Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Hurley 800 club

Hurley 800 club 11 nov 2021 21:07 #1339285

  • Tocador
  • Tocador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 69
v
Hurley 800 Classic
Laatst bewerkt: 11 nov 2021 21:09 door Tocador.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 11 nov 2021 21:08 #1339286

  • Tocador
  • Tocador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 69
delaat72 schreef :
Tocador schreef :
Ja dat stelde weinig voor. Mast vast laten in de mastvoet, de hoofd verstaging en voorstag laten zitten vervolgens strop van de kraan erom en langzaam naar achter laten kantelen.
Volgens mij staan "boot" en "mara" gezellig naast elkaar. ;)

Dat weet ik el zeker! Die kunne het samen goed vinden deze winter B)
Hurley 800 Classic
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 11 nov 2021 21:09 #1339287

Dag Johan, dank je voor het snelle antwoord ik ga onderzoek doen, Mvg Paul
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 06 feb 2022 23:37 #1366593

  • Stardust
  • Stardust's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 19
Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaringen met het ankeren in Engeland?
Vooral de kanten van River Orwell en Blackwater.
Ik heb een bow roller op mijn Hurley 800 en heb al gemeten dat daar een 10kg Delta anker in past.
Nu dacht ik daar 50 meter koord van 20mm dik en een ketting van 10 meter en 8mm dikte aan te hangen.
Is dat te veel van het goede?
Stardust
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 07 feb 2022 06:00 #1366598

Ik zou je vraag in een algemene rubriek zetten zodat deze meer gezien wordt en dus meer adviezen. Er is een rubriek " reisvoorbereiding" volgens mij.

Dit Hurley topic wordt alleen denk ik door Hurley schippers gelezen
Schippert niet meer met de Windfall
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 23 mrt 2022 16:37 #1378327

Klusje van de dag, schroefas-anode vervangen. Deze heeft zijn werk goed gedaan.
Sinds 21 augustus 2008
Laatst bewerkt: 23 mrt 2022 21:42 door Waterrimpels.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 23 mrt 2022 21:11 #1378399

  • jossie67
  • jossie67's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 105
Vorige jaar zag die er van mij gelukkig beter uit, dit jaar blijft ie lekker in het water.
Wel alweer al het woestijnstof verwijderd
Komende weekend ga ik het wandtapijt vervangen.
Hurley 800 Nr 91 Raspi OpenPlotter / Domoticz op de boot
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 24 mrt 2022 14:12 #1378541

Verbetering: plastic kabeldoorvoer vervangen voor RVS zwanenhals.



Sinds 21 augustus 2008
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 10 aug 2022 20:30 #1413716

  • Tocador
  • Tocador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 69
Hallo,

Ik ben net terug van een zeiltocht met de Hurley 800. Ik merk dat mijn hurley dieper in het water ligt achter dan andere hurley 800. Ik merkte dat op doordat ik steeds water in de achterste bakkist heb en geen verdere lekkages. Nu zag ik dat in de rand onder de deksel het water niet snel genoeg weg loopt doordat de helling naar voren afgenomen is. Dit is volgens mij te verklaren door de toch vrij zware 21pk 3 cylinder vetus. Nu de hamvraag of ik dit zou kunnen oplossen door voor onder het bed een waterzak of zakken zand te plaatsen. Ik hoor graag jullie mening en of advies.
Hurley 800 Classic
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 11 aug 2022 07:35 #1413789

Accu's naar voren verplaatsen? Gewicht extra toevoegen lijkt mij geen oplossing want dan kun je je waterlijn ook naar boven opschuiven
Schippert niet meer met de Windfall
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 11 aug 2022 19:26 #1413984

Ruud gaf het ook al aan: waar staan de accu’s? En waar de drinkwatertank? En welke gewichten zijn er opgeborgen in de achterpiek? Gebruikelijk staan de accu’s onder het kombuis en de drinkwatertank in de voorpiek.

Hoe wij onze Hurley trimmen: in de watertank een liter of 25, gebruiken we alleen als afwas- en spoelwater. Drinkwater gebruiken we uit flessen. Achterpiek: 25 liter in de dagtank (de gewone brandstoftank) en 10 liter reserve in een jerrycan. Gereedschappen, reservetouwwerk, levensmiddelen van gewicht: midscheeps onder de banken. De koelbox staat in de bakskist, gaat alleen bij meerdaagse reizen mee.
Sinds 21 augustus 2008
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 11 aug 2022 21:50 #1414017

  • Tocador
  • Tocador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 69
Dank voor jullie reacties. Mijn watertank zit onder de vloer boven de kiel, koelbox en twee accu's rechts van de ingang onder de banken. Het zit hem denk ik echt in het extra gewicht van de motor. Er zijn niet veel hurley 800 met dit type blok. Ik merk als ik met twee of ooit 3 personen vaar hij echt laag komt en niet goed op snelheid komt. De uitlaat zit volgens mij dan onder water. Als er dan 100kg naar voren gaat op de punt gaat het al een stuk beter vandaar de vraag. Accu's zouden naar voren kunnen maar geeft weer verlies door den lange kabels denk ik. Ik zal eens zoeken of ik een foto kan vinden zonder belasting om te zien of jullie het dan zien.
Hurley 800 Classic
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 11 aug 2022 22:01 #1414018

  • Tocador
  • Tocador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 69
Een beetje moeilijk te zien natuurlijk. Het varen voelt een beetje als met een slecht getrimde speedboot B)


Hurley 800 Classic
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 12 aug 2022 07:07 #1414039

Oké, maar ik zie ook wat gewichten aan de uiteinden van je Hurley, zoals het zwemplateau aan de spiegel en een zonnepaneel op een RVS boog, juist doordat deze een plaats achterop hebben (waar het onderwaterschip ook weinig volume heeft) zal dat effect hebben op je langsscheepse trim. Meer dan het extra gewicht van de motor die meer naar het midden is geplaatst.
Sinds 21 augustus 2008
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 12 aug 2022 20:07 #1414222

  • Tocador
  • Tocador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 69
Iid dat speelt zeker ook een rol waar ik rekening mee moet houden. Ik ga het proberen met een 50kg zand voorin de punt om te kijken of het beter is. Wordt vervolgd. Dank voor het meedenken.
Hurley 800 Classic
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 13 aug 2022 08:22 #1414280

gewichtsverdeling op dit type schip met een sowieso relatief smalle waterlijn die ook nog eens spits toeloopt zowel voor als achter bijft altijd delicaat. Asl je bij andere Hurleys gaat kijken zul je ook vast stellen dat met meer opvarenden in de kuip het achterschip watweg zakt. Als je in een willekeurig haven in de zomer s ochtend vroeg langs de steiger loopt zie je bij veel schepen precies waar de nog slapende bemanning zich ophoudt door de vertrimming van het schip. Ook bij schepen die nog een maatje groter zijn. Ben er ook niet van overtuigd of meer gewicht in het voorschip jouw probleem echt oplost. Het achterschip zal nog steed wegzakken met meer mensen in de kuip terwijl je door het gewicht voorin merkt dat je de golven anders aansnijdt met minder hoogte als gevolg Gewicht van achter naar het midden brengen helpt wellicht een beetje .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 13 aug 2022 08:51 #1414288

Geen extra gewicht toevoegen in de einden maar naar midden verplaatsen of weghalen! Daardoor verslechteren de stamp eigenschappen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 15 aug 2022 20:25 #1415039

Tocador schreef :
Iid dat speelt zeker ook een rol waar ik rekening mee moet houden. Ik ga het proberen met een 50kg zand voorin de punt om te kijken of het beter is. Wordt vervolgd. Dank voor het meedenken.

Ik heb net mijn Hurley 800 Comfort #374 verkocht (binnen 24 uur). Daarna hebben we de boot leeg gehaald. Oef wat kwam daar veel spul uit! Daar ben ik een dag mee bezig geweest. Een Hurley heeft eigenlijk voor een relatief klein (maar fijn) schip veel bergruimte en wat minder loop/leefruimte. Na dat we alles van boord hadden lag het schip ongeveer 7 cm hoger in het water, te zien aan de streep van de oude waterlijn. Ik had nog moeite omdat op mijn nieuwe 33,5 voeter kwijt te raken, maar die heeft wel veel meer leef en slaapruimte. Er moet opnieuw veel worden uitgezocht en weggegooid, dat is wel duidelijk.

Mijn suggestie is: kijk eens wat je (m.n. uit de achterste) bakskist(en) kunt weghalen. Dat helpt nog het meest.
Laatst bewerkt: 15 aug 2022 20:28 door Sjetonneke.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 15 aug 2022 22:04 #1415094

  • Tocador
  • Tocador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 69
Dag Sjetonneke, dat was bij mijn Hurley ook zo toen ik hem kocht. Helaas zijn de achterste bakkisten al leeg. Het enige wat ik nog kan verzetten is 50kg aan accu's die ter hoogte van de motor staan. Deze zou ik voor onder het bed kunnen plaatsten maar misschien heb ik dan te veel verlies op mijn spanning.
Hurley 800 Classic
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 16 aug 2022 04:14 #1415101

Tja, bij veel Hurley’s zit de watertank onder het voorbed. Dat was bij mijn Hurley het geval. Dan had je bij een volle tank ongeveer 100 kg tegenwicht tov het gewicht van de motor, gemiddeld natuurlijk iets van 50 kg. Bij mij zaten de 2 zware accu’s achter de motor. Zou die combi niet hetzelfde zijn als jouw wat zwaardere motor?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 16 aug 2022 09:06 #1415155

  • Tocador
  • Tocador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 69
Ik denk dat het wel te vergelijken is. Ik heb ook het gevoel dat die 21pk niet echt meehelpen aan de romp snelheid. Hij trekt de boot achter als het ware naar beneden. De watertank zit boven de kiel. Dus zoals eerder beschreven ga ik eerst maar eens de accu's naar voren plaatsen en dikke accu kabels gebruiken om het verlies enigszins te compenseren.
Hurley 800 Classic
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 16 aug 2022 09:36 #1415165

Onze Hurley 800 is voorzien van een 7,7 kW ofwel 11 Pk dieselmotor met een vaste tweeblads-schroef. bij aankoop van de Hurley was er heel overbodig gewicht boord, (drie) dubbel stel zeilen, meters touwwerk, reservemateriaal en kommaliewant voor zes personen, op de motor varend werd de 5 Knopen niet gehaald! Het onderwaterschip was aangegroeid maar toch … Nu is er alleen het nodige aan boord, het achteronder leeg (alleen 10 liter extra diesel), in de bakskist alleen stootwillen, een wereld van verschil. Op 3/4 van het motorvermogen loopt de boot soepel ruim 5 Knopen, de rompsnelheid van 6,3 Knopen wordt ook gehaald.
Sinds 21 augustus 2008
Laatst bewerkt: 16 aug 2022 09:50 door Waterrimpels.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 16 aug 2022 09:49 #1415169

Mijn voormalige Hurley 800 had een uitstekende Vetus M2.06 van 16 PK met een vaste Vetus 3-bladsschroef. De rompsnelheid halen was geen enkel probleem. Nooit de behoefte aan een sterkere motor gehad. Zat die 3-cylinder motor er al in, of hen jij zelf die keuze gemaakt?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hurley 800 club 16 aug 2022 10:19 #1415175

  • Tocador
  • Tocador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 69
Die motor is origineel met de hurley geleverd aan de vorige eerste eigenaar. Een 5 tal jaar terug was de kop gescheurd en hebben ze maar besloten om hem helemaal te reviseren. Hij had vor de revisie 700 uren en na de revisie nog geen 200. Ik heb contact gehad met het revisie bedrijf in Hardewijk om te checken of dit klopte en kreeg daar de bevestiging dat iid alles is uitgevoerd. Dat was mede de reden dat ik voor de aankoop ging.
Hurley 800 Classic
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.294 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl