Philip schreef :
Misschien moet hem dan juist niet laten lakken

Bij 2C moet je alles wat je over verf uit het verleden weet, even vergeten.
Ok... ik laat 'm wel mengen dan
Hoe veel lagen ga je doen? Tussen in schuren of meteen door met verven? Of zelfs nog plamuren?
Ik was 3 lagen van plan.
Plan van aanpak:
1 -
Oude 1C laag verwijderen met korrel 80
2 - Schuren korrel 120
3 - Plamuren (noodzaak valt hard mee... de beschadigingen zaten met name in de 1C verflaag...) en daarna schuren 120
4 - Schuren korrel 180
Plan A:
Bij de juiste buitenomstandigheden vóór medio april:
5 - Boot laten verplaatsen naar een rustig plekje buiten (heb ik al uitgezocht...)
6 - 2 lagen Double Coat aanbrengen (binnen 48 uur, zonder tussentijds schuren).
7 - Als de eerste lagen mooi strak zijn dan wil ik ook de 3e laag zonder schuren opbrengen. Zo niet, dan ga ik tussentijds schuren met bv korrel 320.
Plan B:
Als de weersomstandigheden tegenvallen, dan wacht ik tot medio april de loods vrij komt en ga ik binnen lakken. Daar hoop ik echter niet op... Ik wil zo snel mogelijk het water weer in!
In de nieuwste waterkampioen staat ook een behoorlijk uitgebreid artikel over polyester boot verven. Over de verf techniek staat niet zo heel veel.
Ga ik toch even bekijken!
Overigens kreeg ik op de HISWA van De IJssel nog de tip om de eerste lagen met Hemelsblauw te doen en alleen de laatste laag met Stars And Stripes. Zou eventueel wat in de kosten schelen... maar of het verstandig is...
's Nachts verven klinkt als een goed plan, maar je hebt dan ook wel veel kans op condensvorming lijkt me...