Stockpaert ( mooie naam
)
Ik snap je redenatie en heb dat ook overwogen, echter mm ik had garantie tot het moment van losmaken van de steiger en wist dat ook wel voor de prijs die ik voor de boot heb betaald is er weinig verhaal te halen vermoed ik. Wel ga ik een poging wagen maar al te veel erop rekenen doe ik maar niet.
Het is eenmaal uit het water gebleken dat de schade meevalt, er is geen gat in de bilge er is wel teveel ruimte op eem weet niet hoe dat heet het lager waaruit de schroefas komt. Die zit dus om de schroefas en boven en onder met twee moeren vast. Die zaten handvast en niet geborgd terwijl daar wel een borg in hoort. Er zitten gaatjes in de kop van die bouten waar bijvoorbeeld een splitpen in past. Ook de schroef is niet geborgd. Dat kan ik dus nu naast alles wat ik zoiezo wil gaan aanpakken alsnog gaan doen.
De boot staat nu in een bok en het water loopt er dus via die bus ( weet iemand hoe dat heet ? )er weer uit. Tijdens het hijsen is de pelikaanhaak van het voorstag geknapt verder ging het snel en goed. Nu kan ik de romp gaan schilderen, het onderwaterschip gaan doen en nog tal van klusjes die in het water niet te doen zijn. Intussen kan de motor eruit en naar de reparatie dus het valt al met al wel mee.
In de haven ligt een boot die er afgelopen weekend ( geschilderd en al ) in is gegaan. Tijdens het hijsen van de mast is er een zaling ergens in de hijskop van de kraan verstrikt geraakt en dat heeft men te laat gezien. de zaling heeft een scheur in de aluminium mast getrokken, schade 10 mil.
Kijk dat verzacht m,n pijn dan weer een beetje maar hoop uiteraard wel dat die schipper goed verzekerd is ....
Ga het vervolg maar achter Bert,s topic opknappen domp 7.40 plakken, er is werk aan de winkel dat verder rijkt dan even een koppelingsprobleem aan m,n Albin motor verhelpen.
Groet WittedeWit