madoc schreef :
De Optimaal schreef :
"zien de inwendige onderdelen" zulke ogen wil ik ook hebben,..kunnen alle dure meetgereedschappen weg scheeld me veel geld en ruimte.....
ik hou me maar bij "meten is weten,......"
Compressie meten is ook weten. En die was goed. Dus hoefde de motor niet zo ver uit elkaar gehaald te worden. Maar Thijsnoort had daar zin in. Dus gekeken waarom de motor zo goed liep
. Maar laat alles meten en dan vermoed ik dat zuiger en veren in goede conditie zijn. De lagers zien er ook goed uit. Verkleuring vermoedelijk t.g.v.hoge smeerolie druk tijdens arbeidsproces op de betreffende gedeelte van het lager.
Zin in zijn jouw woorden. Ik heb geen hekel aan sleutelen maar als alles goed geweest was dan had ik het spul niet uit elkaar gehaald.
Compressie was inderdaad goed, de zuiger valt ruim binnen de toleranties dus is ook goed.
De slotspelling van de zuigerveren is wat kritischer maar nog wel binnen de tolerantie hoewel net nog gemeten de top veer wel op het randje zit.
Wat ook opviel is dat de topveer een soort T vorm heeft gekregen en dit niet zo hoort neem ik aan.
Ik moet het nog meten.
Wat ik wel gemeten heb is dat ik in de cilinder van boven naar beneden overall dezelfde slotspelling meet wat dan zou betekenen dat de cilinder van boven nog dezelfde maat heeft als in het midden en onderin.
Klepstelen moet ik nog meten maar ik kon geen overmatige speling op de geleiders ontdekken.
Mocht iemand weten hoe een wervelkamer er uit hoort te zien???
En de reden dat hij uit elkaar is is erg slecht starten en olieverbruik.