MoonRiver schreef :
Hanno schreef :
als er wat ruimte is in de BB en SB banken, in ieder b.v. een 30L tank
niet te hoog of laag en banken zijn vaak ondingen om iets te pakken
via de bilge doorverbinden
wel op beide een ont/beluchting nodig
simpel zelf te maken van WBP en een aantal lagen speciale 2 com. van de IJssel
ik heb zo 2x 65 L gemaakt
vragen?
ja, zou op zich ook kunnen, er is ruimte maar wel een vraag
wat is WBP?
en in zo'n geval - hoe voorkom je dat bij helling de ene leeg loopt in de andere, maar ze wel beide te vullen zijn, en de motor altijd diesel krijgt via 1 slangetje? Gebruik je dan twee leidingen richting de motor, daar via twee filters en dan een T stuk naar de motor?
Ik heb overigens wisselende verhalen gelezen over dieseltanken van epoxy...
even een aanvulling
zoals ik al las WBP is watervastverlijmd multiplex
voor de zijkanten heb ik 10mm genomen
de ronding rompmodel van 4mm
na het zagen alles in de injectihars gezet
de deksels zijn van RVS 3mm op hardhouten latten rondom boven in
in de onderrand ook een hhlat
inelkaar geschroefd en behandeld met 2 lagen speciale 2 componenten coating voor diesel (fa. de IJssel)
ik heb de bestaande dekaansluiting kunnen gebruiken en hier een t-stuk met daaraan speciale slang geschikt voor diesel naar de tanks
de aansluitingen heb ik van messing huiddoorvoeren gemaakt
vullen 25mm aansluiting
per tank 1/4" met afsluiter 5cm boven de bodem
per tank 1/8" met afsluiter onderin (drain)
de 3/8"afsluiters gaan naar T-stuk, dan naar waterafschijder enz.
bovenop kleine be/ontluchtingen, die "van binnen naar buiten"wijzen zodat bij helling er niets uitloopt en aangesloten op slang die uitkomt in een fles in de kettingbak
ik zuig uit beide tanks te gelijk, de kleine leiding voorkomt snel hevelen
het was even puzzelen, maar zitten er al ca.15 jaar in en nooit een probleem ondervonden
op een autosloop b.v. 2 kleine kunsstoftanks kopen kan natuurlijk ook
hiermee kan je ook veel doen