Keurig net voor 8 uur in de avond terug in Lemmer, de POIZS supermarkt is nog net open om even een koud ankerbiertje te scoren!
Keurig weer afgemeerd in Lemmer.
Terugkijkend op de reis heb ik er een erg goed gevoel over: de gehele tocht is beheerst verlopen, geen gekke toestanden, uitstekende sfeer, en van beide kanten (schipper en opstapper) weer "graag weer".
Ook ben ik erg te spreken over de flow van de reis, de timing van alles. Daarvoor meer de complimenten voor de opstapper: in onderling overleg maar vooral door zijn inbreng een goede flow gevonden.
O ja, dr is natuurlijk altijd iets wat bijgeschreven kan worden op het te doen lijstje: tijdens de terugtocht ben ik naar voren gegaan om het stuurboord navigatielicht te checken: juist ja! Doet het niet! Dit is een dure LOPOLIGHT. Besloten de tricolor in de top van de mast aan te zetten met stoomlicht: niet officieel, maar het beste wat ik kon verzinnen.
Terug uren gezocht naar de bon van zo'n 4 jaar terug, maar niet gevonden, zat niet in de ordner waar ik alle bootbonnen standaard in doe.
De garantie procedure gevolgd op de site van LOPOLIGHT, invullen van en on line formulier. De volgende dag al bevestiging dat er een nieuwe werd opgestuurd, en gisteren (maandag) al in huis!! Super service!
Ik ben me bewust dat je de zee nooit voor granted moet nemen, en dat er altijd problemen om de hoek kunnen kijken, maar achteraf denk ik: was dat alles??? Met name de aanloop naar Lowestoft was veel gemakkelijker dan gedacht. Harwich is in dat opzicht wat lastiger.
Verder het gevoel dat ik zoveel mogelijk uren op zee moet maken om meer ervaring met stroming op te doen.
Plan was om volgend jaar einde seizoen op te gaan voor Yachtmaster offshore. Moet kunnen, maar voor mijn gevoel zou het helemaal een peuleschilletje zijn als ik wat meer seizoenen eerst op zee tochten zou maken.