Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za apr 05 @ 2:00PM -
Zeilersforum Wintermeeting 2025
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 24 okt 2015 21:21 #675740

De Spirit 36 vind ik een mooi schip om te zien. Ruim van binnen en goede zeileigenschappen. Helaas is dit juist het model van Spirit waar nog wel eens problemen zijn met de kiel (sorry Baasklusje). Har.Vogel van het forum heeft er 1 gehad met kielproblemen waarbij heel de kielophanging opnieuw is opgebouwd. Op het forum is nog een andere SP36 beschreven met dezelfde problemen. In Zierikzee ligt er 1 waar de kielophang is versterkt en in Veere stond er ook 1 op de kant met hetzelfde probleem. Dat zijn er al 4 waarvan ik het gehoord heb, op ongeveer 90 (?dacht dat Capolavoro een van de laatst gebouwde SP36's is) gebouwde schepen. Is dus wel een puntje van aandacht.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 24 okt 2015 22:33 #675752

Bolex schreef :
Vaguebond schreef :
Onze vorige boot was een Westerly Storm 33.

Wat mij betreft een absolute aanrader in deze categorie: heel sterk en stijf schip dat voor z'n gewicht heel goed loopt (heeft ons verschillende keren naar Noorwegen en Scillies gebracht)

Hoi Vaguebond. De Westerly Storm 33 is een goede suggestie. Ik lees goede verhalen op internet. Bestaat er echter een Westerly waarbij de wand/plafondbekleding niet los laat? Haha.


Dat was het enige grote nadeel aan de Storm (en bij uitbreiding iedere Westerly :dry: )

In de hoofdkabine is het plafond zelf geen probleem (beklede houten plaat), maar de bekleding in zowel voor- als achterkajuit en onder de gangboorden komt nderdaad los (isolatiemateriaal dat volledig is opgelost).
Wij hebben dit bij onze Storm opgelost door deze opnieuw te bekleden met kurk (een serieuze winterklus...)

Qua afwerking binnenin is het niet meteen de meest fijnzinnige boot, maar qua zeilplezier en degelijkheid is het (wat mij betreft althans) een absolute aanrader...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 24 okt 2015 23:14 #675753

  • Aswin
  • Aswin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 718
Baasklusje schreef :
martinw schreef :
Bolex schreef :

Zijn er bepaalde zaken waaraan je snel kunt zien of het een 'zelfafbouw' model betreft?





Bouwnummer ontbreekt

Onjuist

Als je niet kunt zien of het zelfbouw is, wat is dan nog het probleem?

Wat ik bij zelfbouw vd Stadt's 34 heb gezien varieert. Er is vaak iets wat de bouwer niet kan. Lijsten, kleuren kiezen, ronde hoeken, elektra en zo. Of er zit wat eigens in dat je aan of tegen kan staan. Maar als je het werk van een vakman treft, dan kan je goed werk en betere materialen tegen een lagere prijs krijgen.
Laatst bewerkt: 24 okt 2015 23:16 door Aswin.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 08:23 #675770

Bolex: je hebt pm (om te voorkomen dat het een bav topic wordt B)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 08:37 #675774

Sturgeon22 schreef :
Har.Vogel van het forum heeft er 1 gehad met kielproblemen waarbij heel de kielophanging opnieuw is opgebouwd. Op het forum is nog een andere SP36 beschreven met dezelfde problemen. In Zierikzee ligt er 1 waar de kielophang is versterkt en in Veere stond er ook 1 op de kant met hetzelfde probleem.

Elke boot krijgt problemen met de kiel als je op topsnelheid op een harde bodem vaart.
Er is er ooit een in Kroatië op een rots geknald, dat is door de werf in Boom geheel gerepareerd.
(zelf gehoord va de werfeigenaren).
Die van har was volgens mij ook zo'n geval; is gerepareerd in Lelystad en verkocht, misschien wel naar Veere.
Er zijn er dus twee met een (na een knal op de bodem) de kiel eraan is blijven hangen (probeer dat eens met een Bav42) en die gerepareerd zijn. Lijkt me niet dat dat een 'puntje van aandacht' is. In dat aantal van 4 zitten vast 1 of 2 dubbeltellingen.

Bouwnummers: die staan op werfgebouwde schepen met potlood of (moderner!) met viltstift op de onderkant van veel losse onderdelen (vloerdelen etc), om te zorgen dat op de werf de boel niet door de war kwam.
Kan ook zijn dat er vrijwel niets op staat of dat het is afgesleten of overgeverfd. Kan je du niet op rekenen. Een zelfbouwer kan ook nummers erop schrijven....

Zelfbouwers maken vaak niet al de ingewikkelde ronde hoeken in massief teak. Soms veranderen ze de hele indeling van de boot... en dat komt de constructie niet ten goede. Ook weet je niet of ze ook alle hoout aan de romp hebben vastgelamineerd; ook dat is belangrijk voor de stijfheid. Het kan meevallen, maar de kans dat een zelfbouwboot slechter is dan een werfgebouwde lijkt me groter.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 25 okt 2015 08:38 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 09:10 #675783

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6930
Stahoogte is belangrijk, in een Dehler 36 CWS kan ik alleen onder het luik rechtop staan (1.96m)
Onze huidige boot heeft middenscheeps een stahoogte van 2 meter

OP regenachtige dagen is het fijn om rechtop te kunnen staan in je boot, en fatsoenlijk bij de kombuis te kunnen staan
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 09:26 #675788

  • Bolex
  • Bolex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 75
Kapiteinmomo schreef :
Stahoogte is belangrijk, in een Dehler 36 CWS kan ik alleen onder het luik rechtop staan (1.96m)
Onze huidige boot heeft middenscheeps een stahoogte van 2 meter

OP regenachtige dagen is het fijn om rechtop te kunnen staan in je boot, en fatsoenlijk bij de kombuis te kunnen staan

Mee eens. Stahoogte is belangrijk. Dat hoeft niet helemaal voor in de punt zo te zijn, maar je moet je ergens vrij kunnen bewegen. Bij de Comfortina kon dit makkelijk in het galley gebied, wat bij dit schip best wat m2's zijn.

We hebben een keer ruim een week door slecht weer in Lemmer vastgelegen. Dan is het fijn als je een beetje kan bewegen (en verwarming aan boord hebt).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 09:33 #675790

  • padawan
  • padawan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 998
waarom geen first 35 ( oud model) of een 345 in overweging nemen. velige, zeer sterke schepen met heel veel ruimte binnenin. heb je met diepe en ondiepe kiel. Goede zeilers. EN..... je houdt nog een pak budget over. Op de Franse sites heel wat info te vinden alsook ' koopjes'
Albin Vega - First 35 - first 405 -
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 09:33 #675791

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8569
Heb persoonlijk zeer veel plezier gehad aan onze Etap 34s. Dit is een zeer prettige zeiler met een perfect passend interieur (passend bij lengte bedoel ik), gemakkelijk manoeuvreerbaar, geïsoleerde romp en dek wat wel zo prettig is, behoorlijk wat zeil...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 09:42 #675793

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7396
Laatst bewerkt: 25 okt 2015 09:43 door JeePee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 09:46 #675795

Baasklusje schreef :
Er zijn er dus twee met een (na een knal op de bodem) de kiel eraan is blijven hangen (probeer dat eens met een Bav42) en die gerepareerd zijn. Lijkt me niet dat dat een 'puntje van aandacht' is. In dat aantal van 4 zitten vast 1 of 2 dubbeltellingen.

Ben bang dat het geen dubbeltellingen zijn, want de eigenaar van de SP36 in Zierikzee en Veere hebben zelf de reparatie uit laten voeren. Weet jij of de kielconstructie in latere bouwnummers is aangepast? Die uit Veere is in ieder geval een oudere 36.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 09:59 #675802

Sturgeon22 schreef :
Weet jij of de kielconstructie in latere bouwnummers is aangepast? Die uit Veere is in ieder geval een oudere 36.

Bij mijn weten is er niets aangepast. Ik heb van Koos de Ridder de tekeningen gekregen, en mijn boot is volgens die tekeningen gebouwd (in 2002, tekeningen van 1985).

Wat is er aangepast aan de schepen die je noemt?

@Bolex: in de SP32 en 36 is 1.90m stahoogte tot bij het bed in de voorpunt. Niet zo'n lage grot als vele koopmans-boten en zelfs vele van de Stadt-boten.
Komt omdat die eigenwijze Belgen van de SPirit-werf comfort ook belangrijk vonden, en dan krijg je die wat hoge, vierkante kajuitdaken.....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 12:18 #675824

  • Bolex
  • Bolex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 75
padawan schreef :
waarom geen first 35 ( oud model) of een 345 in overweging nemen. velige, zeer sterke schepen met heel veel ruimte binnenin. heb je met diepe en ondiepe kiel. Goede zeilers. EN..... je houdt nog een pak budget over. Op de Franse sites heel wat info te vinden alsook ' koopjes'

Dag padawan,

We hebben eigenlijk altijd Jeanneau, Beneteau en Etap genegeerd. Ik weet eigenlijk niet waarom. Ik moet zeggen dat de First 345 er erg aantrekkelijk uit ziet. Na een snelle zoektocht blijkt wel dat er maar weinig te koop liggen in Europa en wat te koop ligt lijkt redelijk afgeleefd. Dit is trouwens een leuke site (en een mooi exemplaar): www.first345.se
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 13:28 #675841

De originele wrangen verwijderd en vervangen voor bredere exemplaren.

Ik wil niet zeggen dat een SP36 een slechte boot is. Als ik over een flink aantal jaren een boot van ongeveer 11 meter aan kan schaffen dan staat de SP36 zeker op het lijstje. Ik zou echter wel kritisch kijken naar de kielophanging.
Laatst bewerkt: 25 okt 2015 13:31 door Sturgeon22.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 13:45 #675844

  • Espiritu
  • Espiritu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 800
Sturgeon22 schreef :
Ik zou echter wel kritisch kijken naar de kielophanging.

Dat zou je bij elk zeilschip dat je overweegt te kopen moeten doen, beetje een non-issue dus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 16:42 #675902

  • jouzers
  • jouzers's Profielfoto
Als er 4 kielproblemen zijn op 90 boten (5 %!) die hier bekend zijn, dan zijn er ook vast meer wij nog niet kennen of nog niet een keer flink aan de grond hebben gelopen, dan is dat niet een 'puntje' om te bagatelliseren maar om serieus mee te nemen. Maar dat geldt inderdaad voor elk schip.

Je hebt leuke wensen op je lijste, ik heb destijds ook naar Sweden 340 gekeken, die toen 4 jaar terug te koop stonden waren allemaal boven de 80K en vaak met slechte teak dekken. Teak is sowieso niet aan te bevelen, heb het nu ook en staat prachtig maar geeft wel wat gedoe.

Comfortina 32 zijn prachtige en goede schepen, kijk ook eens naar de grand soleil 343.

Finngulf 33 ook prachtig, zeewaardig en snel. Staat een mooi exemplaar te koop bij skipshandel Stavoren.

Ik denk dat de Granada 340 je ook goed past, ook Scandinavisch, zeewaardig en snel en veel binnenruimte voor de lengte. Enkel steekt origineel het motorruim wat naar achter in de tweepersoons achterhut, waardoor een persoon wat minder lengte heeft. Heb er zelf een waar het interieur van de X332 in zit en heb daar geen last van. Zeilen lekker en snel, zo heb ik bij onze zeilvereniging een stuk snellere rating dan de Sweden 36 die er vaart. Er staat een aardige te koop in Lelystad.

Bedenk ook dat een meter langer (33 of 36) voet flink scheelt in de kosten voor stalling, bij nieuwe zeilen e.d.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 17:05 #675907

  • Bolex
  • Bolex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 75
jouzers schreef :
Als er 4 kielproblemen zijn op 90 boten (5 %!) die hier bekend zijn, dan zijn er ook vast meer wij nog niet kennen of nog niet een keer flink aan de grond hebben gelopen, dan is dat niet een 'puntje' om te bagatelliseren maar om serieus mee te nemen. Maar dat geldt inderdaad voor elk schip.

Je hebt leuke wensen op je lijste, ik heb destijds ook naar Sweden 340 gekeken, die toen 4 jaar terug te koop stonden waren allemaal boven de 80K en vaak met slechte teak dekken. Teak is sowieso niet aan te bevelen, heb het nu ook en staat prachtig maar geeft wel wat gedoe.

Comfortina 32 zijn prachtige en goede schepen, kijk ook eens naar de grand soleil 343.

Finngulf 33 ook prachtig, zeewaardig en snel. Staat een mooi exemplaar te koop bij skipshandel Stavoren.

Ik denk dat de Granada 340 je ook goed past, ook Scandinavisch, zeewaardig en snel en veel binnenruimte voor de lengte. Enkel steekt origineel het motorruim wat naar achter in de tweepersoons achterhut, waardoor een persoon wat minder lengte heeft. Heb er zelf een waar het interieur van de X332 in zit en heb daar geen last van. Zeilen lekker en snel, zo heb ik bij onze zeilvereniging een stuk snellere rating dan de Sweden 36 die er vaart. Er staat een aardige te koop in Lelystad.

Bedenk ook dat een meter langer (33 of 36) voet flink scheelt in de kosten voor stalling, bij nieuwe zeilen e.d.

Dag jouzers,

De Granada 340 is prachtig. Daar gaan we ons zeker in verdiepen! Gunstige prijsklasse ook. Ik zie eind jaren 80 boten met een vraagprijs van rond de 35k.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 17:48 #675922

  • jouzers
  • jouzers's Profielfoto
Bolex schreef :
jouzers schreef :
Als er 4 kielproblemen zijn op 90 boten (5 %!) die hier bekend zijn, dan zijn er ook vast meer wij nog niet kennen of nog niet een keer flink aan de grond hebben gelopen, dan is dat niet een 'puntje' om te bagatelliseren maar om serieus mee te nemen. Maar dat geldt inderdaad voor elk schip.

Je hebt leuke wensen op je lijste, ik heb destijds ook naar Sweden 340 gekeken, die toen 4 jaar terug te koop stonden waren allemaal boven de 80K en vaak met slechte teak dekken. Teak is sowieso niet aan te bevelen, heb het nu ook en staat prachtig maar geeft wel wat gedoe.

Comfortina 32 zijn prachtige en goede schepen, kijk ook eens naar de grand soleil 343.

Finngulf 33 ook prachtig, zeewaardig en snel. Staat een mooi exemplaar te koop bij skipshandel Stavoren.

Ik denk dat de Granada 340 je ook goed past, ook Scandinavisch, zeewaardig en snel en veel binnenruimte voor de lengte. Enkel steekt origineel het motorruim wat naar achter in de tweepersoons achterhut, waardoor een persoon wat minder lengte heeft. Heb er zelf een waar het interieur van de X332 in zit en heb daar geen last van. Zeilen lekker en snel, zo heb ik bij onze zeilvereniging een stuk snellere rating dan de Sweden 36 die er vaart. Er staat een aardige te koop in Lelystad.

Bedenk ook dat een meter langer (33 of 36) voet flink scheelt in de kosten voor stalling, bij nieuwe zeilen e.d.

Dag jouzers,

De Granada 340 is prachtig. Daar gaan we ons zeker in verdiepen! Gunstige prijsklasse ook. Ik zie eind jaren 80 boten met een vraagprijs van rond de 35k.

Deze is nu ook wel heel laag geprijst, marktwaarde lag altijd 20K hoger voor een goed exemplaar rond 1990. De mijne is uit 2002 overigens.

Een maat van mij heeft deze ook onlangs bekeken, net even gepolst en blijkt vochtproblemen te hebben.
Er ligt er ook een bij forsail en die is 39 maar die heeft een slecht teakdek, slechte furler e.d. en staat al 6 jaar te koop, heb hem toen ook bekeken en toen was die 45.
Laatst bewerkt: 25 okt 2015 18:04 door jouzers.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 18:09 #675930

  • Bolex
  • Bolex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 75
jouzers schreef :
Bolex schreef :
jouzers schreef :
Als er 4 kielproblemen zijn op 90 boten (5 %!) die hier bekend zijn, dan zijn er ook vast meer wij nog niet kennen of nog niet een keer flink aan de grond hebben gelopen, dan is dat niet een 'puntje' om te bagatelliseren maar om serieus mee te nemen. Maar dat geldt inderdaad voor elk schip.

Je hebt leuke wensen op je lijste, ik heb destijds ook naar Sweden 340 gekeken, die toen 4 jaar terug te koop stonden waren allemaal boven de 80K en vaak met slechte teak dekken. Teak is sowieso niet aan te bevelen, heb het nu ook en staat prachtig maar geeft wel wat gedoe.

Comfortina 32 zijn prachtige en goede schepen, kijk ook eens naar de grand soleil 343.

Finngulf 33 ook prachtig, zeewaardig en snel. Staat een mooi exemplaar te koop bij skipshandel Stavoren.

Ik denk dat de Granada 340 je ook goed past, ook Scandinavisch, zeewaardig en snel en veel binnenruimte voor de lengte. Enkel steekt origineel het motorruim wat naar achter in de tweepersoons achterhut, waardoor een persoon wat minder lengte heeft. Heb er zelf een waar het interieur van de X332 in zit en heb daar geen last van. Zeilen lekker en snel, zo heb ik bij onze zeilvereniging een stuk snellere rating dan de Sweden 36 die er vaart. Er staat een aardige te koop in Lelystad.

Bedenk ook dat een meter langer (33 of 36) voet flink scheelt in de kosten voor stalling, bij nieuwe zeilen e.d.

Dag jouzers,

De Granada 340 is prachtig. Daar gaan we ons zeker in verdiepen! Gunstige prijsklasse ook. Ik zie eind jaren 80 boten met een vraagprijs van rond de 35k.

Deze is nu ook wel heel laag geprijst, marktwaarde lag altijd 20K hoger voor een goed exemplaar rond 1990. De mijne is uit 2002 overigens.

Een maat van mij heeft deze ook onlangs bekeken, heb nog geen terugkoppeling gehad. Zal eens polsen.
Er ligt er ook een bij forsail en die is 39 maar die heeft een slecht teakdek, slechte furler e.d. en staat al 6 jaar te koop, heb hem toen ook bekeken en toen was die 45.

Oké. Ik zie op Scanboat twee mooie exemplaren in Denemarken die inmiddels verkocht zijn. Vraagprijs was 40k.

We gaan de Granada 340 op onze lijst zetten, evenals de First 345. Van de First 345 heb ik intussen een aantal tests gelezen. Heeft er iemand toevallig leesmateriaal m.b.t. de Granada?
Laatst bewerkt: 25 okt 2015 18:09 door Bolex.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 18:24 #675931

  • jouzers
  • jouzers's Profielfoto
Ik zie in je quote nog mijn vorige tekst die ik inmiddels aangepast heb, iemand uit mijn zeilteam heeft die uit Lelystad onlangs bekeken, net even gepolst en die blijkt serieuze vochtproblemen te hebben. Maar daar is de prijs ook naar en wellicht is het te verhelpen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 19:02 #675943

  • Bolex
  • Bolex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 75
Ook een mooi schip. Omgerekend 43500 euro (vraagprijs).

www.yachtbroker.dk/baad/granada-35/2159

Mooi hoor, die Granada's.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 19:43 #675956

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9745
Wel eens aan een vd Stadt 34 gedacht? Ook in polyester te vinden.

www.botentekoop.nl/zeiljachten...eekbaar-1991/1657879

www.botentekoop.nl/zeiljachten...tadt-34-2000/1658152

Of eens zoeken naar een Halberg Rassey 31, als je degelijk zoekt ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 19:48 #675957

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15813
Bolex schreef :
Zeilplezier staat niet alleen gelijk aan snelheid voor ons.

Toch levert snelheid ook een hoop plezier op. Niet zozeer vanwege dat knoopje extra als je op het water zit, maar wel door makkelijker haalbare bestemmingen op een dag. Zeker op onbezeilde bestemmingen (of zo iets doms als je thuishaven willen bereiken), kan snelheid en hoogte het plezier wel degelijk verhogen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 20:00 #675962

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Dynamic 33 en Arcona 355 past ook prima in het rijtje. Je zult ze niet vaak tegenkomen in de verkoop.
Misschien dit iets?

www.yachtfocus.com/gebruikte-b...1258/bianca-107.html
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw schip, 31 t/m 36 ft, veilig en degelijk 25 okt 2015 20:13 #675970

Wat een sierlijke boten zijn er toch gebouwd! Leuke fase dit (niets nuttigs toe te voegen verder)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.174 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl