Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 10:58 #699920

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
lodewijk stegman schreef :
Rikken schreef :
Het nuldernauw is groot Ton, kun je wat specifieker zijn?

In de buurt van strandpaviljoen 'De Jutter'(haventje 'De Kaar'), pakweg 1,5 km ten O van de brug waarover de N301 loopt.

In de buurt..... Tja wat is in de buurt. Met een snel schip is het IJsselmeer daar ook in de buurt.
Maar meer concreet; Niet in of op De Jutter of De Kaar, ook niet op of aan de strekdammen die het haventje omringen.

Misschien is lokale bekendheid beter dan google maps. Kijk eens goed wat er op de tweede foto nou eigenlijk precies te zien is. Daar zijn er niet zoveel van in die regio.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 11:10 #699927

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Rikken schreef :
lodewijk stegman schreef :
Rikken schreef :
Het nuldernauw is groot Ton, kun je wat specifieker zijn?

In de buurt van strandpaviljoen 'De Jutter'(haventje 'De Kaar'), pakweg 1,5 km ten O van de brug waarover de N301 loopt.

In de buurt..... Tja wat is in de buurt. Met een snel schip is het IJsselmeer daar ook in de buurt.
Maar meer concreet; Niet in of op De Jutter of De Kaar, ook niet op of aan de strekdammen die het haventje omringen.

Misschien is lokale bekendheid beter dan google maps. Kijk eens goed wat er op de tweede foto nou eigenlijk precies te zien is. Daar zijn er niet zoveel van in die regio.

Ik heb natuurlijk allereerst goed naar die foto gekeken. Aan de horizon is iets te zien dat op een schoorsteen lijkt. Vlieter noemde al het gemaal W van Nijkerk (Polder Arkenheem). Dat was het niet, volgens jou. Er is echter nog een gemaaltje. Het Puttense gemaal. Dat staat iets ten NO van Nijkerk. In die buurt zijn ook wat rode pannendaken, die ik ook aan de horizon meen te zien.
Die kijkrichting was ZO. Als ik vanaf dat Puttense gemaaltje naar NW ga, kom ik ongeveer bij De Kaar uit.

Dat was mijn deductie.

Maar als die niet klopt, ben ik reuze benieuwd waar het dan wel is.
Laatst bewerkt: 25 jan 2016 11:21 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 13:27 #699954

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
lodewijk stegman schreef :
Rikken schreef :
lodewijk stegman schreef :
Rikken schreef :
Het nuldernauw is groot Ton, kun je wat specifieker zijn?

In de buurt van strandpaviljoen 'De Jutter'(haventje 'De Kaar'), pakweg 1,5 km ten O van de brug waarover de N301 loopt.

In de buurt..... Tja wat is in de buurt. Met een snel schip is het IJsselmeer daar ook in de buurt.
Maar meer concreet; Niet in of op De Jutter of De Kaar, ook niet op of aan de strekdammen die het haventje omringen.

Misschien is lokale bekendheid beter dan google maps. Kijk eens goed wat er op de tweede foto nou eigenlijk precies te zien is. Daar zijn er niet zoveel van in die regio.

Ik heb natuurlijk allereerst goed naar die foto gekeken. Aan de horizon is iets te zien dat op een schoorsteen lijkt. Vlieter noemde al het gemaal W van Nijkerk (Polder Arkenheem). Dat was het niet, volgens jou. Er is echter nog een gemaaltje. Het Puttense gemaal. Dat staat iets ten NO van Nijkerk. In die buurt zijn ook wat rode pannendaken, die ik ook aan de horizon meen te zien.
Die kijkrichting was ZO. Als ik vanaf dat Puttense gemaaltje naar NW ga, kom ik ongeveer bij De Kaar uit.

Dat was mijn deductie.

Maar als die niet klopt, ben ik reuze benieuwd waar het dan wel is.

Je gedachtegang is wel goed, alleen het plekje niet. Daarom noemde ik ook de tweede foto! Die met die dumpers er op. Daarop is iets wezenlijks voor deze locatie te zien.
Laatst bewerkt: 25 jan 2016 13:30 door Rikken.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 14:13 #699959

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Rikken schreef :
Je gedachtegang is wel goed, alleen het plekje niet. Daarom noemde ik ook de tweede foto! Die met die dumpers er op. Daarop is iets wezenlijks voor deze locatie te zien.

Mja.
het gaat dus om deze stukjes beton: www.google.nl/maps/place/Nulde...7:0x5007ba22745b2ec4

We praten dan over een plek die zegge en schrijven 500 m westelijker ligt dan De Kaar.

Als je zo'n scherpslijper bent, dan moet je ook kijkrichting ZO niet als 'goed' benoemen, natuurlijk. Dan had je dat moeten corrigeren in OOZO (Oost ten Zuiden).
Laatst bewerkt: 25 jan 2016 14:22 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 14:32 #699964

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
Wat ben jij een slechte verliezer zeg.... Na een antwoord mag je niet een tweede keer raden...
En nee, het gaat niet om die stukjes beton. Het gaat om de stukjes beton in combinatie met de stalen damwand die daar staat. Het is een LOSWAL! die vanaf het water prima te zien is en waar regelmatig schepen, ook jachten, overnachten. Dat is totaal iets anders dan de 1000 meter verderop gelegen jachthaven. Of komen bij jou in de haven ook regelmatig zandschepen lossen???
Lokaal bekenden kunnen zich misschien de blauwe Scandinavische viskotter herinneren die daar jaren heeft gelegen.

Leg de schuld niet bij mij omdat ik een andere koers had moeten noemen. Mijn vrouw zei precies hetzelfde als jij nu, en daarom heb ik gisteravond de waterkaart van de randmeren er op na geslagen. De eerste foto is gewoon zuid oost. De laatste is wel OZO.

Aangezien verder raden nu geen zin meer heeft geef ik de beurt door aan de volgende. In ieder geval niet Stegman aangezien zijn laatste antwoord fout is.. (en hij de beurt toch alleen maar doorgeeft)

Voorlopig is dit mijn laatste bijdrage aan dit spelletje geweest.......
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 14:40 #699969

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
:laugh: :laugh: :laugh:

Het word tijd dat het zeilseizoen weer begint

:laugh: :laugh: :laugh:
May sauce be upon you.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 14:52 #699973

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Ik bedoelde eigenlijk iets voorbij watersport vereniging Nulde, richting |Wolderwijd,
niet goed dus
wie zet een plaat?
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 14:53 #699974

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Sloe Gin schreef :
:laugh: :laugh: :laugh:

Het word tijd dat het zeilseizoen weer begint

:laugh: :laugh: :laugh:

Ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier in Dordt is het al begonnen. Bijna 14 graden met een windje 4. Wat wil je nog meer?
Laatst bewerkt: 25 jan 2016 14:55 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 15:03 #699979

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
lodewijk stegman schreef :
Sloe Gin schreef :
:laugh: :laugh: :laugh:

Het word tijd dat het zeilseizoen weer begint

:laugh: :laugh: :laugh:

Ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier in Dordt is het al begonnen. Bijna 14 graden met een windje 4. Wat wil je nog meer?

Een opgetuigde boot in het water en geen griep.
May sauce be upon you.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 15:05 #699981

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
tcdehoog schreef :
Ik bedoelde eigenlijk iets voorbij watersport vereniging Nulde, richting |Wolderwijd,
niet goed dus
wie zet een plaat?
ton
Daar was het werk inderdaad. De dumpers waren ook op weg om die 'eilanden' te gaan maken. Omdat er dichterbij geen loswal beschikbaar was werd al het materieel op deze loswal, pal naast de nijkerkersluis, geladen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 15:08 #699983

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Sloe Gin schreef :
lodewijk stegman schreef :
Sloe Gin schreef :
:laugh: :laugh: :laugh:

Het word tijd dat het zeilseizoen weer begint

:laugh: :laugh: :laugh:

Ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier in Dordt is het al begonnen. Bijna 14 graden met een windje 4. Wat wil je nog meer?

Een opgetuigde boot in het water en geen griep.

Nou, troost je. De mijne ligt in het water, ik voel me kiplekker en ik mag ook niet gaan zeilen.

Dus laat ik het maar toegeven: daarom zat ik Rikken zo te pesten. Uit frustratie. Erg hè?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 15:16 #699987

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
:blink:
Laatst bewerkt: 25 jan 2016 15:18 door duit.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 15:16 #699988

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
een makkelijke dan maar??
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 15:20 #699989

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
duit schreef :
een makkelijke dan maar??

Medemblik. Kasteel Radboud schuin achter die witte woning.
Laatst bewerkt: 25 jan 2016 15:22 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 15:21 #699990

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
De beurt is alsnog aan jou Stegman :P
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 15:22 #699991

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
duit schreef :
De beurt is alsnog aan jou Stegman :P

Ik geef hem alsnog door. Dat hoort zo, volgens Rikken..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 15:27 #699992

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
lodewijk stegman schreef :
Sloe Gin schreef :
lodewijk stegman schreef :
Sloe Gin schreef :
:laugh: :laugh: :laugh:

Het word tijd dat het zeilseizoen weer begint

:laugh: :laugh: :laugh:

Ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier in Dordt is het al begonnen. Bijna 14 graden met een windje 4. Wat wil je nog meer?

Een opgetuigde boot in het water en geen griep.

Nou, troost je. De mijne ligt in het water, ik voel me kiplekker en ik mag ook niet gaan zeilen.

Dus laat ik het maar toegeven: daarom zat ik Rikken zo te pesten. Uit frustratie. Erg hè?

Boefje.
May sauce be upon you.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 15:29 #699993

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
En hup, next, en wel op de centimeter nauwkeurig!
Laatst bewerkt: 25 jan 2016 15:31 door JeePee.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 15:34 #699995

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
JeePee schreef :
En hup, next, en wel op de centimeter nauwkeurig!

Wat zijn die stenen groen, hè? En geen mossels..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 15:39 #699996

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
lodewijk stegman schreef :
JeePee schreef :
En hup, next, en wel op de centimeter nauwkeurig!

Wat zijn die stenen groen, hè? En geen mossels..
Gaat verder alles goed?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 15:42 #699999

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
JeePee schreef :
lodewijk stegman schreef :
JeePee schreef :
En hup, next, en wel op de centimeter nauwkeurig!

Wat zijn die stenen groen, hè? En geen mossels..
Gaat verder alles goed?

Jazeker!
Maar zie het als promotie voor de methode Stegman.

Ik ben voorlopig weer even weg, als dat wat rust geeft.
Laatst bewerkt: 25 jan 2016 15:43 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 15:46 #700001

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
lodewijk stegman schreef :
JeePee schreef :
lodewijk stegman schreef :
JeePee schreef :
En hup, next, en wel op de centimeter nauwkeurig!

Wat zijn die stenen groen, hè? En geen mossels..
Gaat verder alles goed?

Jazeker!
Maar zie het als promotie voor de methode Stegman.

Ik ben voorlopig weer even weg, als dat wat rust geeft.
Ja, je moet jezelf maar een schouderklopje geven, een ander doet het kennelijk hier niet meer...
Laatst bewerkt: 25 jan 2016 15:47 door JeePee.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 16:13 #700014

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
buitenkant strekdam van Trintel
enkhuizen links net buiten beeld
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 16:34 #700027

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
tcdehoog schreef :
buitenkant strekdam van Trintel
enkhuizen links net buiten beeld
ton
Nee, dat is Wel wat centimeters uit de buurt.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 16:37 #700030

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
dijk langs ketelmeer kijkend op het ijsseloog?
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.795 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl