Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 10:20 #702742

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Ja pas maar op, het was redelijk bij jouw in de buurt.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 11:54 #702758

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Jutter schreef :
Precies en het heeft ook lang genoeg geduurd!

Waar vaart deze kotter?

Noordzeekanaal. Net voor zijkanaal E, Westzaan. Kijkend naar NO.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 13:02 #702773

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
lodewijk stegman schreef :
Jutter schreef :
Precies en het heeft ook lang genoeg geduurd!

Waar vaart deze kotter?

Noordzeekanaal. Net voor zijkanaal E, Westzaan. Kijkend naar NO.

Goed gezien, jij bent.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 13:20 #702778

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Jutter schreef :
lodewijk stegman schreef :
Jutter schreef :
Precies en het heeft ook lang genoeg geduurd!

Waar vaart deze kotter?

Noordzeekanaal. Net voor zijkanaal E, Westzaan. Kijkend naar NO.

Goed gezien, jij bent.

De eerste ingeving was al "Noordzeekanaal". Toen jij meldde dat het redelijk in de buurt was van Albert, wist ik het zeker. De exacte plek vond ik aan hand van het gebouw op de achtergrond, met Google Maps.

Waar is dit:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 14:14 #702790

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Deze is volgens mij al eerder geweest: Keesjes Killeke?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 14:20 #702793

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Vlieter1 schreef :
Deze is volgens mij al eerder geweest: Keesjes Killeke?

Naast feitenkennis helpt een goed geheugen ook geweldig.

Het is Keesjes Killeke in de Biesbosch, kijkend naar polder de Turfzakken.
Laatst bewerkt: 04 feb 2016 14:21 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 19:02 #702870

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Deze foto is van 2008, en ik ben er sindsdien niet meer geweest. Het kan dus zijn dat deze gezichtsbepalende kraan er niet meer staat, maar toch: waar was dit?


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 19:31 #702883

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Vlieter1 schreef :
Deze foto is van 2008, en ik ben er sindsdien niet meer geweest. Het kan dus zijn dat deze gezichtsbepalende kraan er niet meer staat, maar toch: waar was dit?

Je moet het me niet kwalijk nemen, maar op deze manier verloedert het spelletje.
Is het nodig om elkaar de loef af te steken met plaatjes van kranen die jaren of een blauwe maandag ergens hebben gestaan?

Die obsessie met 'te makkelijk' was al tamelijk vervelend en nu dit weer.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 20:03 #702895

  • BarendV
  • BarendV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 382
Ik snap deze reactie niet helemaal , het gaat toch over waar we langs varen , nou die kraan die ik heb geplaatst daar kan je langs varen en heeft er meer als een blauwe maandag gestaan, maar goed ik zal het spelletje niet verloederen.
succes er mee.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 20:51 #702906

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
BarendV schreef :
Ik snap deze reactie niet helemaal , het gaat toch over waar we langs varen , nou die kraan die ik heb geplaatst daar kan je langs varen en heeft er meer als een blauwe maandag gestaan, maar goed ik zal het spelletje niet verloederen.
succes er mee.

Het zou leuk zijn als iedereen die van tijd tot tijd in Nederland rondvaart en zich herinnert wat ie daarbij heeft gezien, met succes aan dit spelletje kan meedoen.
Dat moet naar mijn idee niet afhankelijk zijn van een verplaatsbaar object dat ergens een dag of enkele jaren heeft gestaan. Morgen staat dezelfde kraan ergens anders op een stukje asfalt dat er ongeveer net zo uitziet. Iemand die deze kraan toevallig niet heeft zien staan achterhaalt de plek nooit.
Ik snap niet waarom je de tweede foto, van die radartoren, niet gebruikt hebt. Die staat er weliswaar ook nog maar net, maar staat daar over twintig jaar waarschijnlijk nog.
Maar ja, dat was weer te makkelijk, natuurlijk.

Ik denk dat het spelletje veel leuker blijft als er op de foto zaken te zien zijn die alleen op de betreffende plek te zien zijn en die plek uniek maken.

Begrijp me goed; het is maar een spelletje en als een meerderheid vindt dat het zo gespeeld moet worden als het de laatste tijd nogal vaak gespeeld wordt, met foto's die vrijwel niets van de omgeving laten zien en waar andere zaken (andere boten, de bemanning van de potser of weet ik wat) vrijwel het hele beeld vullen, dan heb ik er vrede mee.
Het spel degradeert dan echter tot een ego-trip voor de plaatser. Want kijk eens hoe lang het duurt voor iemand, bij het blinde gegok dat dan ontstaat, een antwoord geeft dat in de buurt zit.
Ik kan me voorstellen dat sommigen daarvan genieten, maar kinderachtig is het wel.

Daar gaat het dan kennelijk om. Niet om het herkennen van plekken en het testen van je geheugen. Of door met nadenken, combineren en deduceren de plek achterhalen, zelfs zonder dat je er zelf ooit bent geweest.

Ik zie wel hoe het verder loopt. Als ik een foto zie van een plek die ik herken of kan achterhalen, dan doe gewoon mee.

Maar dit wilde ik er toch even over zeggen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 21:01 #702907

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Voor de goede orde: De goede beschouwer ziet dat de kraan in kwestie een spreidbalk heeft en dat er dus waarschijnlijk jaarlijks boten mee gekraand worden. De kraan staat er dus niet een paar weken (wat zijn uiterlijk ook al doet vermoeden), maar is jarenlang (misschien nog steeds wel) beeldbepalend geweest voor deze haven.
Haven? Jawel, dat laatste is een hint, dus iedereen kan weer meedoen.
Laatst bewerkt: 04 feb 2016 21:04 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 21:03 #702909

  • H4O
  • H4O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 698
Wat mij betreft een prima foto, het lijkt me niet dat er veel havens zijn met een dergelijke kraan. Laten we ons oordeel in ieder geval opschorten tot we meer weten over deze foto.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 21:10 #702912

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Die kraan ken ik niet. De achtergrond doet me denken aan WSV de Put bij Nieuwendijk aan het Vuile Gat.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 21:14 #702913

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Daar is het niet, KoertM.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 21:18 #702918

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Vlieter1 schreef :
Daar is het niet, KoertM.
Daar was ik al bang voor. Zo'n kraan kan je niet ontgaan als je al jaren langs de haven vaart.
Leuke opdracht trouwens.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 22:03 #702932

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Nauerna?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 feb 2016 22:47 #702945

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Vlieter1 schreef :
Deze foto is van 2008, en ik ben er sindsdien niet meer geweest. Het kan dus zijn dat deze gezichtsbepalende kraan er niet meer staat, maar toch: waar was dit?

Nou ja, hoe het ook zij; gegeven het feit dat je per jaar een flink aantal uren vaart, dat vooral in het noorden doet en je op de plek van de foto als sinds 2008 niet meer bent geweest, sluit aardig wat plekken in het noorden uit.

Het zou dus best zo kunnen zijn dat dit niet echt in het noorden is.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 feb 2016 11:01 #703016

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
JeePee: niet Nauerna

Stegman: goede redenering.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 feb 2016 11:40 #703025

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Vlieter1 schreef :
JeePee: niet Nauerna

Stegman: goede redenering.

Ja, ik geef de hints wel hoor..

Maar nu ben ik er ook even doorheen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 feb 2016 21:57 #703162

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Blijkbaar is deze toch lastig.
Onderstaande foto is op loopafstand genomen:


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 feb 2016 04:41 #703178

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Uitdam.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 feb 2016 12:00 #703251

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
De ochtenstond heeft goud in de mond. Jij bent weer.
Laatst bewerkt: 06 feb 2016 12:01 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 feb 2016 12:37 #703267

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Vlieter1 schreef :
De ochtenstond heeft goud in de mond. Jij bent weer.

Zal wel, geloof er niks van.

Bij beter bekijken van de eerste foto dacht ik al dat het Uitdam was, je tweede foto gaf de doorslag.
Jammer, heb wel gezocht maar ik heb geen foto van een kraan...

Deze dan maar; waar waren we?


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 feb 2016 17:07 #703317

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Vooruit, omdat het weekend is meteen een hint er tegenaan:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 feb 2016 17:27 #703321

Poortvliet
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.880 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl