Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 11 feb 2016 11:44 #704818

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7379
Ameland, Ballumerbocht.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 feb 2016 11:58 #704826

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Schier, WZW kijkend
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 feb 2016 13:27 #704863

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Vlieter1 schreef :
Schier, WZW kijkend

Dat is 'm! Met mijn huidige boot zal ik het prachtige eiland niet meer bezoeken :( . In 2014 nog een meivakantie de 'big 5' waddeneilanden met de Dartsailer over het wad bezocht.

Jij bent!
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 feb 2016 20:23 #705005

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
De nieuwe:


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 feb 2016 21:34 #705043

Enkhuizen, Zuiderzeemuseum

H
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 feb 2016 21:49 #705046

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Klopt, jouw beurt.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 feb 2016 17:14 #705230

Mooi plekje. Maar waar?


H
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 feb 2016 17:24 #705233

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Voor mij is het een gok, want ik ben daar nooit met de boot geweest: De Cocksdorp, bij het spuisluisje?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 feb 2016 17:54 #705238

Nou, da´s een goeie gok!
Jij bent...

H
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 feb 2016 18:24 #705432

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
har.vogel schreef :
Nou, da´s een goeie gok!
Jij bent...

H

Ha wat leuk. Het kwam me wel bekend voor maar dat is vooral omdat ik er eens langsgefietst ben! Op google maps toch nog even opgezocht en het leek te kunnen kloppen....
Dat langsfietsen is al een jaar of tien geleden.

Bijna twintig jaar geleden was dit te zien.... inderdaad dat is ijs. Maar waar?

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 feb 2016 19:24 #705445

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Numansdorp
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 feb 2016 19:35 #705449

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
KoertM schreef :
har.vogel schreef :
Nou, da´s een goeie gok!
Jij bent...

H

Ha wat leuk. Het kwam me wel bekend voor maar dat is vooral omdat ik er eens langsgefietst ben! Op google maps toch nog even opgezocht en het leek te kunnen kloppen....
Dat langsfietsen is al een jaar of tien geleden.

Bijna twintig jaar geleden was dit te zien.... inderdaad dat is ijs. Maar waar?

Er zijn twee mogelijkheden. We kijken naar de Krammersluis, of we kijken naar de Volkeraksluis.
Ik gok op de Volkeraksluis. De krib, die we zien is dan in de buurt van de Tramhaven van Numansdorp. Of misschien is het wel de havendam van die haven, hoewel het er nu heel anders uitziet, op de kop van de havendam.
Laatst bewerkt: 13 feb 2016 19:54 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 feb 2016 19:41 #705450

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2565
oude tonge?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 feb 2016 20:30 #705461

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Den Bommel kijkend naar Haringvlietbrug, zie volgens mij ook de elektriciteitsmasten staan.
Noord oost kijkend dus

@lodewijk, ik zie de masten voor de brug staan op de foto, vandaar dat ik dus de andere zijde denk.
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Laatst bewerkt: 13 feb 2016 20:33 door -Mara-.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 feb 2016 20:37 #705463

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
delaat72 schreef :
Den Bommel kijkend naar Haringvlietbrug, zie volgens mij ook de elektriciteitsmasten staan.
Noord oost kijkend dus

@lodewijk, ik zie de masten voor de brug staan op de foto, vandaar dat ik dus de andere zijde denk.

Ik denk niet dat het de Haringvlietbrug is, die je ziet. De pijlers van de Haringvlietbrug zijn veel minder massief.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 13 feb 2016 20:55 #705467

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Kendu heeft gelijk. Het is de oostelijke pier van de Veerhaven van Numansdorp. Kijkend naar de Volkeraksluis. Koud en harde oostenwind. Volgens mij was het die winter dat ik nog een rondje Tiengemeten geschaatst heb! Nu is dat mijn standaard zeilrondje.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 13 feb 2016 21:08 #705469

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
KoertM schreef :
Kendu heeft gelijk. Het is de oostelijke pier van de Veerhaven van Numansdorp.

Nou, dat het de havendam van de Veerhaven was, zei Kendu niet. Hij zei: "Numansdorp". En Numansdorp ligt een kilometer verder naar het oosten dan de Tramhaven. Ik dacht dat we tegenwoordig zo op 'precisie' waren?

Maar het is goed hoor..
Laatst bewerkt: 13 feb 2016 21:09 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 13 feb 2016 21:36 #705473

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
O ik vind "Numansdorp" in dit geval precies genoeg hoor.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 13 feb 2016 22:51 #705486

  • Karick
  • Karick's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 375
lodewijk stegman schreef :
KoertM schreef :
Kendu heeft gelijk. Het is de oostelijke pier van de Veerhaven van Numansdorp.

Nou, dat het de havendam van de Veerhaven was, zei Kendu niet. Hij zei: "Numansdorp". En Numansdorp ligt een kilometer verder naar het oosten dan de Tramhaven. Ik dacht dat we tegenwoordig zo op 'precisie' waren?

Maar het is goed hoor..
iu

:whistle:
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 feb 2016 11:28 #705576

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
De nieuwe plaat! Raden maar!

www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 feb 2016 12:15 #705584

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Haringvreter, met Veere op achtergrond
Laatst bewerkt: 14 feb 2016 12:16 door JeePee.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 feb 2016 12:18 #705586

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
JeePee schreef :
Haringvreter, met Veere op achtergrond

Helemaal goed JeePee! Aan jou de eer!
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 feb 2016 12:19 #705587

Slotergat bij camping de Jerden
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 14 feb 2016 12:20 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 feb 2016 12:23 #705588

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Jij weet al waar de volgende plaat over gaat , Hans??
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 feb 2016 12:49 #705597

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Ok, next op deze druilerige dag, hier in het noorden geen vlokje sneeuw!

Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.339 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl