BarendV schreef :
Ik snap deze reactie niet helemaal , het gaat toch over waar we langs varen , nou die kraan die ik heb geplaatst daar kan je langs varen en heeft er meer als een blauwe maandag gestaan, maar goed ik zal het spelletje niet verloederen.
succes er mee.
Het zou leuk zijn als iedereen die van tijd tot tijd in Nederland rondvaart en zich herinnert wat ie daarbij heeft gezien, met succes aan dit spelletje kan meedoen.
Dat moet naar mijn idee niet afhankelijk zijn van een verplaatsbaar object dat ergens een dag of enkele jaren heeft gestaan. Morgen staat dezelfde kraan ergens anders op een stukje asfalt dat er ongeveer net zo uitziet. Iemand die deze kraan toevallig niet heeft zien staan achterhaalt de plek nooit.
Ik snap niet waarom je de tweede foto, van die radartoren, niet gebruikt hebt. Die staat er weliswaar ook nog maar net, maar staat daar over twintig jaar waarschijnlijk nog.
Maar ja, dat was weer te makkelijk, natuurlijk.
Ik denk dat het spelletje veel leuker blijft als er op de foto zaken te zien zijn die alleen op de betreffende plek te zien zijn en die plek uniek maken.
Begrijp me goed; het is maar een spelletje en als een meerderheid vindt dat het zo gespeeld moet worden als het de laatste tijd nogal vaak gespeeld wordt, met foto's die vrijwel niets van de omgeving laten zien en waar andere zaken (andere boten, de bemanning van de potser of weet ik wat) vrijwel het hele beeld vullen, dan heb ik er vrede mee.
Het spel degradeert dan echter tot een ego-trip voor de plaatser. Want kijk eens hoe lang het duurt voor iemand, bij het blinde gegok dat dan ontstaat, een antwoord geeft dat in de buurt zit.
Ik kan me voorstellen dat sommigen daarvan genieten, maar kinderachtig is het wel.
Daar gaat het dan kennelijk om. Niet om het herkennen van plekken en het testen van je geheugen. Of door met nadenken, combineren en deduceren de plek achterhalen, zelfs zonder dat je er zelf ooit bent geweest.
Ik zie wel hoe het verder loopt. Als ik een foto zie van een plek die ik herken of kan achterhalen, dan doe gewoon mee.
Maar dit wilde ik er toch even over zeggen.