Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 17 feb 2016 09:47 #706527

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8558
Oosterschelde, de platen ten westen van Stavenisse, kijkend naar het ~zuidwesten
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 feb 2016 09:58 #706531

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Je kijkt wel naar Kats maar je vaart in het Keeten net voor Stavenisse. Rechts nog net zichtbaar de groene ton KT11 of KT13. Je kijkt over de bank heen naar de Witte Tonnen Vlij en Brabantsche Vaarwater waar een binnenman nadert. Over de Vondelingen plaat zie je ook de rode lichtboei O8.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 feb 2016 10:02 #706533

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Jutter schreef :
Je kijkt wel naar Kats maar je vaart in het Keeten net voor Stavenisse. Rechts nog net zichtbaar de groene ton KT11 of KT13. Je kijkt over de bank heen naar de Witte Tonnen Vlij en Brabantsche Vaarwater waar een binnenman nadert. Over de Vondelingen plaat zie je ook de rode lichtboei O8.

Kats klopt, vaarwater niet.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 feb 2016 10:06 #706534

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
KoertM schreef :
Jutter schreef :
Je kijkt wel naar Kats maar je vaart in het Keeten net voor Stavenisse. Rechts nog net zichtbaar de groene ton KT11 of KT13. Je kijkt over de bank heen naar de Witte Tonnen Vlij en Brabantsche Vaarwater waar een binnenman nadert. Over de Vondelingen plaat zie je ook de rode lichtboei O8.

Kats klopt, vaarwater niet.

Nee, want er is nog een optie. De Dortsman. In de verte zien we wel een binnenvaartschip dat in het Brabants Vaarwater zit en daarachter ligt inderdaad Kats. Kijkrichting zou dan W tot WtN zijn.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 feb 2016 10:11 #706537

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
lodewijk stegman schreef :

Nee, want er is nog een optie. De Dortsman. In de verte zien we wel een binnenvaartschip dat in het Brabants Vaarwater zit en daarachter ligt inderdaad Kats. Kijkrichting zou dan W tot WtN zijn.

Yep, klopt. Helemaal aan de rechterkant van de foto zie je nog een groen boeitje. Die staat duidelijk op foto die ik voor deze maakte. Zelfde boeitje, zelfde zeehondje, iets andere richting (meer zuid).

Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 17 feb 2016 10:50 #706541

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
WADnWIND schreef :
Jutter schreef :
Bij die foto voel ik weer de Dazen beten.

De volgende.


De Gallant van Hendrik.... :silly:

Hendrik ken ik niet maar in de winter ligt ie vaak in Middelburg.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 feb 2016 10:52 #706542

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
KoertM schreef :
lodewijk stegman schreef :

Nee, want er is nog een optie. De Dortsman. In de verte zien we wel een binnenvaartschip dat in het Brabants Vaarwater zit en daarachter ligt inderdaad Kats. Kijkrichting zou dan W tot WtN zijn.

Yep, klopt. Helemaal aan de rechterkant van de foto zie je nog een groen boeitje. Die staat duidelijk op foto die ik voor deze maakte. Zelfde boeitje, zelfde zeehondje, iets andere richting (meer zuid).

Ja, de reflex is inderdaad om bij zeehonden op een bankje en Kats op de achtergrond "Brabants Vaarwater!" te roepen.
Er waren drie dingen die me deden twijfelen. Op het bekende hoekje waar met LW vrijwel altijd zeehonden liggen, staan veel minder mosselperceel-staken. Er ligt ook zelden maar één zeehond; het is altijd een groep. Tenslotte varen er niet zo heel veel grote binnenschepen richting Zeelandbrug, wat bij de hypothese 'Brabants Vaarwater' het geval zou zijn geweest op de foto.

Het zeehondje op de foto lijkt me nog niet volwassen en is dus waarschijnlijk z'n moeder kwijt. Het ligt op een plek waar je normaal veel minder snel zeehonden aantreft.

Heel knap van je trouwens, dat je die oude loswal nabij de Zandkreeksluis eruit pikte.
Ik heb verschillende keren in de kom ernaast voor anker gelegen, maar bij mij wilde het kwartje niet vallen.

De volgende is niet te moeilijk, denk ik.

Laatst bewerkt: 17 feb 2016 10:54 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 feb 2016 10:55 #706543

Paal?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 feb 2016 10:57 #706544

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
It Paradyske schreef :
Paal?

Hij is fyn! Maar niet goed.
Je moet ècht een keer naar Zeeland komen, Hans..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 feb 2016 11:22 #706549

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2565
hellevoetsluis?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 feb 2016 11:24 #706551

  • Tikoes
  • Tikoes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 409
burgsluis
Allemaal gekkigheid
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 feb 2016 11:26 #706552

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Tikoes schreef :
burgsluis

Dat is 'm!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 10:27 #706767

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
lodewijk stegman schreef :
Tikoes schreef :
burgsluis

Dat is 'm!

Tikoes heeft 24 uur de tijd gehad een nieuwe plaat neer te zetten, maar is er niet bijgebleven, zo te zien.

Om de zaak gaande te houden neem ik daarom zelf maar de vrijheid om de volgende neer te zetten:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 10:34 #706768

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Steile bank?
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 10:47 #706771

  • fpricken
  • fpricken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 374
de zandbank ter hoogte van Kats (naam ontglipt me even)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 10:51 #706772

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
fpricken schreef :
de zandbank ter hoogte van Kats (naam ontglipt me even)

De Katse plaat? Daar is het niet.

@ Douwe: je moet voor dit uitzicht ècht van het IJsselmeer af..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 12:18 #706786

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
Noordelijke oever Oosterschelde iets ten westen van Zierikzee.
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 12:30 #706788

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Solo schreef :
Noordelijke oever Oosterschelde iets ten westen van Zierikzee.

Helaas niet goed. En ongeveer even ver uit de buurt als de Katse Plaat.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 12:47 #706789

  • Artemis
  • Artemis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 522
tussen terschelling en ameland over wantij?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 14:09 #706807

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Artemis schreef :
tussen terschelling en ameland over wantij?

Dat is erg ver uit de buurt..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 15:19 #706825

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
lodewijk stegman schreef :
Solo schreef :
Noordelijke oever Oosterschelde iets ten westen van Zierikzee.

Helaas niet goed. En ongeveer even ver uit de buurt als de Katse Plaat.

In de hoek tussen het Keeten en Brabants Vaarwater. "Stavenisse gronden" heet dat geloof ik. Je hebt daar zo'n geultje achter de plaat waar wat water in blijft staan, dat geultje zie je op de foto. Je kijkt hier in ZO richting. Over de dijk: veel polder... en Stavenisse. Mooi daar.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 16:33 #706846

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
KoertM schreef :
lodewijk stegman schreef :
Solo schreef :
Noordelijke oever Oosterschelde iets ten westen van Zierikzee.

Helaas niet goed. En ongeveer even ver uit de buurt als de Katse Plaat.

In de hoek tussen het Keeten en Brabants Vaarwater. "Stavenisse gronden" heet dat geloof ik. Je hebt daar zo'n geultje achter de plaat waar wat water in blijft staan, dat geultje zie je op de foto. Je kijkt hier in ZO richting. Over de dijk: veel polder... en Stavenisse. Mooi daar.

Ik kan me voorstellen dat je tot deze deductie komt; ik ken die hoek. Dat is echter niet de plek op de foto. Van alle antwoorden tot nu toe is deze echter wel het dichtst bij de plek in kwestie.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 16:38 #706848

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
lodewijk stegman schreef :

Ik kan me voorstellen dat je tot deze deductie komt; ik ken die hoek. Dat is echter niet de plek op de foto. Van alle antwoorden tot nu toe is deze echter wel het dichtst bij de plek in kwestie.

Tsja ik mis eigenlijk ook wat windmolens....
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 16:46 #706851

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
In de geul bij Middelplaten??
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 17:16 #706859

  • Bram6
  • Bram6's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1410
Krabbenkreek, vlak bij je thuishaven?
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.943 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl