Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Ruig weer voor de kust van Frankrijk

Ruig weer voor de kust van Frankrijk 06 jan 2015 22:13 #585080

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7584
Of een dry-sump. Wordt in raceauto's maar ook in echte "grote" scheepsdiesels toegepast: en.wikipedia.org/wiki/Dry_sump
Of veel korter in het NL: nl.wikipedia.org/wiki/Dry-sumpsysteem
Laatst bewerkt: 06 jan 2015 22:20 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ruig weer voor de kust van Frankrijk 06 jan 2015 22:15 #585081

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Ik ben benieuwd of Fer hier iets over kan zeggen. Leerzaam topic!
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ruig weer voor de kust van Frankrijk 07 jan 2015 06:40 #585107

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6046
Als een diesel wordt gemariniseerd behoort er toch een verdiepte carterpan onder te komen waardoor de motor ook onder helling kan blijven functioneren??? De meeste "scheepsdiesels" hebben toch ook een standaard motorblok als basis?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ruig weer voor de kust van Frankrijk 07 jan 2015 07:26 #585117

  • JazzyO
  • JazzyO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1170
alegria schreef :
moeilijk is het toch ook niet, 10 punten, in mijn huwelijk heb ik meer variabelen en dat lukt ook nog steeds. :laugh: :laugh:

Er is daar toch maar 1 variabele (en 1 constante)? :)


Onno
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Ruig weer voor de kust van Frankrijk 07 jan 2015 09:00 #585141

helmsman 38 schreef :
echte scheepsdiesels als Volvo kunnen langdurig onder 30 graden helling hun werk doen.
gemariniseerde diesels als bij de Mitsubishi industrie blokken kunnen dat niet.

Dan vergis je je toch echt.
De Vetus Mitsubishi's mogen 25 graden continue en 30 graden intermitterend.
Dat geldt dan ook voor bijv. de Sole en de Mitsubishi's van Drinkwaard want dat zijn precies dezelfde.
En Volvo Penta maakt (ook) allang niet meer zelf motoren voor de kleine scheepsdiesels maar mariniseert alleen maar. Ook dat zijn "industriemotoren" .
Trouwens , de goeie ouwe MD5A van Volvo Penta (wat dus wel een VP ontwerp en fabrikaat was) mag zelfs maar 20 graden. ;)
Het hangt er ook heel erg vanaf waar de aanzuig van de oliepomp zit. Zit die precies in het midden(dwarsscheeps gezien) dan maakt helling op het aanzuigen van de olie niks uit. Dat wil niet zeggen dat er geen grens aan de hoek zit maar dat heeft met het "drooglopen" zelf niks te maken , meer met bijv dat de olie direct in de cilinder komt.

Ik denk trouwens dat vrijwel al die basismotoren een flinke helling aankunnen gezien bijv. het gebruik in bouwmachines.
Ad
Laatst bewerkt: 07 jan 2015 09:03 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.247 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl