Wadloper schreef :
Okee, Wel democratisch beslist, dus.
Maar nu even de gewetensvraag: was het, gezien de prioriteiten die moeten worden gesteld, een goed moment om 175 miljoen uit te geven aan één schilderij. Waarom zou dat geld niet beter kunnen worden uitgegeven aan het beter bereikbaar maken van cultuur voor méér mensen?
Weetje wat een kaartje voor een concert in Concertgebouw kost? Dat bedoel ik.
3Noreen schreef :
Als je het mij gevraagd zou hebben. Dan zou ik geen 3,4 miljard + 744 miljoen = ±4 miljard in KLM gestoken hebben. Maar dat ligt aan mijn persoonlijke voorkeuren.
Even een uitleg van mijn antwoord.
Ik begreep niet dat er slechts een keuze was tussen een schilderij en gratis concertgebouw kaartjes. Ik snap dan ook niet waar jou opmerking over prioriteiten precies op duidt. Maar als de keuze beperkt is tussen consentkaartjes en een schilderij dan vind ik het niet een erg zinvolle vraag. In ieder geval gaat het buiten mijn geweten vallen.
3Noreen schreef :
Straks wil die club van de markerwadden toch nog een landingsbaan maken. Zo'n oud konijn kan zomaar weer uit de kast komen rollen.
Nu een uitleg over het tweede deel van mijn antwoord. Allereerst
Zo'n oud konijn kan zomaar weer uit de kast komen rollen. Is een samentrekking van twee gezegdes. Een oud lijk wat uit de kast komt rollen en een konijn uit de hoge hoed trekken. Even google als je de betekenis van die gezegdes niet kent. Maar ik gebruik dit deel van mijn antwoord om het voorafgaande te duiden.
Straks wil die club van de markerwadden toch nog een landingsbaan maken.
Welke club wilde vroeger een landingsbaan in de markerwaard maken? (Een oud lijk wat uit de kast komt rollen) Dat was de KLM. Dus die club = KLM
Het onderwerp van de draad is de markerwadden. Dan lijkt het me wel gepast om het daarover te hebben.
De duiding van
een konijn uit de hoge hoed trekken slaat op dat we misschien nog voor verrassingen kunnen komen te staan. In het verlengde van
alweereengijp schreef :
En dan nog wat vragen waarvan ik het antwoord eigenlijk niet wil weten
- Hoeveel van het Rijkswonderproduct "natuurbouwhulpstof granuliet" is er in de eilanden verwerkt?
- Wordt het nieuwe gebied ingezet als natuurcompensatie om zuidelijker stedelijke uitbreiding mogelijk te maken?
Ik meen dat de markerwadden een deel de natuurcompensatie voor het vliegveld Lelystad is. Daarmee is de link tussen het onderwerp van deze draad compleet. En is de KLM toch niet zomaar een willekeurige keuze als er bezuinigd moet worden