Jasper,
Motor doormeten (compressie, lektester, carter overdruk, evt koelwater lek naar je cilinders) zijn op locatie uit te voeren.
Niet alle testen kunnen met standaard koopdelen gemeten worden, een aantal meetopstellingen zijn eigen fabricaat van mij omdat deze botweg niet kant en klaar te koop zijn.
Of dat een deel revisie dus bovenblok en cilinderkop gedaan kunnen worden terwijl de motor in de boot blijft staan,...sommige wel,..sommige niet. De meeste blokken hebben de bovenhelft van het onderblok (daar waar de krukaslagers in zitten) aan het bovenblok zitten en dan moet je hele motor eruit om zuigerveren te vervangen.
Bij de oudere VP MB2, MDxx motoren zijn de cilinders pers stuk los op het onderblok gemonteerd en die zou je kunnen reviseren zonder het blok uit te bouwen. (Heb je wel een gedeelde zuigerverenklem nodig...)
Ook bij deel revisie komt er nogals wat gereedschappen, machines en kennis bij kijken. Kennis is vaak op te doen op ZF en You Tube,...sommige gereedschappen vallen aanschaftechnisch nog wel mee en veelal moet je er tijd insteken de gereedschappen te leren gebruiken.
Op zich als je graag mechanisch nauwkeurig bezig wil zijn zeker een leuke klus.