Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 22 jan 2016 19:54 #699329

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
laaxum?
een meter of zo, ik ben er vorig jaar nog geweest
de diepste route is pal enkhuizen - laaxum
staat niet op de kaart
is wel een havenmeester
je wordt er niet echt vriendelijk bejegend
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 00:05 #699374

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Ik zie Paal altijd vanaf de Schelde want met 1,40m kan ik daar absoluut niet naar binnen natuurlijk.



Waar liggen we hier?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 02:07 #699378

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Jutter schreef :
Ik zie Paal altijd vanaf de Schelde want met 1,40m kan ik daar absoluut niet naar binnen natuurlijk.

Je komt wel binnen, denk ik. Maar hoe hang je erbij met laag water?

Waar liggen we hier?

Oostende, Montgomerydok.
Laatst bewerkt: 23 jan 2016 08:29 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 07:26 #699385

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Heet daar Jachtendok volgens mij maar je kijkt naar de vistrap www.visitoostende.be/nl/vistrap en dat is het Montgomerydok. Jij bent.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 08:32 #699388

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Jutter schreef :
Heet daar Jachtendok volgens mij maar je kijkt naar de vistrap www.visitoostende.be/nl/vistrap en dat is het Montgomerydok. Jij bent.

Qua Jachtendok of Montgomerydok; dit zegt Google: www.google.nl/maps/place/Ooste...5:0x3e97dbf009839842

De beurt geef ik door.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 09:22 #699398

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Dan doe ik er nog eentje:


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 09:39 #699403

lodewijk stegman schreef :
Anjo schreef :
Laaxum kom je varend toch enkel binnen op een surfplank??

Mwah. Je moet niet op de kaart van Navionics kijken. Die beweren dat de haven van Laaxum droogvalt.

Twintig jaar geleden (toen was ik er voor het laatst) kwam je er met een meter diepgang keurig binnen. Ik denk eerlijk gezegd dat er niet veel is veranderd.

Als je de app kaart gebruikt (of een plotter met wifi) en de community layer aan zet kun je zien dat er al eerder iemand dat gecorrigeerd heeft naar 90 cm bij zomerpeil.Is inderdaad "pas" op 3 maart 2015 aangebracht door iemand met de Navionics community usernaam mrtnm ( misschien ook een forumlid?).
Als jij de exacte diepte (aar wel bij weinig wind want anders krijg je uiteraard afwijkingen) weet bij zomerpeil wil ik het wel aanpassen hoor ;) maar je kunt ook zelf een wijziging aanvragen bij Navionics: navionics.force.com/PlugPlay?c...onics.force.com%2Fkb
Die wordt door hun dan gechecked en later officieel in een update gezet.
Zelf ook al eens zo gedaan en na meestal een paar maanden is het inderdaad gewijzigd.
.
Ad
Laatst bewerkt: 23 jan 2016 09:42 door Yellow Boat.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 09:43 #699406

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Schardam in de herhaling?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 09:53 #699407

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Hmmm, ik had gehoopt dat deze iets langer zou staan, maar hij is helemaal goed, JeePee!

Had ik deze plaat al eerder gebruikt?
Laatst bewerkt: 23 jan 2016 09:54 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 10:06 #699410

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Vlieter1 schreef :
Hmmm, ik had gehoopt dat deze iets langer zou staan, maar hij is helemaal goed, JeePee!

Had ik deze plaat al eerder gebruikt?
Niet deze foto wel een andere, maar we hebben daar ook een keer gelegen, herkenbaar, de schuine stand van de palen deed het hem.

Steigertjes!
We hebben een thema, waar is de volgende?

Laatst bewerkt: 23 jan 2016 10:07 door JeePee.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 10:25 #699414

Halverwege de afsluitdijk, Waddenzee
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 10:37 #699417

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
It Paradyske schreef :
Halverwege de afsluitdijk, Waddenzee
Ik keur hem goed, bij het Monument om precies te zijn.
Heb je ook een steigertje?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 15:41 #699467

JeePee schreef :
It Paradyske schreef :
Halverwege de afsluitdijk, Waddenzee
Ik keur hem goed, bij het Monument om precies te zijn.
Heb je ook een steigertje?

lijkt me de ijsselmeer kant
Mvg Anne
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 15:51 #699469

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Kan toch niet Anne?
Ondergaande zon zit vanuit de dijk toch boven zee en niet boven t IJsselmeer?

EDIT tenzij t de opkomende zon is natuurlijk.....
Stuurman aan wal ;-)
Laatst bewerkt: 23 jan 2016 15:52 door Anjo.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 16:17 #699475

Anne heeft gelijk.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 16:35 #699479

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
de grebbe schreef :
Anne heeft gelijk.
inderdaad
Maar mijn begrip was misschien te ruimhartig,
Paradijske is niet zo snel, een goed doenertje tussendoor dan maar, gooi me maar voor de leeuwen als het afgekeurd wordt.
nog een steigertje:

Laatst bewerkt: 23 jan 2016 16:57 door JeePee.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 17:07 #699481

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Mosselbank, Grevelingen....
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 17:24 #699483

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
is dit een Ierse terrier?
de plaats, geen idee
ton mitz
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 17:32 #699485

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Kendu schreef :
Mosselbank, Grevelingen....
Correct!, snel, volgend steigertje.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 17:36 #699487

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
tcdehoog schreef :
is dit een Ierse terrier?
de plaats, geen idee
ton mitz
Het is een IT inderdaad,
www.irishterriers.nl/
Daar vind je er meer over en ook 'onze' staat er ergens wel tussen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 17:45 #699490

De 24 uur was nog geeneens voorbij, de 12 uur zelfs nog niet!
Maar 't is goed hoor, had vanmiddag wat willen fotograferen maar 't is er bij in geschoten.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 17:59 #699496

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Raden maar!

www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 19:00 #699504

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Kendu schreef :
Raden maar!

We zien een krib met een rood baken erop. Dat duidt op het rivierengebied. Links een hoge beboste wal. Het Veluwe-massief? Of een uitloper van de Utrechtse Heuvelrug? Op de achtergrond is iet infrastructureels. Een sluis of een brug, misschien?

Snelle gok: ten W van de Sluis bij Driel.
Laatst bewerkt: 23 jan 2016 19:00 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 20:03 #699518

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
lodewijk stegman schreef :
Kendu schreef :
Raden maar!

We zien een krib met een rood baken erop. Dat duidt op het rivierengebied. Links een hoge beboste wal. Het Veluwe-massief? Of een uitloper van de Utrechtse Heuvelrug? Op de achtergrond is iet infrastructureels. Een sluis of een brug, misschien?

Snelle gok: ten W van de Sluis bij Driel.

Heeeel erg warm maar toch onjuist.....
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 jan 2016 20:10 #699519

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
De heren zitten waarschijnlijk aan de avondboterham. Sausjes en drogende badkleding passen minder bij het ontbijt. Zij zitten in de schaduw van de buiskap we kijkend is naar het oosten. De stijger van een sluis ligt naast ons. Verderop binnenschepen aan grote palen. We liggen dus ten oosten van het object. Aangezien stegman warm was zeg ik dus ten oosten van sluis Driel
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.854 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl