Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 10:32 #702415

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Kom BM Sail , we plaatsen de jouwe nog een keer....





Zal ze leren... :woohoo:

OH en ik weet niet waar t is
Bijlagen:
Stuurman aan wal ;-)
Laatst bewerkt: 03 feb 2016 10:54 door Anjo.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 10:40 #702419

  • BM Sail
  • BM Sail's Profielfoto
Ik zal er dan maar meteen een hint bij zetten, want het is ook best een leerzame foto.

Sommige dingen die je hier ziet,
Vind je op geen enkele kaart nog niet ( denk ik )
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 10:56 #702424

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
OH, is t dan daar in Groningen bij de Blauwe Stad in de buurt??
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 11:14 #702427

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Tholen?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 11:50 #702434

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
BM Sail schreef :
Ik zal er dan maar meteen een hint bij zetten, want het is ook best een leerzame foto.

Sommige dingen die je hier ziet,
Vind je op geen enkele kaart nog niet ( denk ik )

Ik denk dat ik weet wat.
Die doorgang in de dijk; dat was vroeger mogelijk een keersluis. Dat kan erop wijzen dat het water daarbuiten vroeger getijdewater was. Nu dat niet meer zo is, is de keersluis overbodig geworden en heeft men de doorgang flink verbreed.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 12:00 #702437

  • BM Sail
  • BM Sail's Profielfoto
Jutter, het is idd Tholen. Mijn ligplaats. Het staat nog niet op de kaart, maar in de aanloop, vlak na de aanlegplaats voor de beroepsvaart, is een dam aangelegd, met een doorgang waar snel een keersluis in zou komen.

Ik heb wat rond gevraagd, en het zou in functie van een eventuele hoogwaterstand van eens in de x jaar moeten voorkomen dat het water in de omliggende kelders zou lopen.

Zoommeer, schelde rijnkanaal, volkerak... en dan hoge watetstanden? Afwaaien, opwaaien, of toch andere redenen?
Laatst bewerkt: 03 feb 2016 12:06 door BM Sail.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 12:06 #702440

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
BM Sail schreef :
Jutter, het is idd Tholen. Mijn ligplaats. Het staat nog niet op de kaart, maar in de aanloop, vlak na de aanlegplaats voor de beroepsvaart, is een dam aangelegd, met een doorgang waar snel een sluis in zou komen.

Dat is lachen! Precies het omgekeerde van wat ik dacht. Geen sluis die inmiddels verdwenen is, maar een nieuwe die nog gebouwd moet worden..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 12:37 #702451

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Was vorige week nog in het nieuws. Berging van rivierwater tijdens hoogwater.
www.omroepzeeland.nl/nieuws/20...an-nederland-geopend
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 12:41 #702452

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Deze zal wel snel geraden worden.

Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 13:35 #702469

Sint Annaland, is de boot van Stegman.
Laatst bewerkt: 03 feb 2016 13:35 door windekind.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 13:39 #702471

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
windekind schreef :
Sint Annaland, is de boot van Stegman.

Ik ben té beroemd..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 14:21 #702485

  • rakadam
  • rakadam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1935
JeePee schreef :
rakadam schreef :
Aalsum ligt bij Dokkum overigens.

Je hebt gelijk!
Het zou nogal een omweg zijn voor mij!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 14:59 #702496

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
lodewijk stegman schreef :
windekind schreef :
Sint Annaland, is de boot van Stegman.

Ik ben té beroemd..
Maar dan niet om je slecht vastgemaakte spring...Volgens de etiquette doe je je lijn heen en weer, als dat niet kan het uiteinde op de wal.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 15:22 #702504

  • BM Sail
  • BM Sail's Profielfoto
Amelie schreef :
lodewijk stegman schreef :
windekind schreef :
Sint Annaland, is de boot van Stegman.

Ik ben té beroemd..
Maar dan niet om je slecht vastgemaakte spring...Volgens de etiquette doe je je lijn heen en weer, als dat niet kan het uiteinde op de wal.

Ook als je je lijn belegt in een v, vertrekkende van de voorbolder? Ik zal wel weer te praktisch zijn voor etiquette...


Wat een ellende zón smartphone
Laatst bewerkt: 03 feb 2016 15:27 door BM Sail.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 16:45 #702527

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Amelie schreef :
lodewijk stegman schreef :
windekind schreef :
Sint Annaland, is de boot van Stegman.

Ik ben té beroemd..
Maar dan niet om je slecht vastgemaakte spring...Volgens de etiquette doe je je lijn heen en weer, als dat niet kan het uiteinde op de wal.

Wat erg toch weer.

De spring ìs kort en het uiteinde zit op de wal (de vingersteiger).
Nooit geweten dat er een lijnenetiquette bestond, trouwens. Ja, er zijn types die alleen "een lus" willen aanpakken en niet zomaar een lijn. Zelf wou ik daar maar geen probleem van maken.

Wat ik me afvroeg: waar is het achterlandvast?
Laatst bewerkt: 03 feb 2016 16:48 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 18:08 #702570

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
windekind schreef :
Sint Annaland, is de boot van Stegman.
Uiteraard goed!
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 20:22 #702631

De volgende: waar varan we hier (langs)?
Laatst bewerkt: 03 feb 2016 20:24 door windekind.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 20:30 #702635

  • BarendV
  • BarendV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 382
Zijpe.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 20:44 #702641

Ik reken het goed, maar het zou ook nog Mastgat kunnen zijn.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 21:45 #702666

  • BarendV
  • BarendV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 382
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 23:13 #702688

Dit lijkt op een van die kranen bij de NOP voor de bouw van die kl ....... :evil: :S windmolens?
Laatst bewerkt: 03 feb 2016 23:13 door Jollenbaas.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 feb 2016 23:26 #702693

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Was dat niet op Neeltje Jans met de bouw van de radartoren?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 06:32 #702698

  • BarendV
  • BarendV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 382

Jutter dat was idd de bouw van de nieuwe radar toren,

Hij was niet zo moeilijk als je er in die tijd langs bent geweest want dit kraantje kon
je niet over het hoofd zien.

helemaal goed. :laugh:
Laatst bewerkt: 04 feb 2016 06:37 door BarendV.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 08:37 #702712

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Precies en het heeft ook lang genoeg geduurt!




Waar vaart deze kotter?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 09:55 #702734

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Zó zeg, daar moet je geen ruzie mee krijgen, die vent heeft een torpedolanceerinrichting op het achterdek. :ohmy:
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.588 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl