Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 07 feb 2016 20:46 #703754

  • Oudehond
  • Oudehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 74
Niet raden, maar meedoen... Dan kan ik virtueel varen in google earth.... En de plek online zoeken... Meedoen dus, ik vind de fotos veel te moeilijk, ik hoopte dat Stegman met zijn eerdere post een lans ging breken voor de ontwetenden onder deze specialisten...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 feb 2016 21:00 #703758

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Oudehond schreef :
Niet raden, maar meedoen... Dan kan ik virtueel varen in google earth.... En de plek online zoeken... Meedoen dus, ik vind de fotos veel te moeilijk, ik hoopte dat Stegman met zijn eerdere post een lans ging breken voor de ontwetenden onder deze specialisten...

Maar ik begrijp het nog steeds niet denk ik.
Je bedoelt, en deze is dan alleen voor jou, (bij bijgaand voorbeeld plaatje) dat ik zou moeten melden dat het in het midden en westen van het land is, de plaats begint met een H en de naam van het water met een S.

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 feb 2016 21:11 #703759

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7622
Oudehond schreef :
Niet raden, maar meedoen... Dan kan ik virtueel varen in google earth.... En de plek online zoeken... Meedoen dus, ik vind de fotos veel te moeilijk, ik hoopte dat Stegman met zijn eerdere post een lans ging breken voor de ontwetenden onder deze specialisten...

tja zo gaat de lol er wel af.
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 feb 2016 21:17 #703762

  • Oudehond
  • Oudehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 74
Nederland kun je in 3 zones verdelen: noord, midden, zuid. Dat zou leuk zijn, als je dan de foto krijgt van dat natte weiland, dan kan je in google earth de rivieren online afvaren tot je een dak van een boerderij ziet en een potentieel grasveld. Leuke puzzel en je leert er ook nog iets van!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 feb 2016 21:32 #703766

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Ik zou zeggen, raad een plaatje.
Dan mag jij de volgende posten en er alle aanwijzingen bij zetten die jij zo graag er bij ziet.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 feb 2016 21:44 #703769

  • Oudehond
  • Oudehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 74
Duh
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 feb 2016 22:00 #703772

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
End of line lijkt me,
Rooie Dirk Komop ermee!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 feb 2016 22:28 #703774

H-aarlem, S-paarne

H
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 feb 2016 22:32 #703775

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Topic #1 met 24.258 berichten en vele fervente aanhangers gaan we natuurlijk niet zomaar wijzigen. Indien nodig worden er al voldoende hints gegeven door begrijpende plaatsers.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Laatst bewerkt: 07 feb 2016 23:23 door Faran.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 feb 2016 04:20 #703788

Als hint voor Oudehond, bij dat plaatje van Rooie Dirk:
Het is Noord-Holland of Friesland, most likely Friesland.
(Vanwege de rotganzen en de boerderij)
Please correct me if I'm wrong...
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 08 feb 2016 04:21 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 feb 2016 07:20 #703795

  • CMO
  • CMO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1279
@ Rooiedirk. Tot voor kort zag ik je liggen in Groningen. Vlak bij de bauhaus. Ik ga er dus een beetje van uit dat je nog in noord NL bent.
De foto doet me het meest ddenken aan het stukje water tussen Leeuwarden en Grou. Een aantal jaren geleden is dit weer bevaarbaar gemaakt voor de staande mast.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 feb 2016 07:30 #703796

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
@ItParadyske inderdaad friesland.
@CMO Dat is inside information :) Maar mijn masten kunnen erg makkelijk plat.



Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 feb 2016 07:47 #703801

  • CMO
  • CMO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1279
mmm wel lastig. Steenbestorting zie je opzich niet heel veel in friesland. Maar voor de rest weinig aanknopingspunten
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 feb 2016 08:45 #703809

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8558
Ik roep maar eens; Grote Wielen / Ouddeel (vlakbij de Bonkeveart).
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 feb 2016 08:46 #703810

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
CMO schreef :
mmm wel lastig. Steenbestorting zie je opzich niet heel veel in friesland. Maar voor de rest weinig aanknopingspunten
Nou nog eentje dan Ietsjes verder naar 'links' eh oost
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 feb 2016 08:49 #703813

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Ik roep ook wat
Lauwersmeer thv Suderie
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 feb 2016 09:02 #703815

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
It Paradyske schreef :
Als hint voor Oudehond, bij dat plaatje van Rooie Dirk:
Het is Noord-Holland of Friesland, most likely Friesland.
(Vanwege de rotganzen en de boerderij)
Please correct me if I'm wrong...

Als het Rotganzen waren, dan zou dat inderdaad een extra aanwijzing zijn. Namelijk de aanwezigheid van zout water in de omgeving. Friesland en Rotganzen betekent niet zoveel. Ook hier langs de Krabbenkreek zitten Rotganzen in flinke aantallen.

Maar eerlijk gezegd ben ik er niet zeker van dat het rotganzen zijn, op de foto van Rooie Dirk.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 feb 2016 14:05 #703884

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
CMO schreef :
mmm wel lastig. Steenbestorting zie je opzich niet heel veel in friesland. Maar voor de rest weinig aanknopingspunten

Even je hoofd onder water, de meeste oevers zijn met steenstort afgewerkt. Ook al zie je daar veel riet tussen groeien waardoor de keien niet zichtbaar zijn.
Als je maar geniet!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 feb 2016 14:14 #703888

Zoiets noemen ze tegenwoordig "natuurvriendelijke oevers" ;)
Zijn ze momenteel ook mee bezig op het Schildmeer omdat de kale oevers ( zonder steenslag o.i.s.) niet genoeg bestendig zijn tegen de soms forse golfslag daar.
In het begin inderdaad kale stortsteen maar na verloop van ijd zie je er nik meer van.
Je kunt het alleen beter wel weten anders is het bij willen aanleggen boem en ho :ohmy:
Ad
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 feb 2016 14:15 #703889

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
Maar eerlijk gezegd ben ik er niet zeker van dat het rotganzen zijn, op de foto van Rooie Dirk.
Als je de boer vraagt zal die zeker beamen dat het rotganzen zijn :)

Maar ik kwam dus van groningen(stad)
Hint: Ben blijven steken in Heeg (beetje veel wind)
Hint: En m'n masten zijn makkelijk strijkbaar, ben dus niet gebonden aaan de staande mast route.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 feb 2016 14:18 #703890

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
rooiedirk schreef :
Maar eerlijk gezegd ben ik er niet zeker van dat het rotganzen zijn, op de foto van Rooie Dirk.
Als je de boer vraagt zal die zeker beamen dat het rotganzen zijn :)

Ja, veel boeren vinden elke gans een rotgans. Je hint is duidelijk.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 feb 2016 16:20 #703932

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
lodewijk stegman schreef :
rooiedirk schreef :
Maar eerlijk gezegd ben ik er niet zeker van dat het rotganzen zijn, op de foto van Rooie Dirk.
Als je de boer vraagt zal die zeker beamen dat het rotganzen zijn :)

Ja, veel boeren vinden elke gans een rotgans. Je hint is duidelijk.

Nee, Rotganzen zijn het niet, op de foto zijn op de vogels duidelijk witte vlekken te zien wat op de Brandganzen duid, die houden zich bij voorkeur bij zoet water op, rond het Lauwersmeer zijn er duizenden Russische gasten.
Ook zijn er op het moment een groot aantal Zilverreigers te zien, heel mooi als die in vlucht te zien zijn.
Maar waar de foto dan is? nee weet ik ook niet.
Nu is er ook nog een Kolgans(met kleine witte rand op de kop), dat zullen volgens de boer dan wel kolere- ganzen zijn.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 feb 2016 16:25 #703935

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Is dat niet dat stukje natuur boven Makkum?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 feb 2016 16:33 #703937

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Gouden Bodem, natuurgebied tussen Rakken, Nauwe Wymerts en Jeltesloot.
Gezien de steenbestorting vaar je op de Nauwe Wymerts.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 feb 2016 17:20 #703957

JeePee schreef :
lodewijk stegman schreef :
rooiedirk schreef :
Maar eerlijk gezegd ben ik er niet zeker van dat het rotganzen zijn, op de foto van Rooie Dirk.
Als je de boer vraagt zal die zeker beamen dat het rotganzen zijn :)

Ja, veel boeren vinden elke gans een rotgans. Je hint is duidelijk.

Nee, Rotganzen zijn het niet, op de foto zijn op de vogels duidelijk witte vlekken te zien wat op de Brandganzen duid, die houden zich bij voorkeur bij zoet water op, rond het Lauwersmeer zijn er duizenden Russische gasten.
Ook zijn er op het moment een groot aantal Zilverreigers te zien, heel mooi als die in vlucht te zien zijn.
Maar waar de foto dan is? nee weet ik ook niet.
Nu is er ook nog een Kolgans(met kleine witte rand op de kop), dat zullen volgens de boer dan wel kolere- ganzen zijn.

Je hebt gelijk, rotgans heeft een witte kont en geen witte borst, brandgans lijkt idd waarschijnlijker. Was even in de bonen.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 08 feb 2016 17:21 door It Paradyske.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.766 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl