Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 15 apr 2023 15:40 #1473316

Er zijn hier inderdaad geen meerboeien. Het is echter nog wel een stuk zuidelijker. Het plaatsje waarvoor we op ‘de rede’ liggen is in de zomer vaak erg druk.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 apr 2023 16:58 #1473329

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
zeilbootcato schreef :
Er zijn hier inderdaad geen meerboeien. Het is echter nog wel een stuk zuidelijker. Het plaatsje waarvoor we op ‘de rede’ liggen is in de zomer vaak erg druk.

Een stuk zuidelijker en het drukke plaatsje doen me denken aan het Veerse Meer.
De ankerplaats ligt mogelijk net ten w. van de Mosselplaat, waar een zone van 3 - 4 m. diepte keurig buiten de betonning ligt.

In dat geval valt Veere op de foto links buiten beeld.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 apr 2023 17:04 #1473333

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Regel 2.. B)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 apr 2023 17:53 #1473342

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
groom schreef :
Regel 2.. B)

Na een hint ("een stukje zuidelijker; een druk plaatsje") is het weer 'free for all'.

Waar staat die smiley met dat brilletje eigenlijk voor?
Laatst bewerkt: 15 apr 2023 17:54 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 apr 2023 18:02 #1473347

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
achter de twee puntjes

Jij doet aan vrije interpretatie..
De zonnebril zal wel voor mooi weer staan.
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 15 apr 2023 18:12 door groom.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 apr 2023 21:36 #1473386

Het is inderdaad voor Veere, een prima anker plek.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 apr 2023 06:31 #1473406

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
zeilbootcato schreef :
Het is inderdaad voor Veere, een prima anker plek.

Bij wind uit oost prima. Bij wind uit west is de Mosselplaat een lagerwal. Maar er is wel veel ruimte buiten de tonnen. Dat is aan de westkantminder.

De volgende:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 apr 2023 12:26 #1473483

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Het loopt nog niet storm. Daarom een kleine hint: velen van jullie zullen hier ooit langs zijn gekomen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 apr 2023 12:45 #1473488

  • RickVis2
  • RickVis2's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 915
Het is dus doorgaand vaarwater. Er lijkt getij te zijn.

Ik gok derhalve de IJssel thv Gouderak?
Laatst bewerkt: 16 apr 2023 12:45 door RickVis2.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 apr 2023 13:43 #1473508

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
RickVis2 schreef :
Het is dus doorgaand vaarwater. Er lijkt getij te zijn.

Ik gok derhalve de IJssel thv Gouderak?

Dat deze locatie (Hollandse IJssel) genoemd zou worden, verwachtte ik al.
Maar daar is het niet.

Het is stromend water.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 apr 2023 17:03 #1473575

Ik denk dat dit de Dortse Kil is. Net ten zuiden van de 'vluchthaven' van 's-Gravendeel, aan de westoever. Volgens google maps zou dit plukje huizen 'De Wacht' moeten heten.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 apr 2023 17:31 #1473587

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
zeilbootcato schreef :
Ik denk dat dit de Dortse Kil is. Net ten zuiden van de 'vluchthaven' van 's-Gravendeel, aan de westoever. Volgens google maps zou dit plukje huizen 'De Wacht' moeten heten.

Je had het niet beter kunnen omschrijven!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 apr 2023 20:02 #1473624

De volgende maar weer: in welke plaats zagen wij deze vliegende draken?


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 apr 2023 22:18 #1473649

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Den Helder.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 apr 2023 15:39 #1473762

Helaas niet goed, en erg koud. Hint: foto is afgelopen zomer genomen…
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 apr 2023 15:58 #1473766

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
zeilbootcato schreef :
Helaas niet goed, en erg koud. Hint: foto is afgelopen zomer genomen…

Oostende.

www.google.nl/maps/@51.2311276...g!2e0!7i13312!8i6656
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 apr 2023 21:12 #1473854

Dat is inderdaad exact de plek.



Laatst bewerkt: 17 apr 2023 21:16 door zeilbootcato.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 apr 2023 07:39 #1473894

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
zeilbootcato schreef :
Dat is inderdaad exact de plek.

Ben nu even onderweg van Lage Zwaluwe naar Stalland en vanavond komt het er ook niet van, denk ik. Ik geef hem door.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 apr 2023 08:02 #1473904


Waar vaart ie, en vooral waar vaart ie naar toe. (En waarom?)
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 apr 2023 08:27 #1473915

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
It Paradyske schreef :

Waar vaart ie, en vooral waar vaart ie naar toe. (En waarom?)
Waar naar toe is waarschijnlijk Kampen, voor de snijbrander.
Waar zal dan Ketelmeer zijn, of evt. Kamperdiep.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 apr 2023 08:31 #1473917

Goh, die heeft niet veel uitzicht uit zijn stuurhut. En op zijn radar ziet hij ook niks naar voren. Er zal wel een matroos met porto voorop staan.
Hier gaat weer een kotter naar Houben. Noem het maar een uitvaart.
De plek? Ik denk de IJsselmonding

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 apr 2023 09:03 #1473933



Inderdaad, naar Houben om in mootjes gesneden te worden.
Dat is de keerzijde van alsmaar grotere schepen en grotere motoren, als dan de gasolieprijs flink gaat stijgen ben je de Sjors. Gegokt, flink verdiend, en nu niet meer rendabel.

Koezt wazt eerst.

Oh ja, die voorste had wel uitzicht en mocht sturen.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 18 apr 2023 09:06 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 apr 2023 09:42 #1473947

Koezt schreef :
...Waar naar toe is waarschijnlijk Kampen, voor de snijbrander.

Gelukkig was jij sneller want ik kan hier niet bij mijn foto's.

Overigens komt er nauwelijks een snijbrander aan te pas. Houben heeft een gigantische hydraulische dinosaurus die de schepen aan flarden scheurt en opeet.
Zo is mijn sleepboot daar ook geëindigd :-(

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 apr 2023 09:47 #1473950

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32550
Berghout-2 schreef :
Koezt schreef :
...Waar naar toe is waarschijnlijk Kampen, voor de snijbrander.

Gelukkig was jij sneller want ik kan hier niet bij mijn foto's.

Overigens komt er nauwelijks een snijbrander aan te pas. Houben heeft een gigantische hydraulische dinosaurus die de schepen aan flarden scheurt en opeet.
Zo is mijn sleepboot daar ook geëindigd :-(

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Soort Ferroraptor of Ferrosaurier.... :ohmy:
Ongevraagd advizeur
Laatst bewerkt: 18 apr 2023 09:53 door Calidris.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 mei 2023 19:04 #1476948

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Alweer een tijdje stil hier.
Een kleine test van de kennis van de lokale horeca:


Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 7.202 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl