Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 11 apr 2023 17:55 #1472500

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2280
Mooi,

De volgende dan:



Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 apr 2023 18:36 #1472515

Pm-kanaal vlakbij Grou?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 apr 2023 19:18 #1472523

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2280
It Paradyske schreef :
Pm-kanaal vlakbij Grou?

Nee, helaas. Op het moment van de foto moest je hier wel opletten voor grote scheepvaart, trouwens.

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 apr 2023 19:56 #1472535

Hoendiep, zwakkenburgmolen?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2023 15:09 #1472680

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2280
Frank Jan schreef :
Hoendiep, zwakkenburgmolen?

Nee,nee It Paradyske was wel redelijk warm.

Ik ben op de foto net een fietspontje gepasseerd en onderweg naar de Tjonger (om de vaart er misschien en beetje in te krijgen...)

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2023 15:26 #1472684

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Het deed mij denken aan de oversteek PM-kanaal van Warten naar de Alde Feanen. Maar dat is nog ver verwijderd van de Tjonger, dus daar zal het niet zijn.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2023 17:17 #1472710

It deel, zicht op akkrum, richting heerenveen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2023 17:50 #1472721

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2280
Frank Jan schreef :
It deel, zicht op akkrum, richting heerenveen

Helemaal goed, op naar de volgende..
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2023 05:40 #1472810


Ik heb geen moeilijke foto's meer, daarom een makkelijke.... En zaterdag is dezelfde belangrijke wedstijd op hetzelfde meer (hint)!
Laatst bewerkt: 13 apr 2023 05:40 door Frank Jan. Reden: foto niet in bijlage, maar in bericht
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2023 05:42 #1472811

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
langweer (langwarder wielen)
Laatst bewerkt: 13 apr 2023 05:47 door groom.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2023 13:01 #1472895

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Tjeukemeer.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2023 14:55 #1472906

Goaiïngarypster Puollen, alhoewel die brug...
Wát zoek je? Wind?
Laatst bewerkt: 13 apr 2023 14:56 door Zwaardopzee.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2023 15:31 #1472918

Groom had direct het goede antwoord, brug tjeukermeer heeft geen brug er achter (en is een meter hoger)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2023 15:59 #1472921

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Albert heeft het me ooit eens helder uitgelegd:

"Het is aanleggen en het is afmeren".
"Alleen al omdat afleggen..... ;) "

Welk bedrijf (en waar) heeft het hier taalkundig volgens bovenstaande wetmatigheid niet begrepen?


Laatst bewerkt: 13 apr 2023 16:00 door groom.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2023 16:41 #1472931

Die grote loods in Makkum?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2023 16:59 #1472936

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Nee daar is het niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2023 06:28 #1473006

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Velen zijn er denk ik langs gevaren. En Makkem is "veel" te ver noord.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2023 06:30 #1473008

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
Oude zeug?
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2023 06:32 #1473010

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Nee, dat is een fractie zuidelijker. Maar voor de juiste plek moet je nog verder afzakken.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2023 07:19 #1473018

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
groom schreef :

Welk bedrijf (en waar) heeft het hier taalkundig volgens bovenstaande wetmatigheid niet begrepen?

Dat is niet de vraag waar dit draadje om draait, hoor..

Ik denk Zou het kunnen zijn dat die hal links de hal is van wat tegenwoordig Royal IHC heet, op de Stormpolder in Krimpen aan de IJssel? Aan de staande mastroute, dus.
Laatst bewerkt: 14 apr 2023 07:20 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2023 08:09 #1473030

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Wadloper schreef :
groom schreef :

Welk bedrijf (en waar) heeft het hier taalkundig volgens bovenstaande wetmatigheid niet begrepen?

Dat is niet de vraag waar dit draadje om draait, hoor..

Ik denk Zou het kunnen zijn dat die hal links de hal is van wat tegenwoordig Royal IHC heet, op de Stormpolder in Krimpen aan de IJssel? Aan de staande mastroute, dus.

O.. Hoor....
Speciaal voor jou:"Waar is dit plaatje genomen en voor het gemak kun je de bedrijfsnaam erbij vermelden. Daar dit bedrijf op meerdere plaatsen een vestiging heeft is bij het aanvullende antwoord de plaats gewenst.".
De pots zo beter.....

En dat jij het fout hebt verbaasd me overigens zeer.
Dit laatste is tevens een tip.
Laatst bewerkt: 14 apr 2023 09:02 door groom.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2023 09:28 #1473047

Na deze hint, verwacht ik dat het in de buurt van Dordrecht is.

Vaar je of lig je te wachten aan de noord zijde van de verkeersbrug Alblasserdam over de Noord?
De kade bevindt zich dan tussen de brug en Oceanco, de superjachtbouwer.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2023 09:30 #1473048

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Helemaal juist.





Bijlagen:
Laatst bewerkt: 14 apr 2023 09:31 door groom.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2023 10:46 #1473067

Heb dan toch een hint nodig om de plek te herkennen, ook al hebben we hier vaak gewacht op een opening...

De volgende: bij welk plaatsje genieten we van een heerlijke rustige avond?


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 apr 2023 14:41 #1473299

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
zeilbootcato schreef :
De volgende: bij welk plaatsje genieten we van een heerlijke rustige avond?


Meerboeien zijn er niet te zien, maar iin het seizoen liggen ze o.a. tussen Tiengemeten en Overflakkee op twee verschillende plaatsen, geloof ik.
Is dit mogelijkerwijs het Haringvliet voor Den Bommel?
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 7.175 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl