Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 16:39 #700031

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Zuidwestkant Lauwersmeer?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 16:41 #700033

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
duit schreef :
dijk langs ketelmeer kijkend op het ijsseloog?
Ook wat meters uit de buurt,
de twee boten in de verte proberen naar de haven daar niet al te ver vandaan te zeilen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 16:44 #700034

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Vlieter1 schreef :
Zuidwestkant Lauwersmeer?
Dat is al heel wat warmer zo niet heet, maar nog aardig wat centimeters fout, bij een gegist bestek gegarandeerd een stranding.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 17:05 #700042

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Ik houd wel van een beetje gang in de zaak, als hint(!) het paadje naar de plek van de vorige foto met dezelfde boten in de achtergrond.

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 18:31 #700074

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
De pluim links op de achtergrond is waarschijnlijk een verwarrende hint, het is ver.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 18:54 #700086

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
De Dollard in de buurt van Nieuwe Statenzeil met de rookpluim van de Aluminium in Delfzijl?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 jan 2016 19:22 #700100

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Albert 45 schreef :
De Dollard in de buurt van Nieuwe Statenzeil met de rookpluim van de Aluminium in Delfzijl?
Een pluim voor de pluim, maar Dollard is niet goed, de kijkrichting dan daarmee ook niet.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 07:02 #700168

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
termunterzijl, je Kijkt naar duitsland?
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 07:31 #700172

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
tcdehoog schreef :
termunterzijl, je Kijkt naar duitsland?
ton
Dar is het niet.

De kijkrichting is 90 graden. Er zijn bepaalde zaken al genoemd, nu de goede plek nog.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 11:49 #700235

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Hmmm, niet veel animo, en toch ligt het erg voor de hand, ik kijk niet op een paar honderd meter hoor maar een aantal kilometers is best wel ver. Evenals de pluim die vanaf heel grote afstand bij helder weer zichtbaar is.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 12:05 #700238

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
JeePee schreef :
Hmmm, niet veel animo, en toch ligt het erg voor de hand, ik kijk niet op een paar honderd meter hoor maar een aantal kilometers is best wel ver. Evenals de pluim die vanaf heel grote afstand bij helder weer zichtbaar is.

Het is dus waarschijnlijk gewoon ergens aan de westkant van het Lauwersmeer. "Zuidwestkant" is een te globale aanduiding is gezegd. Kijkhoek is 90 graden. Gezien de afstand tot de meest dichtbijzijnde wal aan de overkant is het dan inderdaad niet zo erg zuidwest, maar ergens ter hoogte van Ezumazijl.
In die buurt liggen een paar vogelkijkhutten (Ezumakeeg) en misschien wat paden die toegang geven tot de oever, want Ezumazijl zelf ligt aan het eind van een geultje en niet direct aan de oever van het Lauwersmeer.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 12:13 #700239

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
De goede redenering van de Steg komt dichterbij, maar nog steeds kilometers. Inderdaad mag je bij Ezumazijl niet met de hond de drassige rietlanden in.
Op de plek van de foto wel, met een hond onder appel loop je er beschut, na een aantal meters kom je bij open 'wetlands' waar je gewapend (met verrekijker) de honderden ganzen en ander gevleugelde beestjes kunt bewonderen van heel dichtbij.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 15:08 #700270

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Laatste hint

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 15:21 #700278

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
nieuwe robbengat in de buurt van het Suyderoogh?
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 15:35 #700280

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Nee hoor nog niet.
als het 1700 nog niet geraden is gooi ik er een nieuwe in, moet wel leuk blijven.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 15:42 #700281

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8556
Noordwesthoek van het Lauwersmeer, net voor het begin van de dijk.
Hoe het er heet, weet ik niet, maar in ieder geval hierzo:
www.google.nl/maps/@53.4050327...6,771m/data=!3m1!1e3
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 15:43 #700282

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
JeePee schreef :
Nee hoor nog niet.
als het 1700 nog niet geraden is gooi ik er een nieuwe in, moet wel leuk blijven.

Met dat kaartje uit Navionics erbij is het natuurlijk a piece of cake.. Hier dezelfde plek in Google Maps:

www.google.nl/maps/place/Natio...5cb8940e4dc2!6m1!1e1
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 15:45 #700283

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Bij Oostmahorn??
EDIT, nee te ver zuidelijk....
Stuurman aan wal ;-)
Laatst bewerkt: 26 jan 2016 15:46 door Anjo.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 15:52 #700288

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Koezt schreef :
Noordwesthoek van het Lauwersmeer, net voor het begin van de dijk.
Hoe het er heet, weet ik niet, maar in ieder geval hierzo:
www.google.nl/maps/@53.4050327...6,771m/data=!3m1!1e3

Je hebt het gevonden, zet je nu wel een nieuwe?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 16:00 #700289

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8556
Haha. Ja zo was het wel HEEEL makkelijk.
En je hebt gelijk, ik heb wel eens verzaakt een nieuwe te plaatsen :whistle:
Maar dit keer niet. Een makkelijke dit maal:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 17:28 #700294

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Nou, zet er morgen dan ook maar een kaartje bij, er wordt zo vaak geroepen 'een makkelijke' maar dat is dan alleen voor de fotograaf, had ik bij de mijne ook wel kunnen roepen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 17:58 #700304

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Heb je serieus de URL over zitten te typen Koezt?
May sauce be upon you.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 18:07 #700306

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8556
Sloe Gin schreef :
Heb je serieus de URL over zitten te typen Koezt?
Je hebt me niet erg hoog denk ik? :huh:
Projectie? B)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 18:19 #700309

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Sloe Gin schreef :
Heb je serieus de URL over zitten te typen Koezt?

Wat een rare vraag nu weer. Het lijkt net of je nog nooit van knippen en plakken hebt gehoord.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 jan 2016 19:16 #700320

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
@koezt
Ik geef toe dat ik het wel even van plan was :D

@steg
dat word lastig vanaf een foto
May sauce be upon you.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.065 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl