Net lid van de club en bijna in bezit van een Hurley 800,
Echter is er bij de aankoop met de constructieve zaken meer aan de hand dan op het eerste gezicht lijkt, te weten:
- Hoofddraagbalk onder mast moet stalen kokerprofiel zijn, geen hout ivm doorzakken. (Deur kajuit klemt en er is reeds dikker schuimrubber onder het vluchtluik geplaatst)
De twee staande balken aan weerzijde van de voorkajuit deur steunen ook wat simpel op de romp, daar zitten ook wat scheuren bij de kiel, weet niet zeker of het daardoor komt.
- Aangrijpingspunt voorste onder wand moet voorzien worden van omgezette RVS plaat, kracht komt nu volledig op het dek ipv zij constructie opbouw
- Genua rail moet volledig voorzien worden van M6 bouten door het dek met contra platen ipv simpele parker schroeven.
- Aangrijpingspunt hoofdwand op zijkant van de romp moet voorzien worden van een versterkingsprofiel om de “holle wangen” te voor komen.
- Tevens dient de voetplaat van dit aangrijping punt vervangen te worden door plaat met “vingers” ivm hechting laminaat, zie ANWB onderhoudswijzer.
- Het laminaat lijkt dunner dan bij de Deense rompen, de zon schijnt er wel erg fel doorheen. Zou echter wel kunnen met de nieuwere materialen van Conyplex.
Ik ben zeer happy de boot indeling, stahoogte en kielconstructie, maar wil boven genoemde zaken, welke essentieel zijn voor de veiligheid tijdens het zeilen, zeker verbeterd zien.
Het is erg vervelend voor de verkoper, dat deze zaken nu aan het licht komen, misschien een geluk dat er niet al te fanatiek met harde wind gezeild is.
Ik weet niet helemaal zeker of ik mij zorgen moet maken, wie heeft er ervaringen die hij wil delen?