fer schrijft:U mag het onzin vinden maar ik kom het regelmatig tegen dat slangenklemmen niet goed vast zitten omdat ze niet regelmatig (winterklaarmakend) worden na gekeken.
Een tweede slangen klem kan het falen van de eerst opvangen.
En lucht lekkage kan wel een probleem zijn (worden) in het lage druk gebied komen
Maar als je een slang lostrekt en daarna bij weer vastzetten de klemmen niet aandraait, dan zal je dat bij twee klemmen dus gewoon met twee klemmen niet doen. Schijnveiligheid dus.
Al eens meegemaakt dat de tweede klem in zo'n geval daadwerkelijk goed vastzit? En hoe vaak dat ze beide loszitten?
En luchtlekkage in het lagedrukgedeelte (dus dieselretour) leidt volgens mij hooguit toch een beetje extra lucht in de tank. Dat behoort geen probleem te zijn bij een goed aangelegde tank, omdat de retour ook niet in de buurt van de aanzuigopening behoort te komen. Bij oudere motoren is het zelfs niet ongebruikelijk dat er op de retour helemaal geen klemmen zitten...
@Dehler: Fer raadt uitsluitend de top aan van wat er leverbaar is. Ik spreek niet tegen dat Racor het beste is: niet voor niets heeft de KNRM daarop gestandaardiseerd (en dubbel uitgevoerd). Maar bij normaal gebruik en onderhoud is er weinig mis met een Delphi, het kan echter beter.
Net als er weinig mis is met een Bavaria, Jeanneau of Dehler, het kan echter ook beter