jessejohn schreef :
Als goed is zit er een koperen ring rond de verstuiver.
Als die verstuiver eruit is geweest miet je een nieuwe ring plaatsen of de oude uitgloeien.
En spul uiteraard schoon maken.
Beter nu spul goed maken dan straks met nog meer kosten zitten of in hoogseizoen een monteur te pakken zien te krijgen als je met pech stil komt te liggen.
Nee, geen koperen ring, maar een complete koperen bus.
Die bus doorloopt ook een koelkanaal.
In het geval dat je de beugel die de verstuiver vastzet te strak aandraait, kan deze bus vervormen.
Ook in het geval van lekkage kan er het 1 en ander vervormen, en of koolafzetting komen.
In dat geval gaat het niet meer zo maar afdichten en heb je een probleem waar wel oplossingen voor zijn.
Maar heb je daar niet zo'n ding(afbeelding 1) voor nodig om hem weer te expanderen en zo af te dichten tegen het koelkanaal? In ieder geval bij de MD5A is dat wel zo. En om de oude huls te verwijdeen heb je eigenlijk zoiets nodig ( plaatje 2) want simpelwehg eruit tikken werkt niet .Lukte mij in ieder geval niet en daarom maar laten doen bij een VP werkplaats die gelukkig toen nog in Defzijl zat.