Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re:Re:Waar varen we langs?????? 19 feb 2016 22:03 #707333

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
KoertM schreef :
lodewijk stegman schreef :
KoertM schreef :
Geen Amsterdam. Zuidelijker.

Schiedam, Lange Haven.

Jawel. Ik voer daar in die jaren vooral met de stalen vlet van mijn maat. Wrikkend onderweg tussen de woonboot van zijn ouders en de Quibus, roemrucht café aldaar.

De Quibus is van naam veranderd, dat heet nu de Graauwe Hengst; die zit een eindje buiten beeld, rechts op de foto. Ik ben er toevallig een paar maanden geleden nog langs gefietst. In één van die voormalige pakhuizen zit nu het Nationaal Jenevermuseum.

De volgende is een plaatje van een sluisje met een in hoogte beperkte doorvaart, maar met de V22 en een gestreken mast kon ik er ruimschoots onderdoor. Waar is het?

Laatst bewerkt: 19 feb 2016 22:04 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re:Re:Waar varen we langs?????? 19 feb 2016 22:13 #707337

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Hm. Ziet er een beetje Utrechts uit.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Discussie gesloten.

Re:Re:Waar varen we langs?????? 19 feb 2016 22:42 #707348

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Faran schreef :
Hm. Ziet er een beetje Utrechts uit.

Het is zo'n 60 km van de Stad Utrecht.
Discussie gesloten.

Re:Re:Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 08:22 #707385

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949
Den bosch. Ik herken volgens mij dat torentje op de achtergrond.
Discussie gesloten.

Re:Re:Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 08:24 #707386

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
RobertS schreef :
Den bosch. Ik herken volgens mij dat torentje op de achtergrond.

Nee, dat is verder weg dan Utrecht.
Discussie gesloten.

Re:Re:Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 08:46 #707393

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Nog geen verdere hints, maar een fotootje van de andere kant.

Discussie gesloten.

Re:Re:Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 08:55 #707401

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949
lodewijk stegman schreef :
RobertS schreef :
Den bosch. Ik herken volgens mij dat torentje op de achtergrond.

Nee, dat is verder weg dan Utrecht.

Als ik op Gmaps utrecht-den bosch intik, komt ie op 57km.

Maar dat tweede plaatje herken ik al niet meer.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 09:09 #707411

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Dat is natuurlijk Vlaardingen.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 09:22 #707414

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
KoertM schreef :
Dat is natuurlijk Vlaardingen.

Hahaha, inderdaad Koert. Hemelsbreed maar enkele kilometers verwijderd van de vorig plek.

Ik zal niet zeuren over de vraag wáár in Vlaardingen het precies is.

Het sluisje vormt de verbinding tussen de Vlaardingse Vaart, die in Schipluiden begint en de boezem Midden-Delfland is, en de haven van Vlaardingen. Het heeft al een lange geschiedenis, hoewel het huidige sluisje ergens in de 20e eeuw is gebouwd. Er is een oude gevelsteen van het Waterschap in het beton van de sluis verwerkt.



Ooit woonde ik 10 jaar in Delft. De boot heeft toen één winter ergens in het Westland op de wal gestaan, eind jaren tachtig. De enige keren dat ik dit sluisje met de boot ben gepasseerd. De foto's dateren uit 2015.
Laatst bewerkt: 20 feb 2016 09:22 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 09:31 #707416

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Ik probeerde al een paar keer te posten dat het Vlaardingen Driesluizen heet dan maar het netwerk hier bij de baas wilde niet meewerken.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 09:41 #707421

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
KoertM schreef :
Ik probeerde al een paar keer te posten dat het Vlaardingen Driesluizen heet dan maar het netwerk hier bij de baas wilde niet meewerken.

Nou kijk: die naam kende ik dan weer niet.
Googelend op die naam kom je dan weer dit tegen:

www.vvvvlaardingen.nl/detail/v...dc-9e80-e08c32101941

Ik vind het altijd wel leuk om dat soort dingen te weten. Bedankt!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 16:16 #707518

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Het duurde even want ik was aan het werk. Van de gelegenheid gebruik gemaakt een foto te nemen.
Slechte foto inderdaad. Regen, vieze ramen. Prima werkweer.

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 16:20 #707519

  • zeehond
  • zeehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2344
We kijken op de Koolhaven in Rotterdam. Ongeveer het uitzicht uit het kantoor waar ik een aantal jaar heb gewerkt.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 17:53 #707554

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
zeehond schreef :
We kijken op de Koolhaven in Rotterdam. Ongeveer het uitzicht uit het kantoor waar ik een aantal jaar heb gewerkt.
Het is inderdaad de Coolhaven. Met een C als in de Coolsingel.
We hebben nu een rijtje. Schiedam, Vlaardingen, Rotterdam. Nu nog Maassluis voor het gedicht van Jules Deelder.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 18:45 #707578

  • zeehond
  • zeehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2344
Waar maak ik samen met een matroos grote golven?


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 18:48 #707579

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
zeehond schreef :
Waar maak ik samen met een matroos grote golven?
En wat betekent dat bord daar aan het hek? ;)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 18:48 #707580

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5773
zeehond schreef :
Waar maak ik samen met een matroos grote golven?


ergens waar het volgens dat bordje op het hek niet mag :laugh:
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 18:49 #707581

wemeldinge?

H
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 18:53 #707582

  • zeehond
  • zeehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2344
Neen geen Wemeldinge.

Dat bord betekent dat je voorbij dat bord geen golven mag maken toch?
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 19:03 #707584

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Hoopvol: Maassluis?
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 19:05 #707586

Durgerdam?

Edit: nee dus, dit is op een plek met getij.
Laatst bewerkt: 20 feb 2016 19:07 door d35 gebruiker.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 19:07 #707587

  • zeehond
  • zeehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2344
geen Durgerdam en geen Maassluis. Zuidelijker
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 19:39 #707600

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
zeehond schreef :
geen Durgerdam en geen Maassluis. Zuidelijker

Zuidelijker, ja. Stavenisse.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 20:13 #707610

  • zeehond
  • zeehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2344
Helemaal goed Steg. Aan de gastenstijger. Jij mag
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 feb 2016 20:49 #707619

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
zeehond schreef :
Helemaal goed Steg. Aan de gastenstijger. Jij mag

Ik dacht ook even: Wemeldinge.
Maar toen keek ik eens goed naar de steiger, met die ronde stootbeugel op de kop van de vingersteiger. Toen nog eens goed naar de huisjes gekeken.

Na obscure sluisjes nu iets met obscure bruggen:

Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.078 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl