur staat er geloof al net onder..

gek genoeg niet; reparatie doet de Klerk in M'blik.

groet
t
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.180 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl