Baasklusje schreef :
Vanmiddag stukje van de inhaalrace op Indyk gekeken. Laatste kruisrak.
En dan ben ik alweer verbaasd.
Goh, hoe zou dat kunnen. Zou het kunnen dat er overwegingen een rol spelen bij dit weer en dit type schepen die je niet meeneemt in je A-B-C-tje? Zoals: wie naar links gaat, moet twee keer extra draaien? Dat kost je met dit weer óók. Of bijvoorbeeld: als je naar links draait, kom je over stuurboord bij de boei? Misschien wel he.
Je kunt wel zeggen dat de zeilers van alles 'moeten', maar iedere theorie kent z'n uitzonderingen. Licht weer, korte rakken, zware schepen en een veld dat qua snelheidspotentieel extreem dicht bij elkaar ligt, kunnen gezamenlijk blijkbaar een reden zijn om in het treintje te blijven. Zijn de zeilers die daarvoor kiezen dan slechte wedstrijdzeilers, die nodig gered moeten worden door BK via het Zeilersforum? Neen.
Al is het maar omdat er weer van alles in je post staat dat niet klopt. Langweer was niet de enige die op enig moment de linkerkant opzocht. En Langweer heeft in dit rak ook precies 0 (nul) plekken gewonnen, niet twee of drie zoals je schrijft. Sterker: Langweer zag zijn slag beloond met een grotere achterstand dan aan het begin van het rak. De enige schepen die in dit rak wél een plekje wonnen, waren Earnewâld en Joure. Die, inderdaad, óók naar links gingen.
Als je dan al zo graag voorbeelden aan wilt halen van het belabberde niveau van zeilen binnen de SKS, kun je op zijn minst je best een beetje doen. Voorbeelden zat namelijk, als je ze vinden wilt. Net als van het tegendeel.