CeesS schreef :
Reed schreef :
Die laatste zin heb ik niet beweerd.
Wat ik wel wil laten horen is dat er andere deskundigen zijn die stellen dat het allemaal niet zo milieuvriendelijk is als wordt voorgesteld en er twijfel is of het per saldo wel beter is.
Wanneer mensen iets goed willen doen met het oog op het milieu door deze duurdere brandstof te gebruiken,
dan zou dat wel eens misleidend kunnen zijn. Dat geluid is er ook.
Ik ben erg benieuwd naar hoe het echt zit.
Horen zeggen klinkt als borreltafelpraat. Graag namen, rugnummers en feiten. Overigens is de milieuvriendelijkheid (graag een definitie wat je daaronder verstaat, is dat energie efficiency in exploratie, winning, transport,raffinage, en uitstoot en belasting door schadelijke stoffen ?) voor mij geen reden voor de overstap naar synthetiscne diesel.
Nou Ceess, dat is nog niet zo eenvoudig en je kunt van mij die rugnummers en feiten niet verwachten.
Met milieuvriendelijkheid bedoel ik het netto resultaat van de milieubelasting van GTL, van de productie tot en met gebruik door de consument. En als je dat echt wilt weten zou je onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek moeten laten doen. En dat is voor zo ver ik weet nog nooit gedaan. Misschien is dat wel zo omdat de uitslag er van mogelijk niet gunstig is voor de fabrikant, echter is dit een persoonlijke veronderstelling.
Maar in de tussentijd ben ik als oud-SWTK wel altijd geïnteresseerd in (deze) techniek.
Dan lees je wel eens wat in bepaalde vakbladen, spreek je met oud-collega`s.
Dan hoor je wel eens een milieu deskundige op bv Radio 1 of lees er iets over in de krant of zie iets op TV. Soms kom je op een vakbeurs fabrikanten tegen en die beweren ook weer iets.
Kortom feitelijk weet ik ook niet hoe het precies zit en daar ben ik dacht ik wel zorgvuldig en duidelijk in geweest. Ik weet wel, en dat heb ik geschreven, het is niet onomstreden en er zijn verschillende meningen over. Alleen dat wilde ik laten weten.