Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 17:20 #706861

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Bram6 schreef :
Krabbenkreek, vlak bij je thuishaven?

Het is ongeveer halverwege de Stavenissegronden en mijn thuishaven.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 18:05 #706870

  • Bram6
  • Bram6's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1410
lodewijk stegman schreef :
Bram6 schreef :
Krabbenkreek, vlak bij je thuishaven?

Het is ongeveer halverwege de Stavenissegronden en mijn thuishaven.

Dan had ik het dus niet goed.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 18:47 #706883

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Bram6 schreef :
lodewijk stegman schreef :
Bram6 schreef :
Krabbenkreek, vlak bij je thuishaven?

Het is ongeveer halverwege de Stavenissegronden en mijn thuishaven.

Dan had ik het dus niet goed.

Inderdaad.

De geul bij de Middelplaten is ook niet goed, trouwens.
Laatst bewerkt: 18 feb 2016 19:00 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 19:05 #706891

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Mijn beurt is al geweest.. mag maar 1 poging doen toch? Nu weet ik het wel.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 19:10 #706893

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
KoertM schreef :
Mijn beurt is al geweest.. mag maar 1 poging doen toch? Nu weet ik het wel.

Ja, het ligt nu wel heel erg voor de hand.

Daarom geef ik zelf de oplossing en daarna is de beurt voor de eerste die een plaatje plaatst.

Het zijn de slikken van Viane, tussen de KT22 en KT26. Als je op Google Maps kijkt, zie je deze schelpenbankjes liggen.
Discussie gesloten.

Re:Re:Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 19:35 #706897

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
lodewijk stegman schreef :
KoertM schreef :
Mijn beurt is al geweest.. mag maar 1 poging doen toch? Nu weet ik het wel.

Ja, het ligt nu wel heel erg voor de hand.

Daarom geef ik zelf de oplossing en daarna is de beurt voor de eerste die een plaatje plaatst.

Het zijn de slikken van Viane, tussen de KT22 en KT26. Als je op Google Maps kijkt, zie je deze schelpenbankjes liggen.
Keek ik mooi de verkeerde kant op, nou ja ook nog een mijltje verderop.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 19:41 #706898

  • Karick
  • Karick's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 375

Eentje uit de oude doos, maar dan uit de hele oude doos...
Waar werd deze familiefoto genomen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 19:43 #706900

Op de plas achter Giethoorn, de Bovenwijde?
Laatst bewerkt: 18 feb 2016 19:45 door Zoetwaterkapitein.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 19:58 #706904

  • Karick
  • Karick's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 375
Giethoorn niet, heeeeeel koud!!
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 19:59 #706905

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Wilde gok: Kralingse Plas.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 20:29 #706923

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
KoertM schreef :
Wilde gok: Kralingse Plas.

Jongens. Denk nou even na.
Karick woont in België. En ik denk niet dat hij een Nederlandse belastingontwijker is.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 20:37 #706930

  • Karick
  • Karick's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 375
lodewijk stegman schreef :
KoertM schreef :
Wilde gok: Kralingse Plas.

Jongens. Denk nou even na.
Karick woont in België. En ik denk niet dat hij een Nederlandse belastingontwijker is.

Ik zal het nog 'makkelijker' maken en het zoekgebied nog verkleinen: Vlaanderen... :whistle:
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 20:38 #706931

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
lodewijk stegman schreef :
KoertM schreef :
Wilde gok: Kralingse Plas.

Jongens. Denk nou even na.
Karick woont in België. En ik denk niet dat hij een Nederlandse belastingontwijker is.

Tsjonge. Heel erg oude doos. Zwart/wit/pastel. Achtergrond vrijwel zonder aanknopingspunt. Een buitenland misschien nog. Rest mij niets dan wild gokken. Misschien was niet reageren dan beter.... al doende leert men.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 20:53 #706937

  • BarendV
  • BarendV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 382
de zilverplas ?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 21:17 #706949

  • Karick
  • Karick's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 375
Ik neem aan dat je het Zilvermeer in Mol bedoelt... Maar dat is het niet.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 feb 2016 23:13 #706997

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Donkmeer
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 feb 2016 07:24 #707027

  • Karick
  • Karick's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 375
Helemaal juist. Sneller dan verwacht.
Op de foto mijn grootouders met hun kinderen. De jongedame rechts vooraan op de foto (moet ergens in het begin van de jaren 30 geweest zijn) is mijn moeder.
De ganse familie zit in een van de zelfgemaakte bootjes die mijn grootvader zelf bouwde en daar verhuurde aan de dagjestoeristen in een tijdperk dat er nog geen pretparken of vliegreizen waren.
Fotootje van de 'botenwerf'...


la Mavare is de volgende.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 feb 2016 07:36 #707031

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Karick schreef :
Helemaal juist. Sneller dan verwacht.
Op de foto mijn grootouders met hun kinderen. De jongedame rechts vooraan op de foto (moet ergens in het begin van de jaren 30 geweest zijn) is mijn moeder.
De ganse familie zit in een van de zelfgemaakte bootjes die mijn grootvader zelf bouwde en daar verhuurde aan de dagjestoeristen in een tijdperk dat er nog geen pretparken of vliegreizen waren.
Fotootje van de 'botenwerf'...

Ja, zo kan het ook. Plekken met een persoonlijke geschiedenis. Mogelijk de oorsprong van je hang naar het nautische.
Ook knap van La Mavare trouwens om zo snel de spijker op de kop te slaan. Daar moet bijna wel slim googelen aan te pas zijn gekomen..

Edit: klein testje gedaan. Wanneer ín Google "botenverhuur, Vlaanderen" wordt ingegeven, is de derde link "Botenverhuur aan het Donkmeer".. Het Donkmeer is dus nog steeds een populaire locatie, als het om spelevaren gaat.
Laatst bewerkt: 19 feb 2016 07:40 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 feb 2016 08:00 #707039

  • Karick
  • Karick's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 375
Zeker en vast de oorsprong van mijn 'nautische' interesse. Leuke zomervakanties terwijl we 'pepe' hielpen door de dagjesmensen te helpen bij het in- en uitstappen (tegen een fooi uiteraard :whistle: ). Later werd het de plaats om van roei- naar zeilbootjes over te stappen, een verslaving waarvan je nooit van geneest.
En inderdaad nog steeds populair, al is het door het ruimere aanbod van vrijetijdsbesteding vandaag wel.iets minder. De 'paling in 't groen' is er nog altijd een specialiteit die je een van de vele restaurantjes kan degusteren.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 feb 2016 11:57 #707114

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Ik had echt geen idee waar die foto genomen was, maar de Stegman-methode met de hint Vlaanderen gaf een beperkt aantal mogelijkheden en ik gokte dus gelijk goed ;)


instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 feb 2016 12:04 #707118

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8558
Ik denk de Noorderbrug in Leeuwarden.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 feb 2016 12:15 #707120

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ik denk vrouwpoortsbrug Leeuwarden - althans, dat is wat google mij leert als ik op "bonny schildert onderkant brug" zoek.
Laatst bewerkt: 19 feb 2016 12:20 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 feb 2016 12:19 #707124

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Vlieter1 schreef :
Ik denk vrouwpoortsbrug Leeuwarden - althans, dat is wat google mij leert als ik op "bonny schildert onderkant brug" zoek.

Helemaal goed, aan u de eer.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 feb 2016 12:25 #707125

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Deze is niet zo moeilijk, denk ik.


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 feb 2016 12:27 #707126

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
havenuitgang Harlingen?
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.355 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl